Spring naar bijdragen

Hoe zelf taperen?


Roos1971

Aanbevolen berichten

Hee Roos en anderen,

Wat fijn dat je dit plaatst. Ik wil zelf ook van 10 mg oxacepam naar 3 mg overstappen. Ik gebruik t voordat ik ga slapen (had last van angsten en slapeloosheid. Ik ben bang voor t overstappen, of dat goed gaat. Hoe gaat t nu met je? Slaap jij wel gewoon goed? Daarvoor ook al?

Grtjs, Edy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Edy:

Hee Roos en anderen,

Wat fijn dat je dit plaatst. Ik wil zelf ook van 10 mg oxacepam naar 3 mg overstappen. Ik gebruik t voordat ik ga slapen (had last van angsten en slapeloosheid. Ik ben bang voor t overstappen, of dat goed gaat. Hoe gaat t nu met je? Slaap jij wel gewoon goed? Daarvoor ook al?

Grtjs, Edy

Hoi Edy, 

Ik ben nu 8 of 9 dagen bezig met omzetten. Tot nu toe gaat het goed. Slapen heb ik op de oxazepam ook niet goed gedaan. Op dat gebied is er voor mij niets veranderd. Ik slikte 2x5mg per dag. De avonddosering is nu 1,5mg dia. In de ochtend neem ik nog oxa. Over een week ga ik helemaal over op dia. Deze ga ik 's avonds slikken. Dit blijf ik 2 weken doen en dan ga ik beginnen met afbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Edy:

Dankjewel voor je reactie. Merk je dat je van de dia rustiger bent? Of word je er suf van?

Eigenlijk merk ik helemaal niets van het omzetten. Vannacht heb ik beter geslapen, maar dat komt denk ik door de magnesium die ik deze keer voor het slapen heb ingenomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn dat je beter hebt geslapen @Roos1971. Dat maakt de dag ook fijner en het omgaan van de klachten makkelijker.

@Edy Heb je al geprobeerd de oxa af te bouwen? Een kwart van de 10 mg eraf? Om te zien of je last van ontwenning krijgt?

Ik voelde me ziek met oxazepam, sliep er ook niet meer op. Toen heb ik langzaam geminderd, maar ik ben nooit klachtenvrij geweest tijdens gebruik, afbouw en bij het stoppen. Ben nu 3 maanden gestopt, maar heb nog steeds klachten. 

Achteraf denk ik dat omzetten naar diazepam misschien beter was geweest. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Edy:

Wat fijn Roos. Wat heb je nu precies gedaan? In 1 keer 3 mg dia in genomen?

Ik heb 10mg oxa omgezet naar 3mg dia. De eerste 14 dagen heb van elk de helft genomen. De 15e dag 5mg oxa en 3 mg dia. En daarna alleen de 3mg dia nog voor 3 weken. Daarna ga ik beginnen met afbouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Roos1971:

Ik heb 10mg oxa omgezet naar 3mg dia. De eerste 14 dagen heb van elk de helft genomen. De 15e dag 5mg oxa en 3 mg dia. En daarna alleen de 3mg dia nog voor 3 weken. Daarna ga ik beginnen met afbouwen. 

Niet voor 3 weken, maar voor 2 weken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Edy:

Hee Roos, vandaag heb je voor t eerst 3 mg dia genomen toch? Hoe is dat gegaan? 

Gisterenavond was het voor het eerst dat ik 3mg dia nam. Vandaag was de eerste dag dat ik in de ochtend de oxa niet heb ingenomen. Vanaf nu verder op de dia. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...