Spring naar bijdragen

Maandag 28 februari 2022


nancy

Aanbevolen berichten

48 minuten geleden zei Oskar:

 

Super Toos, knap werk :rose: Zestig dagen is een hele mooie basis. Kost het je nog veel moeite? En had je achteraf gezien niet liever gehad dat je veel meer dronk trouwens? Dan kon je nu lekker nog veel meer besteden aan Leuke Dingen ;)

 Dank je @Oskar.Het valt me eigenlijk best mee. Niet dat het allemaal vanzelf gaat, hoor. Zeker niet! Maar ik kan er beter mee omgaan. Zoals bijv. gisteren. Kleinkids te logeren gehad. Super leuk, dat wel, maar zo vermoeiend. Weinig geslapen, heel vroeg wakker. En dan zwaai ik ze eind van de dag allemaal uit en denk ik: en nu even relaxen en bijkomen met een glas wijn. Maar goed dat er niks in huis is, want ik denk dat ik op zo'n moment de verleiding niet kan weerstaan. Of nog niet? Weet niet hoe het uit gaat pakken. Moeilijke momenten zijn er ook genoeg. Het even "uit" willen staan ook. Niet denken en niet voelen. Dat vind ik soms lastig te omzeilen. Je kunt niet altijd afleiding zoeken. Of hebt daar energie voor.

Ik dronk veel meer dan die 5 euro per dag die ik tel. Anderhalve tot twee flessen per dag soms. In hele erge periodes nog wel meer, het ging echt de hele verkeerde kant op. Maar 5 euro telt makkelijk weg. Ik vind het wel een leuke bijkomstigheid om daar ook naar te kijken. Hoofdzaak is mijn gezondheid natuurlijk en het me veel beter en fitter voelen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed verhaal Toos. En heel herkenbaar, zo'n moment waarop je het denkt nodig te hebben, zo'n glas. Ik zie het soms ook als een training. Eerder had ik vrijdagmiddag enorm veel moeite om niet te drinken. Dat slijt. Goed dat het niet in huis is, dat helpt mij ook. En 's ochtends je boodschappen doen in plaats van 'smiddags. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

@ikkanhet

Vraag ik mij  ook af of je dan  in de kroeg carnaval zit te vieren ? 

En nogmaals  , probeer echt op deze momenten hulp te vragen .

Je bent al heel goed op weg maar die uitglijders  zal je toch meer kunnen proberen te beheersen door er van te voren rekening mee te houden,  een soort veiligheidsplan op te stellen .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo een nieuwe week ,  vandaag voel ik mij een stuk fitter dus ga zo boven aan de slag .

Ik heb daar moeite mee dat ik soms de energie  of te wel de kracht niet heb om mij altijd fit te voelen #oudedoos  ben ik geworden .

 

Vanavond naar de AA .

Zaterdag avond dronk mijn man  sinds lange tijd een blikje desperado   bier .

Heb er aan geroken  , wat stinkt dat zeg .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ikkanhet Klinkt gezellig , ^_^ 

Maar wat vind je man ervan dat je gedronken hebt ?  Wat kan hij voor je doen om je er van te weerhouden? 

Wat kunnen wij doen? 

Je doet het lange tijd echt goed , maar er komt elke keer een excuus om te gaan drinken .

Wil je wat met deze excuses doen ? Of is dit wat je kan en daar blijft het bij ?

Je zet je op maandpact  maar er komt elke keer een kink in de kabel. 

Probeer hier echt een plan voor te maken om dit je niet te laten gebeuren./ je wilt toch eigenlijk  100 % op 0  blijven.

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo klaar met werken
Jeetje, wat had ik een honger zeg
2 boterhammen plus 2 gebakken eieren gegeten
Beker kefir erbij en een sinaasappel

Moest een beetje grinneken om jou @ikkanhet
ik zie je al hossen door de woonkamer met een biertje in je hand :D
nou ja, dat je daardoor weer drinkt is natuurlijk wel weer een beetje jammer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Remi1:

Vier je thuis carnaval met je man of zo? Muziek aan, biertje bij, samen de polonaise door de woonkamer?

Of wat moet ik me hierbij voorstellen?

Is wel de veiligste manier van vreemdgaan tijdens carnaval. Bovendien als je lam bent en verkleed maakt het allemaal niet meer uit. Wordt je de volgende ochtend wakker naast een ijsbeer blijkt het je partner te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het prima hoor @ikkanhet als jij het fijn vind om nu carnaval  met drank erbij te vieren en je voelt je er goed bij,  waarom dan niet? 

Het kwam over alsof het je genekt  heeft en je eigenlijk niet wilde.

Maar als jouw doel 0 .0 was dan zit je nu even erg fout en zal je je morgen misschien  afvragen waarom je de drank genomen hebt omdat je , je ws erg  naar van een kater kan voelen .

 Het is een questie  van je eigen doelen  handhaven  of bijstellen.  

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Kohtje:

Maar @ikkanhet, als je er niet zo mee zit, waarom zeg je dan dat carnaval je 'genekt' heeft? Dan is er toch niet zo veel aan de hand en ben je toch niet de mist in gegaan? Dan vier je 'gewoon ouderwets' carnaval na 54 dagen alcovasten.
Veel plezier nog.

Heb ik misschien de verkeerde uitdrukking ervoor gebruikt. Dank je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Lieke7777:

Ik vind het prima hoor @ikkanhet als jij het fijn vind om nu carnaval  met drank erbij te vieren en je voelt je er goed bij,  waarom dan niet? 

Het kwam over alsof het je genekt  heeft en je eigenlijk niet wilde.

Maar als jouw doel 0 .0 was dan zit je nu even erg fout en zal je je morgen misschien  afvragen waarom je de drank genomen hebt omdat je , je ws erg  naar van een kater kan voelen .

 Het is een questie  van je eigen doelen  handhaven  of bijstellen.  

Als ik het kan zoals het nu gaat klaag ik niet dan is het misschien inderdaad mijn doel bijstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Remi1:

Ik sta ook niet helemaal droog, dat weet je wel (denk ik).
Maar als ik willens en wetens (bewust) drink meld ik dat hier niet want daar kan niemand wat mee want een hulpvraag is het dan niet. 

Begrijp je wat ik wil zeggen hiermee?

Ja goeie van jou, die neem ik mee.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo! Het is eerste dat ik me aanmeld op dit draadje!

Leuk weekend gehad! Carnaval gevierd!! Helemaal nuchter. En ik moet zeggen het was hartstikke leuk! Wel geen nachtwerk geworden want dat trek ik gewoon niet. Ook qua level

 

wat is bedoeling hier eigenlijk? Jullie plaatsten hier elke dag wat? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...