Spring naar bijdragen

Vrijdag de 13e mei 2022


Aanbevolen berichten

25 minuten geleden zei Judith:

Bedankt, maar ik denk toch dat het wat makkelijker wordt als je wat langer niet hebt gedronken, gewoon omdat je dan meer ervaring hebt met het niet drinken.

Bijvoorbeeld alleen al omdat je meer ervaring hebt met het omgaan met cravings en trickers.

Aan de andere kant, in de eerste periode van stoppen heb je er veel profijt van, je voelt je fitter, en je komt in een soort positieve flow.

Tuurlijk, je hebt helemaal gelijk, het wordt makkelijker.   Gewoner om de dingen te doen zonder dat je alcohol nodig hebt. 

Maar: na 8 jaar niet drinken leek het me toch een goed idee om tijdens een zwoele zomeravond met mijn lief eens te proberen hoe een glas wijn zou vallen.  Het verslaafde gedoe zou wel uit mijn systeem zijn.  Achteraf gezien viel dat samen met de start van een hele heftige periode met puberzoon.  Ik had mijn smoes om weer aan de zuip te gaan. 

 

bewerkt door Etty
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus, als iemand ergens anders over denkt dan jij en het ook nog eens durft te uiten, is dat een aanval. Goed om te weten. 

@ikkanhet maar waarom zet je jezelf er niet op? PC stuk ofzo? Omdat dagdraad openen wel lukt.

Het is wild hier jongens, niet normaal. Maar volgens vrijwel iedereen was Rotterdèm beter georganiseerd. Ha. Punt voor de onzen.

DAGPACT

Judith
Ikkanhet
Quinn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onzin @Judith. Het gaat erom dat voor velen hier het deelnemen aan het dagpact een bewuste actie op de dag. Een misschien wel heilig voornemen om deze dag niet te drinken. En daar hoort dan ook de handeling van zelf je naam erop zetten bij. Voor @ikkanhet is dat blijkbaar anders, dat kan. Maar is het dan nodig om zo fel van leer te trekken tegen die andersdenkenden? Je mening geven is niet hetzelfde als iemand aanvallen.

Dus. Ik ben Quinn en vandaag drink ik niet. Al is dat heel moeilijk met het beeld van de man op mechanische stier scherp op mijn netvlies. Nooit weer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Judith:

@Rosee Bedankt, ik heb daar ook moeite mee heb ik gemerkt. ik ken haar natuurlijk verder niet. Maar ik vond haar bijdrage heel positief, en in die kleine 2 week dat ik sta ingeschreven, heb ik al een paar mensen zich zien inschrijven, voorstellen, en daarna hoor je er niets meer van. Daar moet ik even aan wennen.

Veel mensen schrijven zich denk ik in als ze de kater goed voelen. En laten na het voorstelbericht niets meer horen. Wat ook vaak gebeurt is dat de euforie van het begin niet als zodanig wordt herkend, en dat heel erg trek krijgen dan op een mislukte poging gaat lijken. Die euforie geeft onterecht de indruk dat het je heel makkelijk afgaat, en dat dat zo gaat blijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Judith:

@Quinn Ik mag dus niet fel van leer trekken, maar jij wel tegen mij. Goed om te weten.

Gut joh, als je mij fel vond... ik zei dus al eerder dat een mening geven en daar argumenten bij hebben, niet hetzelfde is als van leer trekken, zoals jij doet richting Yvonne en Adri. 

Verder alles goed met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Quinn:

Dus, als iemand ergens anders over denkt dan jij en het ook nog eens durft te uiten, is dat een aanval. Goed om te weten. 

@ikkanhet maar waarom zet je jezelf er niet op? PC stuk ofzo? Omdat dagdraad openen wel lukt.

Het is wild hier jongens, niet normaal. Maar volgens vrijwel iedereen was Rotterdèm beter georganiseerd. Ha. Punt voor de onzen.

DAGPACT

Judith
Ikkanhet
Quinn

Ik zit mobiel meest de laatste tijd en lastiger op mobiel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn net mensen en tekst op beeld komt nu eenmaal niet altijd over zoals bedoeld. Scherper, feller, van alle kanten. Niet om weggaan @Judith, maar je winst mee doen. Trouwens, ik zei ook best aardige dingen. Ook.

57 minuten geleden zei Quinn:

Dat is niet fair @Adri02

@niks

 

51 minuten geleden zei Quinn:

Wauw, van iedereen? Dat vind ik oprecht gaaf @Judith. Heb je een flinke dagtaak aan gehad. 

Goede dag voor allen. Ik ga aan het hotel ontbijt. Ronde twee. Honger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lukt het om er nog een nachtje over te slapen?
Ik weet dat je moe bent en dat het moeilijk is.

Dus als het forum overwegend te heftig negatief voor je is dan kan het zelfs gezond zijn om weg te gaan. 

Maar denk er nog even over na. 

Ik ken deze mensen met wie jij nu in de knoop zit en kan voor hun goede bedoelingen instaan.  
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...