Spring naar bijdragen

Afbouwen 7,5 mg Lorazepam


Paco22

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, ik hoop dat ik via deze site iemand kan vinden met dezelfde ervaringen. Ik weet dat elk mens anders is, maar ik hoop wat tips of een advies te krijgen. 
ik stil 3 x 2,5 mg per dag, ochtend, middag en voor slapen. 
ik wil afbouwen maar dat is mij toen niet gelukt binnen weken. Mega veel angst, ik had geen controle meer over mijn spraak en motoriek en raakte helemaal in paniek. 

ik voel me ook erg somber ervan. Geheugen is niet altijd goed. 
Nu willen ze me weer in drie weken laten afbouwen. Week 1 2x2,5 mg week 2 1x 2,5mg en dan week 3 0.mg

volgens mij is dat veel te  snel aangezien ik dit aantal al weken slik. En twee keer het goed fout ging. 

heeft iemand hier ervaring mee en wat is een goed afbouwschema.

ik hoop dat iemand hierop wil reageren. 
bedankt 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Paco22:

Goedemiddag, ik hoop dat ik via deze site iemand kan vinden met dezelfde ervaringen. Ik weet dat elk mens anders is, maar ik hoop wat tips of een advies te krijgen. 
ik stil 3 x 2,5 mg per dag, ochtend, middag en voor slapen. 
ik wil afbouwen maar dat is mij toen niet gelukt binnen weken. Mega veel angst, ik had geen controle meer over mijn spraak en motoriek en raakte helemaal in paniek. 

ik voel me ook erg somber ervan. Geheugen is niet altijd goed. 
Nu willen ze me weer in drie weken laten afbouwen. Week 1 2x2,5 mg week 2 1x 2,5mg en dan week 3 0.mg

volgens mij is dat veel te  snel aangezien ik dit aantal al weken slik. En twee keer het goed fout ging. 

heeft iemand hier ervaring mee en wat is een goed afbouwschema.

ik hoop dat iemand hierop wil reageren. 
bedankt 

Hallo Paco,

Ik kan me voorstellen dat ze je zo snel mogelijk willen laten afbouwen, voordat er er serieuze gewenning optreedt. Maar die gewenning is er blijkbaar toch al.

Er zijn wel langzame afbouwschema's, liefst via omzetting naar diazepam dat makkelijker is af te bouwen dan lorazepam, maar die duren zolang dat je dan veel langer zou afbouwen dan je gebruikt hebt. Ik betwijfel of dat verstandig is.

Je gebruikt een redelijk hoge dosis en die willen ze je laten afbouwen in feitelijk 2 weken. De derde week telt niet mee want dan sta je al op 0.

Vooral de laatste stap van 2,5 mg naar 0 is erg moeilijk omdat dit betekent dat je 100% omlaag gaat. Bij de eerste stap van 7,5 mg naar 5 mg is dat maar 33 %.

Dat zou ik dus proberen te voorkomen en met kleinere stapjes omlaag gaan. Je hebt ook tabletjes van 1 mg en van 0,5 mg. En met een scherp mesje kun je hier nog kleinere stukjes vanaf halen. Als je heel precies zou willen werken kan dat met behulp van een precisieweegschaaltje (jewelscale) dat een afleesbaarheid van 0.001 gram moet hebben. Dan kun je er met een nagelvijltje kleine stukjes vanaf vijlen.

 

Je kunt ook aan je behandelend arts vragen of hij of zij taperingstrips wil voorschrijven. Die zijn te verkrijgen bij de Regenboogapotheek en daarmee kun je over een periode van 4 weken geleidelijk afbouwen van een willekeurige dosis naar een andere willekeurige dosis.

Lees ook de Ashton Manual:

https://www.benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...