Spring naar bijdragen

Woensdag 13 april 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei lady jane:

Wij zijn wel de generatie met mogelijkheden tot het verkrijgen van inzichten, acceptatie en overgave aan ons leven.

Ik ben even benieuwd waarom wij daarvoor meer mogelijkheden hebben dan de generaties voor ons?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Flinke tijd over gedaan om de draad van gisteren te lezen, en vooral om het te begrijpen.
Ik wil het graag allemaal begrijpen, maar vat het vaak niet.
Misschien omdat ik een "gewone "stabiele jeugd heb gehad.
Weet het echt niet.

Enfin, ben verder wel een blij ei vandaag
Straks wat boodschapjes, strijken, en vriend een reiki behandeling geven
(zoon, vind dat reiki gebeuren maar niks zei hij gisteren, maar als ik lekker bezig ben en er blij van word, vind hij het prima ha,ha )

@bolletje
doe maar lekker rustig aan hoor
je zal het nodig hebben en je luistert goed naar je lijf
Top !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Yana:

Ik ben even benieuwd waarom wij daarvoor meer mogelijkheden hebben dan de generaties voor ons?

er zijn erg veel ontwikkelingen in therapieland vanaf de jaren 70 zo'n beetje
tijd en geld om in onszelf te investeren, boeken lezen, workshops, creatieve mogelijkheden, multi media, TV.
Natuurlijk zal dit per plek en persoon verschillen, worden sommigen wel en sommigen niet gestimuleerd om
geestelijk te groeien. Maar er zijn mogelijkheden. Als ik naar mijn ouders kijk, die ook vreselijk veel hebben
meegemaakt, dan was daar weinig voor. En hun verhalen over hun ouders, nou daar schort ook het nodige aan.
Als je ooit een familie opstelling mee mocht maken, dan zie je soms hoever de rode draad al door generaties heen loopt.
Maar de verantwoordelijkheid om uit slachtofferschap te stappen hebben we zelf uiteindelijk, hoe moeilijk ook. En soms onmogelijk?

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo was er bijvoorbeeld ook nog geen psychologische hulp toen ik 1991 een ernstig brandwonden ongeluk kreeg,later met die café brand in Volendam is dat pas een beetje tot stand gekomen. 
 

en tegenwoordig is dat allemaal nog veel beter geregeld. 
 

ik kreeg niet eens begeleiding met het afbouwen van een zware morfine verslaving die ik in die 6 weken ziekenhuis had opgebouwd. 
 

iets wat ik vervangen heb door buitensporig alcohol en drugs gebruik. 
Ik kan wel zeggen dat daar mijn alcolisme vandaan komt. 
 

ik was verdomme pas 14 jaar oud. 
 

gelukkig is het nu allemaal veel beter geregeld,Maargoed het heeft me veel ellende gegeven waar ik nog dagelijks mee te dealen heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de stenen staan in de gesso/primer
moest nogal wat scherpe randjes wegvijlen
(met voetvijlen☺) het is net het echte leven haha
gipsgieten moet ik nog oefenen, want een paar luchtbelletjes/gaatjes nu
maar voor zwerfstenen is het al gauw goed oefenmateriaal
en het houdt me van de straat, in deze fase

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Keuzes maken ,  ik krijg voor 1 dag 3 mogelijkheden  waar ik eigenlijk  alle 3 naar toe wil.

Ik heb mij aangemeld voor een masterclass "  laat je raken " dit is een hele dag training .

Ik heb een bijeenkomst  op de CHE in Ede vanuit de leergemeenschap. 

En ik krijg een mail met de vraag of ik als ervaringsdeskundige als spreker in een ochtendprogramma  wil staan .

 

Zo lastig ,  de training lijkt mij leerzaam,  maar als spreker  is wat ik wil en waar ik mij voor wil inzetten  ( mbt netwerk verzamelen ook ) 

Ik ga eerst maar uitdiepen en vragen wat er van mij gevraagd wordt mbt er staan als spreker. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Yana:

Ik ben even benieuwd waarom wij daarvoor meer mogelijkheden hebben dan de generaties voor ons?

Piramide van Maslow :)

@Oskar wat beter is mooi, helemaal beter nog mooier. Dus beterschap voor de resten van de griep.

@Zbb dat is zeker heftig, snelle en adequate hulp is dan zo belangrijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Quinn:

Piramide van Maslow :)

@Oskar wat beter is mooi, helemaal beter nog mooier. Dus beterschap voor de resten van de griep.

@Zbb dat is zeker heftig, snelle en adequate hulp is dan zo belangrijk. 

Ja dat was een zeer pijnlijke ervaring zowel het ongeluk zelf als het behandelen van de wonden. 
 

32% lichaamsgrote aan wonden die elke dag schoongemaakt moesten wonden. 

3 oparaties verder om delen niet verbrande huid als donor te gebruiken over de wonden. 
 

het ongeluk zelf had ik denk ik niet willen missen,tijdens had ongeluk had ik een prachtige bijna dood ervaring. 
dat heeft mijn kijk op het doodgaan wel veranderd,ik ben er totaal niet bang voor. 
 

het is het ultieme gevoel van vrij en tevredenheid. 
 

waardoor ik nog wel regelmatig terug verlangt naar dat moment. 
 

wat littekens betreft word ik er natuurlijk nog elke dag mee geconfronteerd. 
 

wat onderandere relaties durven aangaan wel een dingetje is. 
 

sommige ‘plekken’ kan ik wel een soort van mooi vinden maar er zijn ook stukken bij die er minder fraai uitzien. 
 

maargoed het is iets wat bij me hoort,je doet er verder niks aan. 
 

ik heb de mazzel dat als ik het wil ik het kan verstoppen onder me kleren. 
 

zo zal ik nooit hele korte korte/zwembroeken aantrekken,dan zijn de minder fraaie littekens te zichtbaar. 
 

zo zal ik ook niet gauw naar een binnen zwembad gaan,voel me daar teveel bekeken. 
ik heb het vroeger wel gedaan om te kunnen zwemmen met me dochter.  
Dan zette ik me ongemak en schaamte opzij  

op het strand of gewoon in het buitenwater heb ik daar minder moeite mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ex heeft er nooit een punt van gemaakt,anders had ik ook nooit een dochter kunnen maken natuurlijk. 
 

maar ik heb ook andere ervaringen van vrouwen die er wel van schrokken,al vertel ik wel van te voren over de littekens. 
 

wat ik ook wel kan snappen en het ze opzich niet kwalijk neem. 

maar je word wel even met je neus op de feiten gedrukt op zo n moment. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zbb:

het ongeluk zelf had ik denk ik niet willen missen,tijdens had ongeluk had ik een prachtige bijna dood ervaring. 
dat heeft mijn kijk op het doodgaan wel veranderd,ik ben er totaal niet bang voor.

Ik ben jaloers op jou. Lees er veel verhalen over. Dan ben je waarschijnlijk ook niet meer bang voor het leven. Bedankt dat je dit vertelde.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zbb:

 

 

het ongeluk zelf had ik denk ik niet willen missen,tijdens had ongeluk had ik een prachtige bijna dood ervaring. 
dat heeft mijn kijk op het doodgaan wel veranderd,ik ben er totaal niet bang voor. 
 

het is het ultieme gevoel van vrij en tevredenheid. 
 

waardoor ik nog wel regelmatig terug verlangt naar dat moment. 
 

 

Ik durf je er bijna niet naar te vragen @Zbb, maar ik zou zo graag van je willen weten wat je ervaren hebt. Zou je dat willen delen, of liever niet? Of privé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...