Spring naar bijdragen

Dinsdag 1 maart 2022


Musashi

Aanbevolen berichten

@ikkanhet Ik vind het zeker fijn als het goed met je gaat, natuurlijk, dat gun ik je van harte. Voor mij persoonlijk is het gaat goed niet te combineren met ik heb gedronken en daarom is het voor mij lastig te begrijpen. Maar als jij zegt dat het goed gaat met je, geloof ik dat. Want wie weet dat beter dan jijzelf?

bewerkt door Quinn
Nieuwe telefoon is hell
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik moeite mee heb om doorheen te lezen is als iemand op het ene moment schrijft dat ze willen stoppen met alcohol en dat het soms lukt voor een korte periode maar daarna toch weer terugvalt en het volgende moment als diegene gedronken heeft er heel nonchalant over doet en zegt dat er niks aan de hand is. In welk gedeelte van het verhaal ben je dan eerlijk?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Remi1:

 Maar het allerzwaarste wat telt in deze is; Ik wordt gehoord, ik wordt gezien zonder (voor)oordeel en gewoon als mens. (en dat hoeft dus geen naam te hebben @Lieke7777 Ik ben gewoon Bor/ Remi).

Dat is toch het mooiste als dat voor jou telt ?  Jij bent jij en ik ben ik.

Hoe de ander zichzelf noemt in een proces blijft persoonlijk.

Bij de AA noemen sommige zich een niet drinkende alcoholist.

Zo zie ik mijzelf eigenlijk niet .

Ik denk eigenlijk dat ik net als jij gewoon Lieke ben , een niet drinkende lieke :lol:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Lonster:

Transparant zijn je berichten niet helemaal, omdat het zoveel vragen oproept. 

Dat je eerlijk bent siert je zeker. Want je bent niks verplicht, net zo min als Bumperjim. Maar die wil er verder niet over uitweiden. Wat wel jammer is. Dat het lastig is om er iets over te schrijven zonder anderen te ergeren, triggeren of vele vraagtekens op te roepen, dat lijkt onvermijdelijk. 

Als ik wat zeg is het niet goed, als ik niks zeg is het ook niet goed. Ik heb ff geen zin om te schrijven. Zelensky wordt opgeblazen en dus kunnen we beter met zn allen 10 euro overmaken naar Oekraine.

Of misschien is 5 ook wel genoeg. (Zoekt naar een NL vlag emoji maar vindt m niet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei ikkanhet:

Anderen mogen het hier wel hebben over hun gebruik? En ik krijg meteen commentaar.

Ik zie het niet als commentaar  hoor , ik lees de vragen die het oproept als je roept dat je gezellig bewust gefeest en gedronken hebt .

En dat terwijl je eigenlijk elke keer na een uitglijder roept dit wil ik niet meer.

Het staat zo tegendraads  op je besluit die je elke keer neemt na een uitglijder cq terugval .

Dat roept vragen inclusief  mijzelf dat ik echt dacht dat je gisteren schreef dat je de mist in gegaan was maar eigenlijk een bewuste keus  had gemaakt. 

Vandaar dat ik gisteren reageerde , waarom je geen hulp inroept als je het moeilijk vind,  de drang hebt om te drinken  er een reden voor hebt .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jopie ik ben er zeker niet luchtig over. Ik wilde oprecht weten hoeveel @ikkanhethad gedronken. Vind het nl nogal een verschil of je 3 glazen drinkt of 3 flessen... Soms wordt hier weleens geschreven dat de hoeveelheid er niet toe doet, maar daar ben ik het niet mee eens. Maar het belangrijkste is denk ik dat je eerlijk tegenover jezelf bent. Is dit echt wat je wilt of wil je het graag willen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei bumperjim:

Als ik wat zeg is het niet goed, als ik niks zeg is het ook niet goed

Ook al zulke lange tenen. Sjee zeg, over van alles en nog wat schrijven en overal een mening over hebben, maar op een alcoholforum over je eigen gebruik schrijven, nee dat is een onbehoorlijke vraag.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Lonster:

Ook al zulke lange tenen. Sjee zeg, over van alles en nog wat schrijven en overal een mening over hebben, maar op een alcoholforum over je eigen gebruik schrijven, nee dat is een onbehoorlijke vraag.   

Het wordt me hier echt te Nederlands zo langzamerhand. Jij was toch zo van de privacy?

Forumpauze en een flinke ook geloof ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Etty:

Jee @bumperjim, wat zit je te katten.  Hard roepen welke goede daden je gaat verrichten in de toekomst en dan anderen de maat gaan nemen.  

 

 

Oh ja natuurlijk de grote daden. Ik had wel kunnen aanvoelen dat ik die terug zou krijgen. Ik ben godverdomme wel de enige hier die een daad van plan is. Opdringerige vingerwijzers zijn jullie, hoe zit het met je alcoholgebruik? Bij de buren door de ramen en in het glas kijken, maar als er vluchtelingen komen dan laten we die mooi in Ter Apel tot ze een ons wegen. Want ee zijn teveel gehecht aan onze privacy. Welkom in Nederland. Ben echt blij dat ik weg ben.

Ja bumperjim zit te katten vandaag. Mag ik ook eens, ik ben nooit ongesteld geweest, heb een hoop in te halen.

Ik heb hier even een volkomen kuthumeur van en ik ben uit mn normale doen. Dus je kan me beter een beetje ruimte geven. Maar dat kennen we niet in NL dus ik zoek zelf wel ff de ruimte op.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bumperjim:

Dat zijn dus juist degenen die je moet sturen, het zijn de enige die willen. Alle anderen kunnen beter thuisblijven vluchtelingen opvangen.

Oh nee dat kan niet want ik ben gehecht aan mn privacy :huh:

Dan maar een blauw-geel vlaggetje op mn fb pagina, hoor ik er toch bij........

Daar zit wel wat in BJ. Ik wil alleen maar waarschuwen voor iets waar jonge mensen met idealen niet bij stil staan.

Als ik in een groot huis woonde of boerderij dan zou ik dat best willen doen. En vind het ook heel lovenswaardig dat je dat doet.

Ik heb trouwens geen FB, nooit gehad ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei bumperjim:

Ja bumperjim zit te katten vandaag. Mag ik ook eens, ik ben nooit ongesteld geweest,

 

Wees blij BJ. 40 Jaar lang elke maand ellende is geen pretje. Altijd maar rekening mee moeten houden. God wat haat ik dat. Bah, smerig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lonster:

Ook al zulke lange tenen. Sjee zeg, over van alles en nog wat schrijven en overal een mening over hebben, maar op een alcoholforum over je eigen gebruik schrijven, nee dat is een onbehoorlijke vraag.   

Heb inderdaad grote voeten :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...