Spring naar bijdragen

afbouwen de laatste stap


Bar

Aanbevolen berichten

IK dacht dat ik gisteren al een discussie gestart was, maar ik vind het niet meer terug.

Ik heb 7 jaar oxazepam geslikt, 15 mg per dag. Soms 20, soms 30. 

Ik ben langzaam afgebouwd naar 5 mg. In stappen van 2.5 mg., in een kliniek in Duitsland. Ik was daar ook voor een heel ernstige angst/dwang stoornis, ik ben daar goed geholpen. 

Nu in Nederland wilde ik oxazepam naar 0 brengen. Mijn psychiater hier in AMsterdam heeft een schema opgesteld en ik ben in één maand tijd helemaal gestopt. 
De klachten kwamen 6 dagen na het laatste stukje oxazepam. De klachten zijn heel heftig, ik heb echt extreme angst... Ik kan dan alleen maar liggen en huilen en bewegen als een gewond dier. Het gaat echt ver. Het lijkt ook erger te worden. Ik ben nu 4,5 week clean. Mijn vragen:
kan het zo zijn dat je pas na een week na het laatste tablet afkickverschijnselen krijgt?
Kan het zo zijn dat de klachten eerst verergeren?
De klachten lijken zo op de stoornis waarvoor ik ze in de eerste plaats genomen heb. Heb ik geen terugval?

Hoe lang gaat dit duren?
Ik slik nu promethazine als noodoplossing. Is er nog iets anders dat ik kan nemen?

Ik ben 7 jaar lang gewend geweest dat ik een pilletje kon nemen als de angst te hoog opliep. ... Die escape heb ik nu niet.

Moet ik toch weer 2.5  mg oxazepam gaan slikken om vervolgens langzamer af te bouwen? Of zijn er gevaren verbonden aan het weer opnieuw slikken? Ik heb ergens gelezen dat het kindling effect kan optreden waardoor ik dan meer oxazepam nodig heb,.... Zelfs meer dan 5 of 10 mg. Ik ben nu ook al 4 weken onderweg, beetje zonde om weer te gaan slikken...

 

ik hoor graag,

Bar

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...