Spring naar bijdragen

Hoi hoi, even voorstellen.


Marretje

Aanbevolen berichten

Ik ben Marretje, 57 en ik woon alleen. Werk 4 dagen per week. Ik moest noodgedwongen stoppen met Bromazepam. 3 mg maximaal 3 x dgs. Sinds kort heeft bromazepam weer leveringsproblemen. Heb nu oxazepam, 5 mg maximaal 3 x daags. De huisarts zei me, dat broma niks meer deed. Voor mij is het net dat steuntje in de rug, zeg maar. Weet niet of ik nog wel terug wil aan de bromazepam? Om de zoveel tijd leveringsproblemen. En dan zitten de mensen die het gebruiken te kijken. Heel vervelend. Want als een medicijn goed werkt, waarom zou je het dan stoppen ? Ik wilde niet perse afbouwen, en nu moest ik wel, omdat het middel leveringsproblemen heeft. En afbouwen zou een optie kunnen zijn, maar niet nu 2 weken lang 2 x een halve oxa, en dan over 2 weken , naar een halfje per dag. Ik kom van 3x3 mg bromazepam levensgevaarlijk vind ik!

Liefs, Marretje.

bewerkt door Marretje
Tekst iets veranderd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier,    abrupt afbouwen zonder strategie nooit doen.  Vooral  niet omdat je nog niet aan afbouwen toe was. Je brengt jezelf dan op een pad dat erg moeilijk is.  Overleg met je arts en wees goed voorbereid. Heel veel sterkte gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jip:

Welkom hier,    abrupt afbouwen zonder strategie nooit doen.  Vooral  niet omdat je nog niet aan afbouwen toe was. Je brengt jezelf dan op een pad dat erg moeilijk is.  Overleg met je arts en wees goed voorbereid. Heel veel sterkte gewenst.

Goedemorgen Jip, het moet van de huisarts! Omdat mijn oude medicijn de bromazepam een tijd niet leverbaar is! Nu 2 x dgs een halve oxa. Over een week , nog een halve, en na 2 weken word dat gestopt.Er valt niet tegen op te praten! Hij wil dat zo , en dat is dat. Hij luistert totaal niet. Het is nu cold turkey stoppen met Bromazepam. Heel veel meldingen te lezen, van mensen die nu  zonder zitten, en dit eigenlijk niet wilde, omdat het plots klap niet meer leverbaar is!

 

Liefs, Marretje.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Jip:

Zo snel stoppen is vragen om moeilijkheden,  kun je een second opinion vragen bij een andere huisarts? 

Of de oxa goed inzetten en die langzaam afbouwen

Ja dat is dus ook mijn idee, Jip. Dank je wel voor je reacties. Het ergste is nog dat deze arts mij totaal niet kent, en nog minder heeft gezien. Gelukkig zitten er meerdere artsen in 1 praktijk. Dus zijn er ook andere te consulteren. Want hij blijft star bij zijn standpunt. De oxa goed inzetten, en dan verder afbouwen. Ik probeer deze week bij een andere terecht te komen. Die dus toegankelijker zijn! Ik geef je hier nog een vervolg update Jip.

 

Liefs, Marretje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel veel succes,       we moeten de rit idd uitzitten           ik ga vanavond naar 0  en ben echt heel bang voor wat komt ook,   dus ik snap je helemaal.      Geef je update hoe het gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Jip:

Heel veel succes,       we moeten de rit idd uitzitten           ik ga vanavond naar 0  en ben echt heel bang voor wat komt ook,   dus ik snap je helemaal.      Geef je update hoe het gaat?

Heel veel sterkte lieve Jip. Het benzo leven valt niet mee.

Liefs, Marretje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel!!   Ik laat van me horen!   Ik ben al een eind op weg gelukkig,   in februari nam ik 1mg per dag, in april en begin mei 0.5 per dag en nu sinds een week 0.25 mg per dag en vanaf nu dus 0 mg per dag, steeds verdeeld over 2 innames.

Ik bereid me voor op een onrustige week en heb steun in mijn netwerk gevraagd en eerlijk besproken hoe dit voor mij is.  Zij staan voor me klaar en ik heb de 1e 7 dagen steeds iemand aan mijn zijde.  Hier ben ik erg dankbaar voor.   Vooral mijn man is mijn grote steun.  Als ik 's nachts uit bed ben wegens onrust, komt hij met een kopje thee en peptalk...  iedere keer weer  onbetaalbaar!  Ook vind ik steun in mijn geloof en weet ik dat ik het niet alleen hoef te doen!   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh dat is geweldig Jip. De steun rondom je heen, en in je geloof! Het gaat uiteindelijk goed komen, maar voor we zover zijn hè. Heel veel sterkte. Ik ga woensdag terug naar de huisarts. Kijken wat ik kan bereiken. Ik houd je op de hoogte.  Ik ga goed beslagen ten ijs.

 

Liefs, Marretje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels ben ik 36 uur verder vanaf de laatste inname..   ja ja  ik tel de uren..    heb redelijk geslapen tot 5 uur en vandaag een rustig dagje,  wel veel in mijn hoofd ermee bezig en af en toe een verdwaalde traan, ook wat hoofdpijn, maar een paracetamol helpt wel.  Veel water drinken en geen koffie meer na 10.00...     Morgen begint mijn therapie ook, dus wel ietsje spanning. 

En daar?   Met de oxa?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jip, ik zit nu op 2 x dgs een half tabletje oxa. Dus 2 x 5 mg. Ik heb goede dagen vind ik, maar na 2 uur werken heb ik barstende hoofdpijn de rest van de dag. Ik werk nu weer 2 uur per dag. Ik weet niet wat de huisarts verder van plan is, maar zo'n snelle afbouw als hij wil, doe ik niet. Dat is vragen om ellende na een kleine 30 jaar bromazepam. ( Schandalig eigenlijk)Houd je haaks Jip. Dan doe ik het ook.

Liefs, Marretje.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi,    nou, ik belandde dus vannacht regelrecht in de afkickhel...    paniek alom...  Ging ik toch te snel??  Dus de psychiater gebeld, zij belde supersnel al terug , binnen een half uur..     en ja, ik ging te snel want de laatste stap is het lastigst en die gaan we dus verdelen in kleinere stapjes..   maar eerst even terug op de dosis van vorige week, stabiliseren en dan pas verder kijken...       dubbel gevoel,   het lukte me dus niet, maar ook opgelucht dat ik even terugkan...     Het is een hobbelig pad dat we gaan...     Ook gestart met psychotherapie vanmiddag en besproken dat ik eerst dit een poosje doe en dat de medicatie helpend is en ik dit even moet accepteren...      hoe is het daar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jip:

Hoi hoi,    nou, ik belandde dus vannacht regelrecht in de afkickhel...    paniek alom...  Ging ik toch te snel??  Dus de psychiater gebeld, zij belde supersnel al terug , binnen een half uur..     en ja, ik ging te snel want de laatste stap is het lastigst en die gaan we dus verdelen in kleinere stapjes..   maar eerst even terug op de dosis van vorige week, stabiliseren en dan pas verder kijken...       dubbel gevoel,   het lukte me dus niet, maar ook opgelucht dat ik even terugkan...     Het is een hobbelig pad dat we gaan...     Ook gestart met psychotherapie vanmiddag en besproken dat ik eerst dit een poosje doe en dat de medicatie helpend is en ik dit even moet accepteren...      hoe is het daar?

Hallo Jip, hier gaat het eigenlijk wel zijn gangetje. Voel me gelukkig niet heel slecht. En weet je Jip, soms gaat het onvoorzien toch fout. Maar dan mag je ook best even een stapje terug doen. Dat is wat de Ashton Manual ook zegt. Eerst stabiliseren en dan weer rustig verder gaan! Doe rustig aan vrouwke, je bent alleen jezelf verantwoording schuldig.Morgen maak ik een afspraak bij de huisarts. Ik heb de Ashton Manual keurig geprint. Dus ik ben goed voorbereid.

 

tot gauw Jip,

Liefs, Marretje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Jip:

Lief Marretje,    heel veel succes morgen bij de huisarts!!  Kom goed voor jezelf op en doe waar jij je goed bij voelt!!

Laat je het weten??

Lieve Jip.

Nou ik heb pas een afspraak, voor volgende week vrijdag. Eerder geen plek! Zucht. De oxa is tijdelijk met 10 mg verhoogd.. Na de afspraak, van volgende week , weet ik meer! Hoe gaat het met jou Jip?

 

liefs, Marretje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé wat vervelend zeg, zo lang wachten.

Waarom is de oxa verhoogd?  Hoeveel neem je nu per dag?   Ging het niet?

Hier is het weer rustiger nu gelukkig,  maar wel vervelend dat het me niet gelukt is...

Dag lief Marretje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jip:

Hé wat vervelend zeg, zo lang wachten.

Waarom is de oxa verhoogd?  Hoeveel neem je nu per dag?   Ging het niet?

Hier is het weer rustiger nu gelukkig,  maar wel vervelend dat het me niet gelukt is...

Dag lief Marretje

De oxa is tijdelijk verhoogd voor zo nodig, omdat ik het even niet trok. Ik mag het nemen, het hoeft niet. Ik merk zelf of het die dag gaat , of niet! Doe nog steeds , 2 x een halfje, en als het echt niet gaat, dan 3 x een halfje per dag. Ik zou 2 x 10 mogen, maar dat ben ik niet van plan Jip. Ik heb nooit hoger gehad als 2x een halfje. Gelukkig is bij jou ook de rust terug. Een volgende x beter.

Liefs, Marretje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi,   een fijne dag gewenst!    Ik startte goed,  gewoon 8 uur geslapen aan 1 stuk!  Een  wonder 8   wat ga je doen vandaag?

Wij gaan klussen..    volgende week komt de stukadoor alle muren doen en alles moet leeg..     

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jip:

Hoi hoi,   een fijne dag gewenst!    Ik startte goed,  gewoon 8 uur geslapen aan 1 stuk!  Een  wonder 8   wat ga je doen vandaag?

Wij gaan klussen..    volgende week komt de stukadoor alle muren doen en alles moet leeg..     

Hey Jip, dat ga ik dus ook doen, klussen. Ik wil 2 muren sauzen. En dan het kozijn nog aflakken. Maar hoeft allemaal niet op 1dag hoor. Fijn dat je zo goed geslapen hebt. Dat maakt toch een hoop uit, vind ik. We doen ons best weer vandaag.Fijne dag, Jip.

 

Liefs, Marretje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En???  Loopt het een beetje?  Lukt het om de dag door te komen?    Hier gaat het redelijk gelukkig.    Na de ellende van voor in de week is dit vele malen beter..

Mij niet gezien dat ik zomaar weer afbouw,  ik ga dan voor de taperingstrips en betaal het zelf wel.

De psychiater vindt dit ook een prima optie gelukkig, en bovendien ga ik het ook de eerste maanden niet doen,  nu kan ik tenminste functioneren en gewoon 7 of 8 uur slapen...       

Heb je al bedacht hoe jij het gaat doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jip:

En???  Loopt het een beetje?  Lukt het om de dag door te komen?    Hier gaat het redelijk gelukkig.    Na de ellende van voor in de week is dit vele malen beter..

Mij niet gezien dat ik zomaar weer afbouw,  ik ga dan voor de taperingstrips en betaal het zelf wel.

De psychiater vindt dit ook een prima optie gelukkig, en bovendien ga ik het ook de eerste maanden niet doen,  nu kan ik tenminste functioneren en gewoon 7 of 8 uur slapen...       

Heb je al bedacht hoe jij het gaat doen?

Hoi hoi Jip, ik moet 3 juni bij de huisarts komen! Ik neem nog steeds 2 x een halfje oxa per dag, ondanks dat ik ik 2x 10mg per dag mag. De ene dag gaat beter dan de andere. Maar ik houd het vol. Van de bromazepam ben ik af. Dat zou ik nooit meer willen. Ik weet ook nog niet goed hoe ik het moet aanpakken. Eerst maar eens een beetje stabiel worden en blijven. Ik ga niet mijn grens over, wat de huisarts ook vind! Het moet kunnen en ook op de lange termijn mogelijk zijn. Dwang is nog nooit ergens een oplossing geweest. Ik houd je op de hoogte Jip. Blij dat het bij jou ook redelijk gaat. Doe het op je eigen manier, dan gaat het het beste.

Liefs, Marretje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...