Spring naar bijdragen

Afbouwen Oxazepam 10 mg


Daniellex

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen , ik ben nieuw hier en ik heb wat vragen rondom afbouwen Oxazepam. Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Sinds Januari dit jaar heeft de huisarts mij oxazepam 10 mg voorgeschreven wegens paniekaanvallen /angstaanvallen omtrent ptss. Ik mocht toen 1 tot 2 tabletten per dag en hij schreef het voor langere tijd (meerdere maanden) voor omdat hij verwachtte dat ik het met de EMDR ook hard nodig zou hebben. 

Echter verliep de EMDR gelukkig sneller dan ik had verwacht en in Maart dit jaar belde ik dan ook de huisarts op om de oxazepam af te bouwen. Echter kreeg ik daar toen te horen dat ik zelf maar moest experimenteren met de tabletten wanneer ik er wel en geen nodig zou hebben. Tot die tijd slikte ik smorgens een halve tablet en savonds een halve tablet. Ik heb vanaf toen een halve tablet eraf gehaald en alleen smorgens nog een halve tablet genomen. Dit ging goed , zonder ontwenningsverschijnselen. 2 weken terug ben ik dan van een halve per dag naar een kwart per dag gegaan. In het begin ging dit ook goed zonder klachten . Helaas heb ik sinds vorige week wél klachten van ontwenningsverschijnselen. Nu uit zich dit in af en toe slapeloze nachten (gewoon klaar wakker zijn) en vooral s avonds of na inspanning spierkrampen in m'n pols waar ik al een chronische peesontsteking heb zitten wat daardoor geen pretje is. Verder heb ik geen ontwenningsverschijnselen en ook geen teruggekomen klachten als waar ik de oxazepam voor kreeg.

Vandaag heb ik geen oxazepam in genomen , en ik wil vanaf nu ook stoppen met oxazepam innemen. 

Nu snap ik dat ieder persoon verschillend is , maar ik vroeg me af hoelang het gemiddeld duurt voor de ontwenningsverschijnselen weg zijn of minderen. De slapeloze nachten zijn vervelend maar kan ik nog wel hebben. De spierkrampen daarentegen zijn vervelender daar ik daardoor dan gelijk niets meer kan met die arm.

Ik voel me niet verslaafd aan de oxazepam dus ik verwacht ook niet dat ik de oxazepam terug zal nemen , de wil om het niet meer te nemen is veel te sterk daarvoor en ik slikte het al vrij lang met tegenzin . 

Alvast enorm bedankt voor het lezen ! 

Vriendelijke groet,

Danielle 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is geen tijdlijn voor het genezingsproces. Klachten komen en gaan. In aard en hevigheid. Je staat positief in je ontwenning en dat is een belangrijke factor. Het gaat voorbij. Dat is het enige dat iedereen je kan vertellen. Maar hoelang het duurt is voor iedereen verschillend. Sterkte en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...