Spring naar bijdragen

CT temesta ervaringen


Aanbevolen berichten

Hey allemaal, ik ga al even beginnen met te zeggen dat jullie allemaal zo ontzettend moedig zijn. Sommige verhalen maken me wel angstig maar we moeten er allen doorheen, niet?!

Ikzelf ben ongeveer drie maanden aan de temesta (1mg per dag)en 5 weken aan xanax. (Nu 0,25mg per dag) voor angststoornis en paniekaanval. 
de temesta nam ik zonder dat de huisarts dit wist (en daar ben ik niet fier op ) dus op 15 mei was het doosje leeg en ik heb in de verste verte niet gedacht aan ontwenningsverschijnselen. Vanaf 19 mei dan verschrikkelijke ontwenning gekregen. Slapeloze, onrustige nachten met nachtmerries, tremor, restless legs, zweten…de hele rimram. Nu reeds twee nachten gaat het beter (nog veel wakker worden maar niet meer onrustig, minder dromen), wel wat onrust tegen de ochtend. Ik hoop dat dit het begin is van herstel maar het zal elke avond weer spannend worden om te gaan slapen. Overdag ben ik niet veel waard: moe, lusteloos (kan nog van Covid komen )… 
Ik weet dat CT niet ideaal is maar ik heb daar totaal niet bij stil gestaan (wat enorm dom was gezien ikzelf verpleegkundige ben… ik heb me nooit geschaamd over mijn angsten, burn-out maar wel over dit benzo misbruik… zelfs mijn partner wist dit niet ) 

zijn hier positieve verhalen te vinden over CT, please ;)
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Karolien:

Hey allemaal, ik ga al even beginnen met te zeggen dat jullie allemaal zo ontzettend moedig zijn. Sommige verhalen maken me wel angstig maar we moeten er allen doorheen, niet?!

Ikzelf ben ongeveer drie maanden aan de temesta (1mg per dag)en 5 weken aan xanax. (Nu 0,25mg per dag) voor angststoornis en paniekaanval. 
de temesta nam ik zonder dat de huisarts dit wist (en daar ben ik niet fier op ) dus op 15 mei was het doosje leeg en ik heb in de verste verte niet gedacht aan ontwenningsverschijnselen. Vanaf 19 mei dan verschrikkelijke ontwenning gekregen. Slapeloze, onrustige nachten met nachtmerries, tremor, restless legs, zweten…de hele rimram. Nu reeds twee nachten gaat het beter (nog veel wakker worden maar niet meer onrustig, minder dromen), wel wat onrust tegen de ochtend. Ik hoop dat dit het begin is van herstel maar het zal elke avond weer spannend worden om te gaan slapen. Overdag ben ik niet veel waard: moe, lusteloos (kan nog van Covid komen )… 
Ik weet dat CT niet ideaal is maar ik heb daar totaal niet bij stil gestaan (wat enorm dom was gezien ikzelf verpleegkundige ben… ik heb me nooit geschaamd over mijn angsten, burn-out maar wel over dit benzo misbruik… zelfs mijn partner wist dit niet ) 

zijn hier positieve verhalen te vinden over CT, please ;)
 

 

Hoi Karolien,

Je schrijft dat je zowel temesta (lorazepam) als xanax gebruikte en in een keer met de temesta (lorazepam) gestopt bent. Ik weet niet hoeveel xanax je op dat moment gebruikte maar nadat je gestopt was met de lorazepam gebruikte je dus nog altijd xanax, wat ook een benzo is. Een echte Cold Turkey was het daarom niet, dat zou inhouden dat je helemaal gestopt zou zijn met benzo's.

Volgens een aantal omrekentabellen komt 0,25 mg xanax overeen met 0,5 mg lorazepam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Karel 

klopt helemaal wat je zegt, dit is geen TC.  Dus als dit de nevenwerkingen zijn van het stoppen met temesta, dan vraag ik me af wat het zal worden als alles gestopt is?! Ik neem nu nog 0,25 mg xanax in de ochtend omdat dan de onrust het ergst is. Misschien beter ‘s avonds nemen om wat beter te slapen of 2 x 0,125mg ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...