Spring naar bijdragen

Ik ben zo onzeker. En nieuw hier :)


Poedermelk

Aanbevolen berichten

Hoi.

 

 

Ik heb lang getwijfeld of ik überhaupt uit mijn alcohol- comfort zone durfde te stappen, maar nu ik bijna 3-4 flessen wijn per dag drink (vanaf het wakker worden al) heb ik het besef dat het zo niet langer kan. Ik leef heel de dag in een roes. Ik drink veel en eet amper. Ik stoot mensen af en zit in een sociaal isolement.  

Ik haat mijzelf hierom maar kan de drank (nog?) niet laten staan. 

Elke dag bij de supermarkt schaam ik me weer omdat ik bij de zelfscankassa moet wachten tot het personeel akkoord geeft dat ik een "leeftijdsgebonden" product koop. Sowieso 3 flessen wijn, en dat al voor 8.30 in de ochtend. 

Ik wil dit niet meer. Ik kan geen hulp zoeken bij de huisarts voor een opname qua detox en verdere zorg, want ik ben vrijwel geïsoleerd en ik heb hier 2 katten waar ik superveel om geef en die ik bijna als mijn kinderen beschouw. 

Ik krijg thuiszorg omdat ik mijn huis laat verslonden. 

Ik ben de wanhoop nabij. Had ik maar een kennis/maatje waar ik wat aan kon hebben. Iemand die naar me luistert, maar ook iemand die me een schop onder de kont geeft en mij kan motiveren. Iemand bij wie ik mijn hart kan luchten.. 

 

 

Groetjes van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Poedermelk, goed dat je er bent!

Ook ik heb op een zeker  moment moeten toegeven dat het drinken mijn leven had overgenomen en dat het alles van mij aan het afpakken was.

Naar de huisarts gaan was zeker spannend maar is achteraf de beste beslissing ooit geweest die ik voor mijzelf heb kunnen nemen. Het drinken moest stoppen de rest was uiteindelijk alleen nog maar bijzaak geworden.
Het begin is er, je begint te erkennen dat je een probleem hebt en vanuit daar kun je een plan gaan maken om het onder controle te gaan krijgen.
Dit moet je zelf doen maar het hoeft echt niet alleen. 

Succes!
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Poedermelk, je bent welkom hier om je hart te luchten. Dit is een forum vol ervaringsdeskundigen die je verhalen zullen lezen en je berichten zullen sturen ter motivatie en ook niet vies zijn van af en toe een schop onder de kont.

Drie of vier flessen wijn per dag lijkt me teveel om zomaar zonder begeleiding in 1 keer te stoppen. Is het een idee om een afbouwschema te maken (in overleg met je huisarts) en dan hier dagelijks te vertellen hoe het gaat? Als je er écht vanaf wilt, dan kan het hoor SUCCES!

Uit nieuwsgierigheid: ben je een vrouw?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Poedermelk,

Ook ik ben nieuw hier.
Ik begrijp je verhaal volledig en herken mijzelf hierin.

Je schrijft:
Had ik maar een kennis/maatje waar ik wat aan kon hebben. Iemand die naar me luistert, maar ook iemand die me een schop onder de kont geeft en mij kan motiveren. Iemand bij wie ik mijn hart kan luchten.. 

Ik denk dat iedereen dat wel wil, ik in ieder geval wel.
Bij deze wordt ik graag je maatje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...