Spring naar bijdragen

afgevlakt


gewoon74

Aanbevolen berichten

Hoi mensen,

Nu 4 weken en 3 dagen geen alcohol. En het voelt nog steeds goed. Alleen, ik voel me zo afgevlakt. Ik wandel me suf, probeer gezond te eten (veel groenten), maar ik voel me alleen. Het lijkt alsof de wereld om me heen doorgaat en ik een beetje stil sta. Ik ervaar dit niet ieder moment, maar wel vaak. Ik durf niet goed leuke dingen te plannen, omdat ik niet weet hoe ik me morgen voel. Heb dus de neiging me vaak terug te trekken. Ik twijfel aan van alles, vriendschappen, werk, kortom, de keuzes die ik maak of heb gemaakt. Ik zat gisteren in de sauna met een vriend, en ik kon na een korte tijd alleen maar denken, ik wil alleen zijn. Ik kon niet meer echt genieten. er zijn ook wel goede dingen hoor. Als ik iets leuks doe met een vriendin die ik al heel lang ken, kan ik ook wel genieten. Ik slaap veel beter. Maar ben ook wel moe overdag, tenzij ik lekker in de flow van het werk zit, dan voel ik de moeheid niet. Zit waarschijnlijk teveel in mijn hoofd, denken denken denken. 

Ik weet ook wel dat dit alles erbij hoort, en ik ga zeker weten ook niet drinken. En ik moet geduld hebben. 

Als ik dit zo op schrijf moet ik ook wel een beetje glimlachen, het komt wel goed. Het helpt wel om van me af te schrijven. Fijn dat dit forum er is. 

Zijn er mensen met ook zo'n ervaringen na de eerste maand geen alcohol drinken?

Fijne dag iedereen :-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is opnieuw opbouwen van de goede stofjes in je hersenen. Dat hoort er vaak een beetje bij helaas. De ene is euforisch blij, de ander krijgt emotioneel een terugslag. Heb je de video over de lezing van verslavingsarts Noorlander al eens bekeken? Die beschrijft dat ook, je serotonine en andere stofjes moeten zich weer normaliseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Lonster:

Het is opnieuw opbouwen van de goede stofjes in je hersenen. Dat hoort er vaak een beetje bij helaas. De ene is euforisch blij, de ander krijgt emotioneel een terugslag. Heb je de video over de lezing van verslavingsarts Noorlander al eens bekeken? Die beschrijft dat ook, je serotonine en andere stofjes moeten zich weer normaliseren.

Jahaa die heb ik gezien, erg verhelderend. Dus ook begrijpelijk dat het even zo bij me werkt, dat wel. :-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...