Spring naar bijdragen

Laatste stap


Bar

Aanbevolen berichten

Op 28-4-2022 om 18:45 zei Annezomer:

@Bar mijn man wist het ook allemaal niet, dit is echt een weg die je soms alleen aflegt. Wat helpt misschien is dat hij leest wat ik schrijf, dat je klachten heel normaal zijn. En ik deed wat ik kon, ging het niet, dan niet. Hij kan je het beste bijstaan door taken over te nemen als het niet lukt, je vast te houden als je dat nodig hebt en je af te leiden als het niet gaat. Mijn man dwong mij om mee te gaan in de auto en naast hem te zitten terwijl hij aan het rijden was. We zaten op een gegeven moment zelfs samen in bad om die aanvallen te temperen. Praten praten praten. Wat je doet is soms een onmenselijk traject waar je echt alle steun verdient. Hij moet ook beseffen dat dit eindigt en dat je er samen alleen maar beter uitkomt. Wij zijn er ook uitgekomen. 

Wat een gouden vent heb jij! Ik word hier ontroerd van. Ik stond (sta) er alleen voor. Ik zeg wel wat ik van hem nodig heb, maar hij vind het maar allemaal lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag op TV een programma over drugs in Amsterdam, bij Nieuwsuur. Femke Halsema was te gast en op de achtergrond stond een menukaart vsn een coffeeshop ; daarop stonden allerlei soorten wiet... en ook: 3 pillen oxazepam voor 15 euro! Ik voelde me net een junk! Toen nam ik al de beslissing dat ik eraf wilde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bar:

Dank je Foxy! Hoe lang ben jij al clean, en ook van oxa ?

Ik ben clean sinds 17 december. Ik heb eerst temazepam gebruikt en daarna oxazepam vanaf begin augustus wegens slapeloosheid. Dus niet zo heel lang, maar wel te lang. Daarvoor gebruikte ik oxazepam zo’n 6 jaar incidenteel. Ook om te kunnen slapen. Ik deed zo’n half jaar met 30 stuks van 10 mg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bar:

Ik zag op TV een programma over drugs in Amsterdam, bij Nieuwsuur. Femke Halsema was te gast en op de achtergrond stond een menukaart vsn een coffeeshop ; daarop stonden allerlei soorten wiet... en ook: 3 pillen oxazepam voor 15 euro! Ik voelde me net een junk! Toen nam ik al de beslissing dat ik eraf wilde.

Heel goed! Het is toch erg dat mensen deze troep recreatief gebruiken!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Foxy:

Ik ben clean sinds 17 december. Ik heb eerst temazepam gebruikt en daarna oxazepam vanaf begin augustus wegens slapeloosheid. Dus niet zo heel lang, maar wel te lang. Daarvoor gebruikte ik oxazepam zo’n 6 jaar incidenteel. Ook om te kunnen slapen. Ik deed zo’n half jaar met 30 stuks van 10 mg.

Ben je op 17 december gestopt en heb je nog steeds klachten? Anders dan slapeloosheid? Ook paniek en angst? Ik heb weer een slechte dag - dit weekend was goed. De spanning is zo hoog dat ik overal begin te huilen.. en ik zeg dan tegen iedereen dat ik gestopt ben met kalmeringstabletten en dat het daardoor komt. Maar ik geloof mezelf niet.. Ik ben zo bang dat dit nooit over gaat.. eigenlijk kan ik het niet overzien als dit nog langer dan 1 of 2 weken duurt. Hoe houd ik dat vol? Houdt mijn man het vol, een huilende vrouw? Zeg me dat het beter wordt... ik zit er doorheen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben de benzos gaan slikken voor slapeloosheid. Ik heb geen angsten gehad. Wel het gevoel hyper en nerveus te zijn na het stoppen. Ook erg huilerig. En het gevoel van continu in de aanstand te staan.  Maar dat is al weer een hele tijd geleden dat ik me zo gevoeld heb. 

Het gaat over @Bar! Het feit dat je je in het weekend goed gevoeld hebt is daar een teken van. Het gaat met ups en downs. 

Houd vol. Het heeft tijd nodig. Je geneest. De genezing is bezig al merk je dat niet. 

Huil maar als je moet huilen en wees lief, geduldig en mild voor jezelf. Ontspan, beweeg en eet gezond. Dat is het enige dat je kunt doen. En afleiding zoeken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat niet. Help. De angst en paniek zijn te groot. Help. Ik kan het niet alleen. Wat moet ik doen, Help! Moet ik de huisarts bellen? Help. Ik huil. Help, dit is de hel. Het gaat niet. Ik moet iemand spreken. Kan dat? Ik zit op de bank en roep om hulp , als de buren het maar niet horen.

het is elke dag erger. Dit is hel, de angst. Help! Paniek. Ik kom er niet uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bar, Als het echt niet gaat en je het echt zo niet kunt volhouden dan zou ik toch maar naar de huisarts gaan. Misschien is het dan toch beter om weer te beginnen en dan super langzaam af te bouwen als je stabiel bent.

Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Foxy:

Lieve Bar, Als het echt niet gaat en je het echt zo niet kunt volhouden dan zou ik toch maar naar de huisarts gaan. Misschien is het dan toch beter om weer te beginnen en dan super langzaam af te bouwen als je stabiel bent.

Heel veel sterkte!

Ja dat denk ik ook. Er zijn grenzen.. het moet wel draaglijk blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb toch de huisarts niet gebeld. Het enige dat de huisarts kan doen is benzodiazepines geven en die wil ik niet. Ik heb 15 uur onafgebroken een angstaanval gehad. Ik wist niet dat dit bestond. Ik heb op de bank gezeten en gehuild, meer niet. Morgen weer een dag. Misschien een betere dag. Jullie zijn er ook doorheen gekomen. Ik ben nu 4 weken en één dag onderweg. Ik heb een paar goede dagen gehad. Maar ook heel slechte, zoals vandaag. De intensiteit van de angst neemt nog toe. Echt ondraaglijk. Ik hoop dat ik met vandaag het ergste gehad heb. En dat de intensiteit weer afneemt. Als morgen zo erg wordt als vandaag, ga ik misschien weer slikken. Zo wordt ik de hele dag heen en weer geslingerd; ik ga benzo nemen, ik ben ermee gestopt, ik kan het, het gaat niet. Gek word ik ervan . Nu ga ik slapen, ik kan niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel echt pittig wat je doormaakt. Ik herken er me wel in. Bij mij zijn er ook veel fysieke symptomen zoals uitputting, hitte gevoel, hartkloppingen,... Maar ook echt angst. Ik ben twee weken nu valiumvrij. Maar soms verlies ik nu al de hoop/moed dat dit nooit over zal gaan.

Ik hoop echt dat je doorzet en toch niet meer gaat slikken opnieuw/// hoe slecht het ook met me gaat, dat ga ik echt niet doen. 

Veel moed wens ik je !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi; ikzelf ben nu bijna twee weken gestopt met valium en ga ook door de hel. Word er soms ook echt moedeloos van en inderdaad je voelt je zo alleen en onbegrepen he. 

IK wens je veel moed om dit pad stap voor stap, dag per dag, minuut per minuut te gaan. Die moed moet ik mezelf ook soms zo influisteren. Ik heb ook hevige huilbuien en angstaanvallen. OOk depressie en hopeloos voelen. 

 

Maar opnieuw slikken, nee echt niet doen! Want dan geraak je er steeds moeilijker weer vanaf denk ik.

 

Samen sterk.? Liefs, gaatditooitover

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei wanneergaatditooit:

Hoi; ikzelf ben nu bijna twee weken gestopt met valium en ga ook door de hel. Word er soms ook echt moedeloos van en inderdaad je voelt je zo alleen en onbegrepen he. 

IK wens je veel moed om dit pad stap voor stap, dag per dag, minuut per minuut te gaan. Die moed moet ik mezelf ook soms zo influisteren. Ik heb ook hevige huilbuien en angstaanvallen. OOk depressie en hopeloos voelen. 

 

Maar opnieuw slikken, nee echt niet doen! Want dan geraak je er steeds moeilijker weer vanaf denk ik.

 

Samen sterk.? Liefs, gaatditooitover

Ja, gaat dit ooit over... hoeveel slikte je en welk medicijn ? Ben je in stappen gestopt? Hoe waren die 2 weken? Ik ben vandaag naar de sportschool geweest, dat vind ik een prestatie. Ik heb tijdens de body pump gehuild, maar niemand die het zag gelukkig. Ik kan slecht ontspannen. Niet eigenlijk, continu op vlucht/vecht modus... avonden iets beter.. 

de afkick verschijnselen geven me het idee dat ik terug bij af ben. Ik geloof het gewoon niet dat ik zo ziek kan zijn van een half pilletje ! Toch maar weer inprenten. En er doorheen , want ik wil dit middel nooit meer slikken..

jij ook sterkte, volhouden’

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bar heeeeel herkenbaar, maar het stopt echt! Opnieuw starten betekent ook weer de weken door, al bouw je langzaam af. Je zit in de staart met afkicken echt! Je hebt Windows wat betekent dat het echt gaat stoppen. Blijf doen wat je doet. Luister ook naar  Foxy, het eindigt. Ik bleef ook maar roepen en roepen dat ik gek werd. Dat word je niet, want dit gaat over. Dit hoort niet bij jou, dit is een chemisch proces in je hersenen. Nog één ding absoluut geen alcohol nuttigen erbij, dat vertraagd het proces. Alcohol werken namelijk op dezelfde gaba receptoren. Ik ga er niet vanuit dat je alcohol drinkt, maar just in case. 
Wat ook helpt is oordoppen in en yoga nidra luisteren, liggen en focussen op een stem. @Bar ben heel trots op je! Wat je schrijft heb ik precies Zo meegemaakt, en het is gestopt. Ik beloof het je. Liefs Anne 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Annezomer:

@Bar heeeeel herkenbaar, maar het stopt echt! Opnieuw starten betekent ook weer de weken door, al bouw je langzaam af. Je zit in de staart met afkicken echt! Je hebt Windows wat betekent dat het echt gaat stoppen. Blijf doen wat je doet. Luister ook naar  Foxy, het eindigt. Ik bleef ook maar roepen en roepen dat ik gek werd. Dat word je niet, want dit gaat over. Dit hoort niet bij jou, dit is een chemisch proces in je hersenen. Nog één ding absoluut geen alcohol nuttigen erbij, dat vertraagd het proces. Alcohol werken namelijk op dezelfde gaba receptoren. Ik ga er niet vanuit dat je alcohol drinkt, maar just in case. 
Wat ook helpt is oordoppen in en yoga nidra luisteren, liggen en focussen op een stem. @Bar ben heel trots op je! Wat je schrijft heb ik precies Zo meegemaakt, en het is gestopt. Ik beloof het je. Liefs Anne 

Dank je, ik drink inderdaad geen druppel alcohol ... wel één kop koffie per dag en ik eet zoete dingen, daar heb ik juist behoefte aan... ik ga door, vandaag weer een dag voorbij..heb weer gesport en ben moe. Dank voor je berichtjes, het geeft me hoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Bar:

Dank je, ik drink inderdaad geen druppel alcohol ... wel één kop koffie per dag en ik eet zoete dingen, daar heb ik juist behoefte aan... ik ga door, vandaag weer een dag voorbij..heb weer gesport en ben moe. Dank voor je berichtjes, het geeft me hoop.

Weet je dat je angstig kunt worden van cafeïne?

Dat zit behalve in gewone koffie ook in cola, zwarte thee en groene thee. Niet in kruidenthee.

Ook van aspartaam, een suikervervanger worden sommige mensen angstig.

Sporten is inderdaad heel goed als je het kunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu al bijna 5 weken van oxa af. Ik heb er wel nog altijd één bij me in mijn tas, voor het geval dat. Hoe meer ik erover lees en leer, des te helderder zie ik in dat ik 7 jaar mijn angststoornis in stand hield door de oxa, wat heeft Exposure therapie voor zin als je daarna weer een pilletje neemt? Elke dag weer met mezelf onderhandelen , een half tablet of een tweede... of een derde als het niet ging. Dag in dag uit die angst. Ik vind afkicken zwaar. Ik heb het af en toe niet meer, kan dan alleen maar huilen.... een hoopje mens onder de deken op de bank, jankend als een gewond dier. Zo erg is het. Ik heb deze week bijna 112 gebeld, dat ik het niet meer kon . Toch door gegaan. Geen oxazepam genomen, uit gezeten. Een keer naar sportschool. Best wel trots. Voel me iets beter maar durf dat bijna niet op te schrijven... wordt vervolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knapperd @Bar! Schrijf maar op dat je trots bent en nog steeds doorgaat. Neem het per dag ❤️ Die angst die je hebt is niet van jou. Want als je Windows hebt dan betekent dat dus dat het afkickverschijnselen zijn. Angststoornissen kennen geen Windows. Die waves moet je uitzingen. Neem het per minuut en geniet van de vrije minuten. Minuten worden uren en uren worden dagen en dan een heel leven vrij van alles. Samen komen je er doorheen. @wanneergaatditooit jij komt er ook! Je bent al 2 weken op weg. Over een paar weken vergeten jullie zelfs op dit forum te komen. Omdat het niet meer nodig is. Ik kom nu alleen af en toe kijken of het oké gaat met Bar. Online steun kan helpend zijn. 
zolang je maar nooit meer iets slikt! Want je weet waar je doorheen moet als je weer begint. 
gek dat ze die exposure hebben gedaan terwijl je nog aan de oxa zat. Zou andersom moeten, eerst oxa weg en dan exposure. Maar goed, op deze manier kom je er ook wel! Volhouden Bar, trots op je. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Annezomer:

Knapperd @Bar! Schrijf maar op dat je trots bent en nog steeds doorgaat. Neem het per dag ❤️ Die angst die je hebt is niet van jou. Want als je Windows hebt dan betekent dat dus dat het afkickverschijnselen zijn. Angststoornissen kennen geen Windows. Die waves moet je uitzingen. Neem het per minuut en geniet van de vrije minuten. Minuten worden uren en uren worden dagen en dan een heel leven vrij van alles. Samen komen je er doorheen. @wanneergaatditooit jij komt er ook! Je bent al 2 weken op weg. Over een paar weken vergeten jullie zelfs op dit forum te komen. Omdat het niet meer nodig is. Ik kom nu alleen af en toe kijken of het oké gaat met Bar. Online steun kan helpend zijn. 
zolang je maar nooit meer iets slikt! Want je weet waar je doorheen moet als je weer begint. 
gek dat ze die exposure hebben gedaan terwijl je nog aan de oxa zat. Zou andersom moeten, eerst oxa weg en dan exposure. Maar goed, op deze manier kom je er ook wel! Volhouden Bar, trots op je. 

Anne, Foxy, het is zo zwaar. Het weekend was zwaar, praten praten praten. Mijn man wil dat ik het over iets anders heb. Hij wordt er gek van. Ik kan niet meer. Ik moet zo huilen. Ik kan niet meer. Ik spreek zo de psychiater. Die wil zeker dat ik weer begin. Of niet. Ik weet het niet meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Bar:

Anne, Foxy, het is zo zwaar. Het weekend was zwaar, praten praten praten. Mijn man wil dat ik het over iets anders heb. Hij wordt er gek van. Ik kan niet meer. Ik moet zo huilen. Ik kan niet meer. Ik spreek zo de psychiater. Die wil zeker dat ik weer begin. Of niet. Ik weet het niet meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Bar:
17 minuten geleden zei Bar:

Anne, Foxy, het is zo zwaar. Het weekend was zwaar, praten praten praten. Mijn man wil dat ik het over iets anders heb. Hij wordt er gek van. Ik kan niet meer. Ik moet zo huilen. Ik kan niet meer. Ik spreek zo de psychiater. Die wil zeker dat ik weer begin. Of niet. Ik weet het niet meer. 

Ik heb zo een werkgroep van mijn studie, het enigste dat ik nog doe. Mijn baan heb ik moeten opgeven. Ik kan er zo niet naar toe. Dan valt het laatste stukje weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Bar:

Anne, Foxy, het is zo zwaar. Het weekend was zwaar, praten praten praten. Mijn man wil dat ik het over iets anders heb. Hij wordt er gek van. Ik kan niet meer. Ik moet zo huilen. Ik kan niet meer. Ik spreek zo de psychiater. Die wil zeker dat ik weer begin. Of niet. Ik weet het niet meer. 

Denk aan de kleine window die je gehad hebt! Houd daar aan vast.

Mijn man kan er ook niet mee omgaan. Het is voor de partners ook niet makkelijk denk ik dan maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...