Spring naar bijdragen

Vrijdag 14 januari 2022


Lonster

Aanbevolen berichten

10 graden, blauwe lucht en de zon die nu als een oranje bal uit zee oprijst. Ik lig op bed bovenop een berg met rondom uitzicht, de zee is 9 km verderop maar goed te zien, daar zijn ook de toeristenstadjes met camperplekken waar de campers met honderden opeengepakt staan, je kunt er amper je deur open doen en kunt met goed fatsoen je gordijnen pas open doen als je gewassen en ordentelijk aangekleed bent. Voor mij onbegrijpelijk dat mensen daar maanden blijven staan als je ook hier in alle rust met je gordijnen open van het uitzicht kunt genieten.
Maar goed, ik hou ook niet van die gezelligheid waar veel anderen niet zonder willen. Gezellig op de camping... brrrrr. Ik weet ook zelden iets te zeggen; om nou iedere keer te gaan vertellen waar ik woon en wat ik doe, dat weet ik nou zo onderhand wel. Oskar schreef laatst dat hij misschien wel autistische trekjes heeft maar dat het niet opvalt door hoe hij zijn leven heeft ingericht, dat geldt voor mij misschien ook wel, wij leven voornamelijk als duokluizenaar, als je geen mensen spreekt kun je ook geen moeite met ze hebben.

Neem ik nou teveel ruimte op de dagdraad met zo'n lang verhaal, vraag ik me af. Nou ja, te laat.

Goeiemorgen allemaal lieve mensen, maak er maar een mooie dag van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.  Nee natuurlijk neem jij niet teveel ruimte in met je verhaal @Yana, te weinig juist :P heerlijk om te lezen,  probeer het me voor te stellen die omgeving.  Wb die autistische trekjes herken ik mezelf daar ook wel in. Ik merk dat ik best van structuur hou bijvoorbeeld en dat ik maar een bepaald aantal sociale dingen aankan en daarna de behoefte voel om weer even alleen te zijn. Terwijl: toen ik nog dronk was dit niet zo, waarschijnlijk omdat ik compleet over mezelf heen walste.  Gek hoe dat werkt. Ook vind ik het vervelend als iemand onverwacht langskomt en ik heb een hekel aan bellen. Maar goed dat zijn geen autistische trekjes geloof ik. (Wil dat woord autistisch trouwens ook niet onterecht gebruiken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja inderdaad @Rosee, ik heb jarenlang in de Randstad gewoond met veel vrienden, lol en feesten maar toen dronk ik wel echt veel en ik blowde er stevig bij. Gek, ik heb dat nooit eerder zo bekeken, ik dacht dat ik het allebei was, sociaal én kluizenaar. Nou ja, ik hou ook wel van mensen, maar niet te veel en te vaak. En ik heb ook een enorme weerstand tegen bellen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zijn ze te huur Oskar?

ik kreeg net een kaasfondue uitnodiging voor zondag
en ben nog maar net bekomen vd koffie afspraak gisteren.
Ik ben gek op die mensen, maar word ook steeds meer een kluizenaar.

goeiemooiemorgen nog, pas om 10 uur er uit, ook zo heerlijk,
geen wekker meer zetten.
volgende week wel weer als volleyen ook mag, naast de sportschool (maar ben bang van niet nog)

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een herkenning lees ik. @Yanagraag nog meer verhalen:D Ik heb ook een hekel aan bellen altijd al gehad, ben blij dat ik veel dingen met de mail af kan doen. Liever geen bezoek of maar een uurtje. En verjaardagen verschrikkelijk. Was altijd blij dat ze weer gingen en het dan op een drinken zetten om weer tot rust te komen. Dat woord Yana duokluizenaar is hier ook van toepassing:) Wat ben ik blij te lezen dat ik niet alleen hierin ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei karin123:

Wat een herkenning lees ik. @Yanagraag nog meer verhalen:D Ik heb ook een hekel aan bellen altijd al gehad, ben blij dat ik veel dingen met de mail af kan doen. Liever geen bezoek of maar een uurtje. En verjaardagen verschrikkelijk. Was altijd blij dat ze weer gingen en het dan op een drinken zetten om weer tot rust te komen. Dat woord Yana duokluizenaar is hier ook van toepassing:) Wat ben ik blij te lezen dat ik niet alleen hierin ben.

Hebben wij ook alle twee. Doen ons best de sociale contacten te onderhouden maar zijn zo graag met ons tweetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Pulluptomybumper:

Als je 50 wordt wat mij een paar maanden geleden overkwam is het hier de gewoonte dat je een enorm feest geeft voor minstens honderd man in 1 of andere zaal. Gaaaaatverdamme :D echt nie. Met zn 4en uit eten geweest, klaar, op naar de 51 :P 

Dit zou ik alleen kunnen opbrengen met drank ben ik bang. Daarom doe ik dit soort dingen niet meer. Maar aan de andere kant merk ik dat het ook goed is om soms even uit je comfortzone te stappen met dingen,  juist omdat je weet dat het goed voelt om het wel te doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Pulluptomybumper:

Ik moest vroeger verplicht hallo komen zeggen. Volgens mij word je daar later juist kluizenaar van.

Oh de horror, bij iedere verjaardag een huiskamer stampvol 'ooms en tantes' in twee kringen, een met de mannen en een met de vrouwen. En dat ik dan naar bed moest en eerst iedereen langs moest om een handje (en godbetert meestal ook nog een kus) te geven. Ach, dat kleine meisje, zo bang en zo verlegen, wat een schatje :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk al dat ongemak. En inderdaad, wat @Oskarzegt, je hoeft er eigenlijk helemaal niet omheen te draaien.  Maar dat lijkt een goed bewaard geheim. 

Ik neem sinds kort gewoon de telefoon op als ie gaat en ik weet niet wie het is. Vroeger wilde ik eerst het bericht afluisteren.  Ik was eigenlijk bang dat iemand me de waarheid ging zeggen omdat ik een erge fout had gemaakt, of me zou overvallen met een verzoek waar ik geen nee op durfde te zeggen.   Ik weet niet hoe dat zo kwam maar er is wat verschoven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Yana:

Oh de horror, bij iedere verjaardag een huiskamer stampvol 'ooms en tantes' in twee kringen, een met de mannen en een met de vrouwen. En dat ik dan naar bed moest en eerst iedereen langs moest om een handje (en godbetert meestal ook nog een kus) te geven. Ach, dat kleine meisje, zo bang en zo verlegen, wat een schatje :heart:

Ha,ha wat vreselijk herkenbaar @Yana
En dan hadden wij als kind zijnde ook nog een slaapkamer grenzend aan de woonkamer
dan deed je dus geen oog dicht, van de herrie en de stinkende sigarenrook :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Oskar:

Ik zag laatst een boek dat ging over introverte mensen. Dat had de schitterende titel 'Ik moet nog even kijken of ik kan'. Ik voelde me bijna betrapt toen ik dat las :)

Die heb ik in de kast liggen:)

'Goed idee, ik stem het nog even af...."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Pulluptomybumper:

Ja die zogenaamde beleefdheid die erin gehamerd wordt en vervolgens heb je een leven last van schuldgevoelens en andere toestanden :wacko:

 

Ja, of je gaat als volwassene nog steeds de kring rond en geeft iedereen een handje. Als ik tegelijkertijd met zo iemand binnen kom, voel ik me ietwat lomp als ik gewoon mijn hand opsteek en ‘gefeliciteerd allemaal’’ roep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ook van dat boek gehoord @Oskar. Is het de moeite waard @Etty? Ik heb altijd gedacht dat ik extravert was, maar twijfel daar nu al een tijd aan. Heb mezelf een keer achter de bank verstopt toen er onverwacht iemand langskwam. Dan ben je toch wel echt koekoek haha. Ik denk eigenlijk: je wordt opgevoed met het idee dat je sociaal leuk MOET vinden. Je moet vooral heel veel vrienden hebben en spontaan is goed. Daardoor voel je jezelf tekort schieten als je stiekem graag vaak alleen bent. Sterkte trouwens @Bormet de coronaperikelen. Ik ga straks de hond uitlaten van mensen in de straat die t ook allebei hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...