Spring naar bijdragen

Waves and windows


Foxy

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...

@Annezomerhet is zeker mogelijk om na 4 weken klachtenvrij weer een wave te hebben. Laat je er niet van ondersteboven jagen. Waves zijn bitches, maar ze verdwijnen ook weer.

Ik ben bijna 4,5 maand benzovrij. Mijn windows zijn van korte duur. Soms een weekje, soms maar een dag. Maar de waves zijn ook van korte duur en veel minder heftig. Zo had ik gisteren opeens weer spiertrekkingen terwijl die al weken weg waren. En oorsuizen door de dag heen. ‘S avonds was dat weer weg, maar een slapeloze nacht met brainzapps was het vervolg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Foxylief dat je reageert, ik ben sinds nov lorazepam vrij( gebruikte 10mg per dag ruim een half jaar). 
Dacht dat ik vrij was van alles inderdaad, zo traumatisch om weer terug te gaan in een wave vind ik. Had het niet verwacht. Maar goed, geen behoefte om wat dan ook te slikken en dit uitzingen. Vind die gedachtes die voorbij komen wel lastig . Aan de andere kant..de eerste periode was 100000 x erger. Al schrijvende merk ik dat ik meer moet relativeren. Elke ochtend nu denk ik weer…ohhh ik kan dit niet meer aan. Na weken heerlijk te hebben gewerkt en genoten. Wat een bitch die wave dus. Dacht even dat dit van mezelf was als het ware….maar dat zou wel heel onnatuurlijk zijn. Heb goede therapie tegen angst en weken gaat het goed, dus moet bijna wel een wave zijn. Van me af schrijven helpt ook wel, zo fijn dat we elkaar hier begrijpen en steunen. 
Jij bent ook zo sterk hè! Hoop dat je snel van die brainzapps af bent. Vraagje; hoe houd jij je hoofd koel? Daarmee bedoel ik; hoe zorg je ervoor dat je niet weer doorschiet in die wanhoop tijdens zo’n wave? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @AnnezomerDit is zeker een wave en jij kunt dit aan. Kijk maar eens hoe ver jij al gekomen bent! En wat je zegt deze wave is niet te vergelijken met wat je doormaakte in het begin. 

Jij vindt mij sterk. Bijzonder. Zo voelt het voor mij niet. Ik schiet echt wel eens door met mijn emoties. De wanhoop, het verdriet dat ik nog steeds niet de oude ben en mijn dagen en nachten niet vaker goed zijn. Dat ik steeds weer naar beneden kukel. Wat ik doe is zo goed mogelijk voor mezelf zorgen hoe slecht ik me ook voel. Ik pak mijn rust en ga ook iedere dag naar buiten om te wandelen. Ook al heb ik totaal geen energie of zin. Ik weet dat het goed voor me is, ook al voelt het soms niet zo. 

Die brainzapps heb ik gekregen na het stoppen met de temazepam. Het was zo eng en toen ben ik weer gaan gebruiken en de  zapps verdwenen. Daarna ben ik overgestapt naar oxazepam. Toen ik ging afbouwen begonnen de zapps weer. Ik heb ze gelukkig niet meer iedere avond. Ze zullen wel weg gaan ooit. Als mijn brein helemaal genezen is.

Ga door zoals je bezig bent Anne! Elke dag ben je een stap verder verwijderd van de laatste benzo en dichterbij je genezing. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Foxy

tuurlijk ben jij sterk, ik lees je berichten en je houdt vol. Ik houd ook vol, zonder benzos al 5 maanden. Maar deze wave vind ik heel heftig. Zo moeilijk om uit te leggen aan mijn omgeving, niemand snapt dit natuurlijk. Heb gewandeld en mijn huis gedaan, iets wat in het begin niet eens lukte, maar die spanning die niet zakt vind ik echt killing. Weer opstaan met hyperventilatie en nu weer een lange ruk met spanningen in mijn huid, alsof er allemaal naaldjes in me prikken. Tuurlijk had ik dit toen gewenst, dit is niks in vergelijking met toen. Maar toen was het uitzingen en nu ga ik zo aan mezelf twijfelen! Hoe kan ik dit volhouden schiet er dan door mijn hoofd. Hier is de enige plek waar ik mensen spreek die het begrijpen. Mijn psycholoog gelooft niet in waves. 
ik hoop dat je een beetje hebt geslapen vannacht en dat jij je goed voelt.

 

liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb weer een hele fijne window gehad van 10 dagen met hele fijne slaap. Geen enkele klachtbehandeling En ben lekker actief kunnen zijn. Op een ontspannende manier.
Twee dagen geleden voelde ik weer heel subtiel spiertrillingen in mijn been en hele subtiele luchtbelletjes onder mijn voet. De lichtflitsen van de tv kwamen gisteren ook weer hard binnen. En toen ik in bed lagen kwamen de brainzapps weer. Al waren deze veel zachter qua geluid. Ik schrok er in ieder geval niet meer van maar de slaap wilde niet komen. Ergens tussen half 1 en 2 heb ik wat geslapen. De rest van de nacht wel rustig blijven liggen om de 6 wc bezoekjes na. 
Ik voel me wel fit. Hopelijk is het een eenmalige slechte nacht geweest, maar de angst zit er wel weer een beetje in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi,

 

Hier hetzelfde, ben nu 3,5 maand van oxa af, en het gaat steeds beter. Windows van paar dagen en dan weer een wave van paar dagen. Wel steeds minder heftig maar wekt nog steeds angst op en gedachten dat het miss iets anders is. Branderig gevoel in rug en armen, duizelig, oorsuizen raar gevoel in kaak etc. Maar goed, we houden vol en blijven sterk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cindy77 Hoi! Fijn om weer wat van je te lezen. En ook dat jouw verschijnselen minder heftig zijn. Wat betreft de angst die het oproept is wel te begrijpen. Dat heb ik ook.  Maar ik probeer me daar geen zorgen om te maken. Dat moet jij ook niet doen. Ik zeg steeds tegen mezelf dat dit het herstelproces is, want het is echt de oxa die dit heeft aangericht en het herstel is nu eenmaal niet lineair. 

Ik geniet extra van een window. Wat ik voorheen als vanzelfsprekend ervoer, ervaar ik nu als bijzonder. Het buiten zitten in het zonnetje zonder rare gedachtes of gevoelens. Of naar de winkel gaan. 

We zitten een beetje in dezelfde fase. Ik ben nu 4,5 maand van de oxazepam af. Bijna net zo lang als ik gebruik hebt. En ja wij houden zeker vol en blijven sterk! Het kan alleen maar beter worden! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben 4.5 week van de oxa af. Heb het nog heel moeilijk, geen lichamelijke klachten, afgezien van droge mond maar dat is helemaal niet erg. Angst en paniek: precies die problemen waarvoor ik de oxa nam, zijn mijn probleem. Wat een hel is het afkicken! Ik heb 7 jaar lang iedere keer als ik zo’n angstaanval had, een extra oxa genomen. Nu kan dat niet meer. Ik weet nu niet meer wat te doen... uitzitten. Ik gil het soms uit. Kennen jullie de Ashton manual voor afbouw?

61E5875D-F526-46DC-BDEA-9EAC52625081.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Bar:

Ik ben 4.5 week van de oxa af. Heb het nog heel moeilijk, geen lichamelijke klachten, afgezien van droge mond maar dat is helemaal niet erg. Angst en paniek: precies die problemen waarvoor ik de oxa nam, zijn mijn probleem. Wat een hel is het afkicken! Ik heb 7 jaar lang iedere keer als ik zo’n angstaanval had, een extra oxa genomen. Nu kan dat niet meer. Ik weet nu niet meer wat te doen... uitzitten. Ik gil het soms uit. Kennen jullie de Ashton manual voor afbouw?

61E5875D-F526-46DC-BDEA-9EAC52625081.jpeg

Ik vind dat helpend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-5-2022 om 08:57 zei Bar:

Ik vind dat helpend

De Ashton manual is heel fijn. Het geeft vertrouwen. En wetend dat zowat iedereen last heeft van de ontwenning en dat ook iedereen hier doorheen komt, geeft zoveel hoop in het herstel.

Blijf hierin lezen iedere keer dat je twijfelt over je herstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*brainzapps. Ik weet dat ik ze kan krijgen als ik in bed lig, maar ze blijven me opschrikken en me super alert maken.

Ik heb een hele fijne week gehad met goede energie en fijne nachten. Tot ik vannacht weer getroffen werd door een gespannen lijf, tinnitus, droge mond, spierschokken en brainzapps. Slapen kon ik weer vergeten. Vandaag maar rustig aan en zo lief mogelijk voor mezelf zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foxy ik heb vanmiddag even geslapen dat is wel goed ik heb geregeld nacht merries ik hoop dat het goed gaat met jou ik wens je beterschap niet stoppen hoor ik heb 45 jaar pillen geslikt die rotzooi vergif is het  voor straks slaap lekker het komt met jou ook goed liefs wil   :heart:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Op 2-5-2022 om 10:19 zei Cindy77:

Hi,

 

Hier hetzelfde, ben nu 3,5 maand van oxa af, en het gaat steeds beter. Windows van paar dagen en dan weer een wave van paar dagen. Wel steeds minder heftig maar wekt nog steeds angst op en gedachten dat het miss iets anders is. Branderig gevoel in rug en armen, duizelig, oorsuizen raar gevoel in kaak etc. Maar goed, we houden vol en blijven sterk 

Hallo Cindy, 

Weet niet of je nog actief bent op dit forum., maar ik vraag het maar. 

Ik ben pas 2 weken gestopt met Diazepam en heb dezelfde klachten als jij beschrijft.    

Ben je nu van je klachten af.?. 

Mvg Jimi 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-9-2023 om 12:41 zei Jimi12345:

Hallo Cindy, 

Weet niet of je nog actief bent op dit forum., maar ik vraag het maar. 

Ik ben pas 2 weken gestopt met Diazepam en heb dezelfde klachten als jij beschrijft.    

Ben je nu van je klachten af.?. 

Mvg Jimi 

 

Op 14-9-2023 om 12:41 zei Jimi12345:

Hallo Cindy, 

Weet niet of je nog actief bent op dit forum., maar ik vraag het maar. 

Ik ben pas 2 weken gestopt met Diazepam en heb dezelfde klachten als jij beschrijft.    

Ben je nu van je klachten af.?. 

Mvg Jimi 

Hoi,

Nee helaas, ik ben nog steeds niet van mijn klachten af. Ik ben inmiddels ruim 1,5 jaar van de medicatie af maar ervaar nog steeds klachten. Met Windows en Waves, wordt wel steeds minder heftig. Maar nog steeds angsten ook 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Cindy77:

 

Hoi,

Nee helaas, ik ben nog steeds niet van mijn klachten af. Ik ben inmiddels ruim 1,5 jaar van de medicatie af maar ervaar nog steeds klachten. Met Windows en Waves, wordt wel steeds minder heftig. Maar nog steeds angsten ook 

Oh wat vervelend allemaal.!. Nou heeft lang tijd nodig om te herstellen. Het komt wel goed.! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...