Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 23-04-2022


Foxy

Aanbevolen berichten

Goedemorgen voor degene die dit leest. Hoe gaat het met jullie vandaag?
Met mij gaat het wisselend. Goede dagen/nachten en slechte dagen/nachten. Ik kan er geen peil op trekken wanneer ik wat kan verwachten. Maar het zit me wel in de weg. Ik kan niets vooruit plannen. En dat zit mijn reïntegratie wel in de weg. Vorige week gaan werken na een slapeloze nacht. Dat was vreselijk en beangstigde me ook voor de toekomst. Maar bij een goede dag op het werk, voel ik me juist weer hoopvol dat het ooit weer normaal zal zijn.

 

bewerkt door Foxy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Foxy changed the title to Onze huiskamer 23-04-2022

Hi Foxy, 

Tijdje niet gesproken. Hier alles wel. 2 weken geleden het traject bij Jellinek afgerond en dat voelt goed. 

Ik lees wat berichten van je terug en daar zitten helaas ook wat wanhopige tussen. Ik merk dat het re-integreren je ook stress geeft.

Ik las ergens dat je toch ook weer terug naar de huisarts wilde. Heb je dit nog een keer met hem/haar besproken? 
 

Gr. Roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen meiden.

Hoe is de behandeling geweest Roosje en waar bestaat die uit?

Moghu Foxy.

Gaaaaaaap) Hier om 5.30 m'n nest uit om dat ik om 9.00 in het ziekenhuis te zijn. Jaha de taxi bepaald wanneer die me komt halen:angry:

Vandaag een blaastest niet om te kijken of ik gezopen heb maar om te kijken waar ik intolerant voor ben. Moet een drankje nemen en dan 3 uur wachten en dan blazen. Nou ik zal het slapen vanmiddag wel inhalen.:wacko:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-4-2022 om 06:10 zei bolletje:

Goeie morgen meiden.

Hoe is de behandeling geweest Roosje en waar bestaat die uit?

2 weken dag detox voor alcohol/benzoverslaving en 13 weken cognitieve gedragstherapie in groepsverband om abstinent te blijven. Kon nog kiezen voor een nazorgtraject van een half jaar, maar het gaat zo alleen ook goed. 4 maanden droog en 3,5 maand van de pillen af. Maar de pillenverslaving is een hardnekkige hoor. Toch ook terugvallen in de groep. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-4-2022 om 19:35 zei Roosje41:

Hi Foxy, 

Tijdje niet gesproken. Hier alles wel. 2 weken geleden het traject bij Jellinek afgerond en dat voelt goed. 

Ik lees wat berichten van je terug en daar zitten helaas ook wat wanhopige tussen. Ik merk dat het re-integreren je ook stress geeft.

Ik las ergens dat je toch ook weer terug naar de huisarts wilde. Heb je dit nog een keer met hem/haar besproken? 
 

Gr. Roos

Top dat alles goed gaat! En ook dat je klaar bent bij de jellinek. Voelt een beetje alsof je nu vrij bent?


 Nee, ik ga niet meer naar de huisarts.De een schrijft pillen voor en de andere zegt volhouden, het komt goed. Het psychologisch traject is ook afgerond. Ben ook bijna klaar bij een slaaptherapeut. Niet meer naar hulpverleners gaan, geeft mij het gevoel niet meer ziek te zijn.

Dus ik houd maar vol. Ik heb meer goede nachten/dagen dan slechte. En op slechte is het fake it until you make it. Ik blijf actief en zie de verbetering die ik heb doorgemaakt de afgelopen 4,5 maanden! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-4-2022 om 08:34 zei bolletje:

Nou hopelijk krijg jij geen terugval Rooske.:rose:

Tuurlijk Foxy wordt het weer (normaal) maar zonder medicatie ben je toch anders, meer jezelf. Het wordt in ieder geval veeeeeeel beter dan nu lieverd, houd je daar maar aan vast.:heart:

Zeker weten! :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Foxy:

Top dat alles goed gaat! En ook dat je klaar bent bij de jellinek. Voelt een beetje alsof je nu vrij bent?


 Nee, ik ga niet meer naar de huisarts.De een schrijft pillen voor en de andere zegt volhouden, het komt goed. Het psychologisch traject is ook afgerond. Ben ook bijna klaar bij een slaaptherapeut. Niet meer naar hulpverleners gaan, geeft mij het gevoel niet meer ziek te zijn.

Dus ik houd maar vol. Ik heb meer goede nachten/dagen dan slechte. En op slechte is het fake it until you make it. Ik blijf actief en zie de verbetering die ik heb doorgemaakt de afgelopen 4,5 maanden! 

Ja het voelt vrij, maar ook spannend. Ik ben daar bijna 4 maanden dagelijks/wekelijks geweest. Alsof je back-up weg valt.

 
Maar je ziet ook mensen binnen komen en dan besef je ook hoe je er zelf aan toe was. 49 kilo levend op wijn en slaappillen. En als ik kijk hoe het nu gaat heb ik ze ook niet meer nodig.
 

Maar wel eeuwig dankbaar dat ze er zijn geweest. Heb er waardevolle vriendschappen aan overgehouden. 
 

Wat goed om te lezen van je! Ik ben super trots op je! 
 

Roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Herkennen jullie deze ontwenningsverschijnsel?

Ik ben nu 2 weken gestopt met oxazepam.

De 1e 5 dagen erg veel last gehad, gejaagd, angstig, hoofdpijn, moe.

Daarna ging het anderhalve week goed

Nu heb ik last van bevingen in mijn lichaam, met name in mijn armen en handen. Ze trillen in rust en ook als ik met iets bezig ben zoals schrijven of handwerken.

Daarnaast ook een algeheel zwakte gevoel in armen en benen dat komt en gaat.

Herkent iemand deze klachten? Of zijn dit klachten die niks met ontwenning te maken hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...