Spring naar bijdragen

Woensdag 27 april 2022


rosa45

Aanbevolen berichten

Zo gaat dat. And now for something completely different.

Lei al, hoor de de door mij als dementerende kat vreemd kraaien. Naar beneden, hij schiet onder me door onder de tafel in de serre.  Pak m op, dikke muis! Goeie kat!

Mooi opgeknaagd heb ik m net weer in de bijkeuken gelaten. Hij heeft een keer in de hondenmand gepist, en dat weten we beide. De hond slaapt op mijn bank zodra ik er niet ben. 
 

deidioot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat is zo ,  @Remi1  terug reflectie  naar mijn tijd aan de drank  heb ik echt heen seconde nagedacht  over hoe het met de rest van mijn gezin ging. 

Die moesten ook dealen met mijn gebruik .

Er is lang genoeg rekening met mij gehouden  met mijn zucht naar drank.

Nu draait niet  meer alles om mij , maar om ons als gezin .

Dat ik dingen gemist heb omdat ik zonodig moest drinken is aan mij dat kan ik niet meer veranderen. 

Ik zal mij ook nu moeten aanpassen naar mijn omgeving  en dat is geven en nemen hoe lastig en moeilijk  ik dat ook wel vind .

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou eh..mijn aanpassen aan m"n omgeving is juist precies wat mij deed zuipen.
Ik moet nog een beetje meer harder nodig zijn dan nu het geval is en ik ben weer terug bij start.

Ik wiebelde- wiebel enorm en val nog nét niet om..zodat voor mij de vraag niet meer is of ik ga vallen, maar wanneer.

Intussen schreeuw ik heel hard; hellup ik ga vallen!
Maar niemand hoort of ziet mij:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo zie je maar @Remi1 ik paste mij ook aan hoor ,  ik was totaal niet mijzelf  ik waaide met de  winden van het huwelijk mee , opgroeiende kinderen waar ik het moeilijk mee had .

Veel zorgintensief en dat vergde zoveel van mij dat ik het niet aankon .

Mijn vader overleed , mijn schoonmoeder overleed , ik kreeg voor de 2de keer in mijn leven een acute hernia .

Ik  begon ook door te drinken   het zicht op de realiteit  te verliezen en verdoofde  mijzelf  .

Dit gaf en vergde veel van mijn man maar ook mijn kinderen. 

En ik snap dat je wiebelt  , en dat je opnieuw  veel van jezelf vergt  .

Sterkte. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Hadocque:

Zo gaat dat. And now for something completely different.

Lei al, hoor de de door mij als dementerende kat vreemd kraaien. Naar beneden, hij schiet onder me door onder de tafel in de serre.  Pak m op, dikke muis! Goeie kat!

Mooi opgeknaagd heb ik m net weer in de bijkeuken gelaten. Hij heeft een keer in de hondenmand gepist, en dat weten we beide. De hond slaapt op mijn bank zodra ik er niet ben. 
 

deidioot

Dat klinkt als thuis Hadocque. Alleen voor de muis niet. 

De idioot is trouwens één van de mooiste boeken die ik ooit heb gelezen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Lieke7777:

Ik kreeg een poosje geleden  de spiegel voor , of ik mij ook afgevraagd heb tijdens mijn obsessieve  drankperiode hoe het met bv mijn  gezin ging daardoor .

Ook omdat ik zei niemand vraagt  nu hoe het is .

Ik vond dat wel confronterend. 

Ik worstel daar ook wel mee. Met het schuldgevoel. Praat jij daarover met je kinderen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Reacher:

Ik worstel daar ook wel mee. Met het schuldgevoel. Praat jij daarover met je kinderen? 

We hebben destijds  met onze familie  begeleider  gesprekken over gehad .

Waarin we ons geuit hebben als ouders.

Voor nu is dit ok , kinderen willen het er niet over hebben omdat  ze het nu goed vinden.

Ik weet  dat vast op oudere leeftijd vragen over kunnen komen en dat is prima. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het bespreekbaar gemaakt met mijn pleegzoon. Ik dacht dat hij er weinig van had gemerkt. 

Dat had hij wel. 
 

Hij zat er niet mee, hij had wel erger gezien. 
ik had het toch ook slecht gehad, net als hij. 

Als ik er weer aan denk zink ik weer door de grond van schaamte. 
 

hij bedacht excuses voor me. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht ook dat kinderen  er minder van gemerkt hadden , maar dat  is wel zo   al denk je op dat moment van niet. 

Dat hij excuses had voor jou , snap ik dat dit schaamte oproept .

Gelukkig ben ik in de gelegenheid  om het anders  te doen en te willen .

Het schuld gevoel blijft maar dat zal slijten .

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

in mijn ervaring bedenken kinderen, ook pleegkinderen, vaak allerlei redenen waarom hun (nep)ouders drinken. Meestal denken de kinderen dat zij de reden zijn. 
Of dat de ouders niet genoeg om hen geven om te stoppen met drinken.

Het is daarom essentieel om het wel bespreekbaar te maken. 

Het was om dezelfde reden vrijwel niet te doen, dat bespreekbaar maken.

Ik heb gezegd dat ik niet dronk omdat ik het moeilijk had.

Dat er geen enkele reden was voor mij om te drinken.
Dat ik fout zat. En ik bood mijn excuus aan.  
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Remi1:

Ik wiebelde- wiebel enorm en val nog nét niet om..zodat voor mij de vraag niet meer is of ik ga vallen, maar wanneer.

Intussen schreeuw ik heel hard; hellup ik ga vallen!
Maar niemand hoort of ziet mij:(

Met omvallen bedoel je dat je het op een zuipen gaat zetten neem ik aan?Heb je enig idee hoe je het deze keer anders zou kunnen doen?

Wat bedoel je precies met hard schreeuwen, niet letterlijk denk ik? Is het een idee om serieus met je man, heit en/of kinderen om de tafel te gaan zitten om uit te leggen hoe je je voelt. En om ze te vertellen waarmee en hoe ze je kunnen helpen?

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-4-2022 om 16:18 zei Yana:

Met omvallen bedoel je dat je het op een zuipen gaat zetten neem ik aan?Heb je enig idee hoe je het deze keer anders zou kunnen doen?

Wat bedoel je precies met hard schreeuwen, niet letterlijk denk ik? Is het een idee om serieus met je man, heit en/of kinderen om de tafel te gaan zitten om uit te leggen hoe je je voelt. En om ze te vertellen waarmee en hoe ze je kunnen helpen?

Sterkte!

Geen reactie van @Yana terug. dus weg gehaald. Te prive,.

 

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Quinn:

Ik weet niet goed hoe je zoiets doet. Als in, ik houd het meer bij dat het aan mij ligt en dat ik op deze, verkeerde, manier probeer om zaken te verdringen, omdat het verwerken niet wil lukken.

Eigenlijk  hebben wij het niet te moeilijk gemaakt .

Onder  begeleiding  van onze familie begeleider erkenning gegeven  dat we  elkaar niet voldoende gezien hebben. 

Dat wij als ouders hier meer oog voor wilden hebben maar dat dit niet lukte.

Wij hebben degelijk uitgelegd  dat verslaving  een ziekte is  en dat ik heel erg mijn best doe om beter te worden.

Ik heb het bij mezelf en onszelf gehouden. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien begeef ik mij op glad ijs @Remi1

Je hebt je geuit,  je hebt  verteld wat het met de doet de situatie  en waar je het lastig mee hebt .

 

Met  deze informatie  is het aan de ander ( de ontvanger) wat er mee gedaan wordt daar heb jij geen invloed op.

Snap dat het een zeggen van je dochter is waar je het lastig mee hebt.

Maar nogmaals ik ken jullie niet en weet niet in hoeverre de boodschap gezegd is .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet daar niets van , maar als je een gesprek met je kinderen over iets begint heb je daar ws een doel bij of wil je iets kwijt.

 Ik bedoel je hebt je geuit dat is goed en fijn dat je dit gedaan hebt .

Maar verder heb je geen invloed hoe ze de informatie verwerken of ontvangen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Remi1 ik kan me voorstellen dat het lastig is om zo'n reactie te verwerken. Wellicht was het een stukje loyaliteit en zorg uiten naar en om jou? 

@Lieke7777 we hebben hier geen gezinscoach of dat soort dingen. Het deed alleen wel zeer dat ze (de tweeling dus) zeggen dat ze het wel begrijpen, omdat ze het zelf ook best moeilijk hebben. Tot tien tellen in het Grieks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...