Spring naar bijdragen

Vrijdag 20 mei 2022


Aanbevolen berichten

Ik moest vandaag veel aan @Yana denken vanwege mijn houding naar aanleiding van het onnavolgbare alsjevoormijnbuszoukomenzouikoverjeheenrijden-gate

Ik dacht toen ook dat waar Jopie doorheen ging belangrijker was dan de schrik van Yana.

Nogmaals mijn excuus Yana, (waar ben je eigenlijk?)

Want het is echt anders als zelf je in het vizier wordt genomen door iemand die je hoog hebt -hád- staan. 
 

Het van je af trappen als je het moeilijk hebt  wordt hier gezien als een groot goed. Dán ben je pas een echt, authentiek mens. Een stoere rouwdouwer die zegt waar het op staat. 

Ja, mensen hebben hier en drank probleem. 
 

En er zijn hier mensen met een kwade dronkprobleem.  En laatsten ben ik echt spuugzat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Quinn:

Okay, ik begrijp gewoon echt niet waarom iemand een ander een teringtrut mag noemen en daar niet alleen door niemand echt op aan wordt gesproken, maar zelfs van alle kanten knuffels en liefde en begrip krijgt, omdat ie het zo moeilijk heeft. En ja, nu gaat het om Jopie en Reacher, maar het is best vaak hier dat degene die uithaalt al het begrip van de wereld krijgt. Kaarsje knuffel klaar. 

En omdat ik hier nu de hele dag over na heb gedacht, wil ik het ook schrijven. Ja, mensen hebben het soms/vaak moeilijk. Ja, afreageren is menselijk. Maar om dan alles goed te keuren? 

Ik vind het surrealistisch om telkens weer te zien hoe (om het zware woord te gebruiken) daders hier zo vaak als slachtoffer worden behandeld. 

Uncanny. Dat zat ik ook te denken. Gisteravond vond ik de liefde voor Jopie begrijpelijk door mijn tranen heen. 
Vandaag vond ik het sekte achtige vormen aannemen. 

We zijn ook echt wel een enorme fucked up disfunctionele familie met zijn allen. 
 

Moet je je eens indenken hoe het is voor anderen zou zijn om met ons kerstfeest te moeten vieren. Your worst nightmare. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Reacher:

Ik moest vandaag veel aan ... denken vanwege mijn houding naar aanleiding van het onnavolgbare alsjevoormijnbuszoukomenzouikoverjeheenrijden-gate

Ik dacht toen ook dat waar Jopie doorheen ging belangrijker was dan de schrik van .....

En dit vind ik dus gemeen. Oude koeien.
Maar jij bent lieff!:heart: Zo lief!:heart:

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hadocque:


Reacher reageerde prima, no worries here. 
Soms loopt het gewoon over je hoge schoenen.

Kop schudden en door. 

En mijn reactie was prima, maar ik deed stoer. Ik moest er enorm om huilen. 
 

Ongeveer vergelijkbaar als wanneer jij me plotseling teringtrut zou noemen. 
 

Soit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voor jezelf een gevoel van onrecht creëren door andere uit te lokken negatief  op je te reageren. Het excuus wat een verslaafde zoekt om zijn of haar (opkomende) terugval te rechtvaardigen. 
Ik tegen de rest van de wereld.

“Oud gedrag”  zoals ze dat bij de AA noemen.
 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Hadocque:

Ik lees wat je zegt en snap je. Jij bent toch ook goed aan de drank geweest? Dingen gebeuren, elkaar de maat nemen is het laatste wat moet denk ik. 
Gaat ook op voor Jopie, was ‘n achterlijk pijnpunt wat ze meende aan te treffen. Of aantrof. 
Reacher reageerde prima, no worries here. 
Soms loopt het gewoon over je hoge schoenen.

Kop schudden en door. 

Ja, ik ben ook goed aan de drank (geweest?). Dus? Blijft dat altijd een goede reden om dan maar hard om je heen te schoppen hier? Of elders, maar het gaat nu om hier. Het loopt over mijn schoenen, dus mag ik keihard schoppen naar iemand waarvan anderen vinden dat je het wel aankan? 

6 uur geleden zei Remi1:

En dit vind ik dus gemeen. Oude koeien.
Maar jij bent lieff!:heart: Zo lief!:heart:

Nee, geen oude koeien, een patroon. Net als dat valse reageren van jou naar mensen wanneer je aan het droogdrinken bent. En het altijd verdedigen van degene die drinkt of droogdrinkt. Want mensen met wie jij niet of minder klikt, hebben hier volgens jou niks te zoeken. 

En de maat nemen? Waarom is dat altijd de reactie wanneer je iemand op gedrag aanspreekt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel mij ook schuldig. Ik was met @Reacher in gesprek en ik viel stil, heel stil. Perplex, niet weten wat ik moest zeggen. Sorry, ik had voor je op moeten komen @ReacherEn juist jij had op dat moment een knuffel moeten hebben, En ja ik vind je lief Reacher. En verder begrijp ik jou helemaal @QuinnIk heb dat ook met verbazing gezien en gelezen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Quinn:

Okay, ik begrijp gewoon echt niet waarom iemand een ander een teringtrut mag noemen en daar niet alleen door niemand echt op aan wordt gesproken, maar zelfs van alle kanten knuffels en liefde en begrip krijgt, omdat ie het zo moeilijk heeft. En ja, nu gaat het om Jopie en Reacher, maar het is best vaak hier dat degene die uithaalt al het begrip van de wereld krijgt. Kaarsje knuffel klaar. 

Ik vind het surrealistisch om telkens weer te zien hoe (om het zware woord te gebruiken) daders hier zo vaak als slachtoffer worden behandeld. 

Mee eens, heel simpel mee eens. 
Overigens heb ik wel degelijk aangegeven dat dit gedrag niet kon @Quinn
En wat ik verwachtte gebeurde: ik kreeg zelf ook weer behoorlijke vegen uit de pan. 
 

8 uur geleden zei lady jane:

En ik weiger partij te kiezen, heb ik besloten.......

Ik zie het niet als partij kiezen voor de één of de ander Jane, het is meer het aangeven dat je bepaald gedrag niet acceptabel vindt. 

7 uur geleden zei Reacher:

Want nogmaals: Dronken mensen geen probleem. Natuurlijk. 
Kwade dronk: spuugzat. 
 

Precies. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Reacher:

Het van je af trappen als je het moeilijk hebt  wordt hier gezien als een groot goed. Dán ben je pas een echt, authentiek mens. Een stoere rouwdouwer die zegt waar het op staat. 
 

Het suffe is dat als iemand zo van zich aftrapt ik het niet meer serieus kan nemen. De woorden doen er dan niet meer toe en ik kan er eigenlijk alleen maar medelijden mee hebben. Niet dat iemand de woorden opschrijft maar meer dat je jezelf zo voor joker zet door het op te schrijven.

Voor mij is alcohol de baas worden ook zelf beheersing hebben, dat is wat anders dan niet emotioneel zijn. Daarom snap ik zo'n uitbarsting soms wel maar keur het absoluut niet goed maar laat het mij zeker niet raken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Quinn:

Okay, ik begrijp gewoon echt niet waarom iemand een ander een teringtrut mag noemen en daar niet alleen door niemand echt op aan wordt gesproken, maar zelfs van alle kanten knuffels en liefde en begrip krijgt, omdat ie het zo moeilijk heeft. 

Ik vermoed dat dit voor sommigen als kind aangeleerd gedrag is om met geweld of misbruik om te gaan. Als je de dader klein maakt, ridiculiseert, zielig, begrijpt, dan krijg je een beetje controle terug, voel je je minder machteloos. Kun je een soort caretaker worden voor de 'dader'.  Of hem op afstand zetten.  Ik weet dat dit voor mij lang zo was, het was een manier om mijn eigen pijn niet te voelen.  

Ik ben geneigd te lachen om iemand die uit zijn plaat gaat. Mijn schoonmoeder is haar zelfbeheersing kwijt en ik vond het aanvankelijk vermakelijk om haar de zorgmedewerkers te zien uitkafferen, tot ze het van de week het op mij gemunt had. Pas toen zag ik dat ik die zorgmedewerkers gewoon over het hoofd had gezien, net als mezelf toen ik klein was.  Het agressieve gedrag komt niet echt binnen als het op anderen gericht is. 

Wat ik ook meen te zien is dat degenen die zelf de neiging hebben al of niet dronken zich op anderen af te reageren, het voor elkaar opnemen.  Het gedrag bagatelliseren.  Het 'slachtoffer' kleiner maken, minder zielig, een aansteller of aanstichter (blijven) vinden.  Vanuit schuld en schaamte? De angst om het te hebben verpest voor zichzelf? 

Als het inleven in de dader puur vanuit een groot empathisch vermogen zou komen, dan zou je verwachten dat er tegelijkertijd ook empathie zou zijn voor het slachtoffer.   En dat zie je zelden, er lijkt in het hart een keuze te worden gemaakt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen die het naarst en lelijkst doen hebben het meest een knuffel nodig las ik laatst ergens. Klopt wel denk ik.  Wil nog wel ff laten weten dat ik er ook niet tegen kan dit soort kwetsen. Voelt heel onveilig.  Waar is het in godsnaam voor nodig. En wb 'partij trekken ' ook al heb je er zelf niks mee te maken, dat is iets anders dan het maar negeren als iemand anders wordt aangevallen. Moet je maar niet zomaar gaan schelden. @Reacher:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...