Spring naar bijdragen

Maandag 17 januari 2022


Yvonne

Aanbevolen berichten

20 minuten geleden zei lady jane:

mensen zoals ik die liever niet omgaan live met ongevaccineerden.
Ik wil me graag veilig voelen en door de QR code voel ik me iets veiliger.

Is dat geen vals gevoel van veiligheid? Gevaccineerde mensen dragen het virus (jammer genoeg) ook over en ik weet eigenlijk niet of die het heel veel minder overdragen dan ongevaccineerden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat je het zwembad niet in mag als niet-gevaccineerde vind ik erg zuur. Juist niet-gevaccineerden moeten werken aan hun weerstand, om bij een besmetting niet al te ziek te raken. Dat zou ook veel meer de boodschap van de overheid moeten zijn. Werk aan je gezondheid, zodat je dit virus aan kunt!

Ik zou me niet onveiliger voelen in een zwembad, als er ook ongevaccineerden toegelaten worden. Ik geloof er niks van dat je op die plek snel besmet raakt, als je zorgt dat je de verdere regels volgt en afstand houdt. 

Maar dat het door die QR code plicht rustiger is in het zwembad vind ik persoonlijk niet erg. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het ook door sociale druk gedaan. Twijfel nog steeds of het wel echt nodig was, en die booster ook...

Maar liever gevaccineerd met twijfel, dan niet-gevaccineerd met spijt, omdat ik zelf flink ziek wordt, of (nog erger) een ander heb besmet die ziek wordt. Wat waarschijnlijk (dat blijft dan natuurlijk de twijfel) niet was gebeurd als ik wel ingeënt was

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Lonster:

Werk aan je gezondheid, zodat je dit virus aan kunt!

Daar ben ik voorstander van maar of het ook helpt? Mensen genoeg die heel fit zijn en tóch doodziek worden. Veel mensen laten zich niet vaccineren omdat ze op hun eigen immuunsysteem vertrouwen maar dat heeft bijna iets hoogmoedigs vind ik; er valt geen peil op te trekken.

Boven de vijftig ben je sowieso kwetsbaar als ik het goed begrijp en ik zou me kapot schamen als ik als ongevaccineerde vijftigplusser in het ziekenhuis zou belanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei spirit:

Is er nog een keuze dan? 

Zeker wel. Je kunt vaccineren, je kunt testen, dan krijg je ook een QR. Rechten en plichten gaan samen in een maatschappij, je kunt niet alleen de leuke en prettige dingen claimen, maar vervolgens geen verantwoordelijkheid nemen. Niet vaccineren is een keuze. Accepteer de consequenties die daarbij horen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Yana:

Is dat geen vals gevoel van veiligheid? Gevaccineerde mensen dragen het virus (jammer genoeg) ook over en ik weet eigenlijk niet of die het heel veel minder overdragen dan ongevaccineerden.

ja natuurlijk, daarom schreef ik ook een beetje veiliger voelen. Maar omdat niet aan de buitenkant kan zien hoe iemand hierin staat en welke risico's ze daarmee leven, ook voor anderen, weet ik liever waar ik aan toe ben als ik ergens kom. Met een QR code weet ik iets beter dat het mensen zijn die in elk geval er alles aan doen om hun verantwoording te nemen. En we niet persé in een ziekenhuis hoeven te belanden als we toch besmet raken. Uiteindelijk gaan de meeste mensen besmet raken denk ik,
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Yana:

Veel mensen laten zich niet vaccineren omdat ze op hun eigen immuunsysteem vertrouwen maar dat heeft bijna iets hoogmoedigs vind ik; er valt geen peil op te trekken.

Daar heb je ook gelijk in. Laatst sprak ik iemand die zich helemaal niet onderdrukt voelde, juist heel vrij omdat zij er voor koos om niet ingeënt te worden. Wij, de gevaccineerden, zijn de onderdrukten en de schapen. Die was helemaal overtuigd van een sterk immuunsysteem als oplossing. Het had inderdaad iets hoogmoedigs. 

Je doet wat je kunt, en dat blijft belangrijk. Maar fit en gezond zijn is inderdaad geen garantie.

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn exgenoot idem, moest een paar weken flink ziek worden
vrouw en kind (met syndroom) idem. Van volwassenen is eigen keuze ook eigen verantwoordelijkheid
maar het voorbeeld dat die aan hun kind(eren) geven oordeel ik wel, zeker als die minder inzichten hebben,
dan is ziek worden niet een les leren. En als de geleerde lessen alsnog niet resulteren krijg ik een heel triest gevoel.
Het is een van de redenen dat ik me steeds meer machtelozer voel, en helaas ook feller word. Zonde van mijn
energie. Aan de andere kant, het voelt zo laf ook om me stil te houden. Geen idee wat echte wijsheid is hierin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei lady jane:

Met een QR code weet ik iets beter dat het mensen zijn die in elk geval er alles aan doen om hun verantwoording te nemen.

Dus het is ok als een gevaccineerde een huisfeestje geeft met 30 man? Een extreem voorbeeld maar een vaccinatie is geen garantie van goed gedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me ook totaal niet onderdrukt, voor mij is het gewoon een kwestie van mijn gezonde verstand gebruiken. Ik heb wel moeite om bruikbare cijfers te vinden. Weet iemand bijvoorbeeld te vinden hoe groot de kans is om als besmette vijftigplusser in het ziekenhuis te belanden als je wel en als je niet gevaccineerd bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei lady jane:

weet ik liever waar ik aan toe ben als ik ergens kom

 

2 minuten geleden zei Lonster:

Dus het is ok als een gevaccineerde een huisfeestje geeft met 30 man? Een extreem voorbeeld maar een vaccinatie is geen garantie van goed gedrag.

ik kom niet op die huisfeestjes Lonster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp best dat je je niet wilt laten vaccineren @spirit, ik ben er zelf ook niet zo dol op. Maar de kans dat je eerdaags besmet raakt is bijna 100%, de kans dat je dan in het ziekenhuis beland is niet zo heel groot maar wel veel groter dan wanneer je een paar prikken had gehad. Maak jij je daar geen zorgen om?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Yana:

Ik voel me ook totaal niet onderdrukt, voor mij is het gewoon een kwestie van mijn gezonde verstand gebruiken. Ik heb wel moeite om bruikbare cijfers te vinden. Weet iemand bijvoorbeeld te vinden hoe groot de kans is om als besmette vijftigplusser in het ziekenhuis te belanden als je wel en als je niet gevaccineerd bent?

ik denk dat jij niet in mijn situatie bent, zoals je leeft, hier benijd ik je wel eens om, al past het niet bij mij. Maar in de natuur ben je natuurlijk stukken safer dan in de Randstad.  En die cijfers ken ik niet, maar heb wel vrij vaak gezien dat de aantallen/%% in opnames en IC die van ongevaccineerden veruit groter zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Lonster:

Het gaat niet om jou, het gaat om jouw vertrouwen in mensen met een QR code. Die kunnen óók onverantwoorde dingen doen. Die doen er niet "alles" aan, zoals jij stelt. 

mijn mening gaat natuurlijk wel om mij.
en in dit soort argumenten wordt het vliegen afvangen,
argumenten wedstrijdje ervan maken
precies dit is zo eindeloos
ik verwoord mijn vertrouwen, ook al ben ik het vaak niet eens met het systeem, de regels, de politiek
maar naar eer en geweten probeer ik zelf te doen wat ik als juist ervaar
en ik heb alle begrip voor anderen met andere meningen en gevoelens, maar ook mèt begrip keur ik lang niet altijd hun gedrag goed. ook al proberen zij het ook goed te doen naar hun eigen beleving en inzichten

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lonster:

Het gaat niet om jou, het gaat om jouw vertrouwen in mensen met een QR code. Die kunnen óók onverantwoorde dingen doen. Die doen er niet "alles" aan, zoals jij stelt. 

Dat zijn appels en peren, vind ik. Een QR code, vaccineren... het zijn allemaal onderdelen van het hele je best doen in coronatijd. Net als afstand houden (vind ik heel moeilijk), mondkapjes, al die stomme regels... En hoe meer je je eraan houdt, hoe beter. Coronatechnisch gezien.

Wat niet wegneemt dat ik er ook echt heus doodmoe van ben natuurlijk.

Wisten jullie al dat sekswerkers weer aan de slag mogen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei spirit:

De repetities van het koor, zijn nog niet begonnen. Gisteren geïnformeerd. Er zal wel eerst een bestuursvergadering zijn. 

Of ik kan zwemmen, hangt er vanaf. Vrees dat er een QR code getoond moet worden. Als dit het "nieuwe normaal", moet worden :unsure:. Voel me in het nauw gedreven. Word voor het blok gezet. Straks is er geen andere uitweg meer. 

Misschien ga ik nu iets heel bots zeggen Spirit maar je hele bestaan wordt overeind gehouden door de overheid. Je uitkeringen, huursubsidie, sociale woning, gratis verslavingsartsen en psychologen etc. Daar maak je allemaal gretig gebruik van. Nu wordt er iets van je terug gevraagd, niet alleen om jezelf te beschermen maar ook andere en weiger je. Ik vind dat raar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Quinn:

het zijn allemaal onderdelen van het hele je best doen in coronatijd. Net als afstand houden (vind ik heel moeilijk), mondkapjes, al die stomme regels... En hoe meer je je eraan houdt, hoe beter. Coronatechnisch gezien.

Dat was precies mijn punt in het huisfeestje-voorbeeld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...