Spring naar bijdragen

Vrijdag 27 mei 2022


Aanbevolen berichten

Alles met katten! :) ik woon met vier katten en één tuinkat, heb vrijwilligerswerk met katten, ik spaar rare kattenspulletjes, ik maak foto’s van katten. 
Ik kijk YouTube filmpjes van katten met mijn katten.
 

En daarnaast doe ik ook werk waar ik een salaris voor krijg. En daar geloof ik ook in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn huiskamer is weer verbouwd naar bioscoop, inclusief zelfgemaakte popcorn en nachtkleding :lol:. We kijken naar Pluk van de Petteflat, gewéldig! De kleinkinderen en ik, hè.....

Het hele huis stinkt naar de pannenkoeken, maar ja, dat hoort ook bij een dagje kleinkinderen, he. Vanmorgen de hele ochtend buiten geweest met ze, nu maar even binnen vertier zoeken. 

 

bewerkt door nancy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit in een moeilijke situatie hier thuis, dat wisten we al, en ik breek eigenlijk nooit écht, ik handel het en voel me best wel redelijk stevig/ stabiel erin. Maar nu wil het geval dat ik gisteravond 3 flesjes bier (à 5%) had gehad en er gebeurde thuis iets en pats! Ik knakte als een rietje, onstabiel en echt een wat paniekerige "ik kan het niet meer aan!"- gevoel.

3 bier maak ik me normaliter niet zo druk om want 3 bier doen me niks normaal gesproken en overdreven veel vind ik het ook niet. Maar ik vraag me nu oprecht af was dit een effect van die bier? Of waren het puur de omstandigheden dat ik knakte en kon ik het oprecht serieus allemaal even niet meer aan?

Weet iemand hier meer van of ervaring?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er vannacht niet van geslapen en vandaag om gejankt, zoveel spijt heb ik nog nooit gehad van een paar stomme flesjes bier volgens mij. Blijkbaar doet het nu wel iets met mij, waar ik eerder zei van niet omdat ik er nu gevoeliger voor ben gezien de situatie misschien?..ofzo.

Een combinatie van..

bewerkt door Remi1
woordjes vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Adri02:

Geen idee @Remi1, maar als dat bier je toch niks doet, zoals je wel vaker zegt, waarom zou je het dan überhaupt drinken?

Ja stom is dat he, tenminste ik vind dat zelf heel stom. Ik hoef niet perse in een roes te komen en dronken liever al helemaal niet, dat vind ik vreselijk zelfs. Als ik drink is dat niet perse teveel, zoals gister 3 bier kan ik best, maar ook niet altijd hoor want het loopt ook weleens uit de klauwen. En volgens de maatstaven is 3 flesjes eigenlijk al teveel en als je dat elke dag doet, drink je dan al elke dag teveel zelfs.

Tóch pak ik een paar biertjes. Waarom? Geen idee. Het zit tussen m"n oren volgens mij.

Stoppen met drinken is 1 maar daarna komt 2, en daar zit nou net de kunst van gestopt blijven volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Remi1 In het kader van “lief zijn voor jezelf in welke vorm dan ook” heeft spijt van die 3 biertjes hebben geen toegevoegde waarde denk ik. Ik zou eerder onderzoeken waarom het zoveel met je heeft gedaan.
Misschien ben je toch minder in balans dan jezelf denkt?  Als dat zo is dan helpt alcohol daar zeker niet aan mee ( ook al zijn het er maar drie -_-)

Dat het deze uitwerking heeft gehad verteld je misschien ook voor de zoveelste keer dat het helemaal niets brengt, maar wanneer is iemand voldoende overtuigd om dat te aanvaarden? Daar zit denk ik mede de kunst om gestopt te blijven.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Remi1:

Ik zit in een moeilijke situatie hier thuis, dat wisten we al, en ik breek eigenlijk nooit écht, ik handel het en voel me best wel redelijk stevig/ stabiel erin. Maar nu wil het geval dat ik gisteravond 3 flesjes bier (à 5%) had gehad en er gebeurde thuis iets en pats! Ik knakte als een rietje, onstabiel en echt een wat paniekerige "ik kan het niet meer aan!"- gevoel.

3 bier maak ik me normaliter niet zo druk om want 3 bier doen me niks normaal gesproken en overdreven veel vind ik het ook niet. Maar ik vraag me nu oprecht af was dit een effect van die bier? Of waren het puur de omstandigheden dat ik knakte en kon ik het oprecht serieus allemaal even niet meer aan?

Weet iemand hier meer van of ervaring?

Vreemd hé dat je dan toch naar drank grijpt, ik herken het wel. Toch vind ik je ontzettend veranderd. Volwassen geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...