Spring naar bijdragen

Afbouwen Diazepam


Sas

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik gebruik 10 jaar Diazepam ivm ernstige scoliose waardoor veel pijn. Ook 2015 baarmoederhalskanker met postoperatieve narigheid, ziekte van Crohn. Al met al een “medisch mirakel” altijd zo noemde mijn buitengewoon goede oncoloog mij, dat ik er überhaupt nog ben. Ik ben 66 jaar. Vorig jaar is mijn allerliefste man over-leden (euthanasie vanwege beginnende Alzheimer en teruggekeerde angststoornis). Door die tijd dat het zoeken was naar wat er met hem aan de hand was, ben ik uitgeput geraakt. Ik ben 1 m 58 en weeg nog maar 44 kilo.

In december eindelijk gestart met afbouwen van Diazepam. Ik gebruikte lang 3x daags 5 mg. Totdat ik een keer een dosis vergat, nergens last van en benovergegaan naar 2x daags 5mg. Ik dacht eerst ‘als ik van 3xdaags 5mg naar 2x daags kan, dan kan ik ook naar 1x daags’. Nou niet dus! Weet niet goed meer hoe ik me voelde maar ben teruggegaan naar 2x daags 5mg. Maar omdat dat na jaren natuurlijk niets meer doet (gewenning) wil er helemaal van af. Begonnen half december op advies huisarts (die heel blij is met afbouwen): 2x daags 4 mg. Even ging het goed, wel meer rugpijn maar dat was te verwachten en dat wil ik op andere manieren aanpakken, met name door mijndans, 5Ritmes van Gabrielle Roth, heeft ervoor gezorgd dat ik nu niet in een rolstoel zit, volgens neurochirurg en arts van pijnpoli. Maar de afgelopen tijd krijg ik meer en meer klachten: maagpijn, misselijk en vaak geen trek, ‘s nachts ontlasting soms 2x waardoor omgekeerd dag nacht ritme, ook door slecht inslapen (nooit last van gehad), hartkloppingen. Huisarts vandaag gesproken en hij stelde voor toch door te gaan metlangzaam afbouwen: volgende week 1x daags 3 1/2 mg en 1x daags 4mg. Dat twee weken en dan weer een halve eraf. Ik heb een beetje gebladerd op dit forum en alhoewel ik veel van medicatie afweet, weet ik ook heel veel niet. Dat blijkt. Ik dacht bv dat de maagklachten kwamen door  voedsel wat ik niet verdraag. Nu weet ik het niet meer. En daarom ben ik hier. Ben ook wel wat geschrokken door sommige verhalen over langdurige ontwenningsverschijnselen. Mijn huisarts is optimistisch en vertrouwt erop dat ik binnen ongeveer 3 maandenvrij ben van Diazepam. Dan zou ik weer 6 weken naar resort op Kreta gaan: waar ik al jaren naartoe ga. Zon,zee, rust, en natuur doet wonderen voor mijn rugpijn. Er is nog wel meer over mij te vertellen maar ik las het hier voorlopig bij. Uiteraard mogen jullie mij alles vragen. Ik hoop op wat ervaringen en/of verklaringen met name nu over nare maagpijn en moeite met eten. 
 Vond het wel wat eng om hier zo open te schrijven, maar heb het toch maar gedaan. Bedankt voor het lezen!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teruglezend zie ik veel taalfouten en soms onduidelijke zinnen. Dat is niets voor mij, maar goed ik heb het geplaatst en ga nu proberen wat te slapen. Het is alweer 08:05 uur en heb rond 23:00 uur één uurtje geslapen, daarna weer wakker. Ik hoop echt op wat ondersteuning in dit toch wat eenzame proces. 
Hartelijke groet van Sas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sas, welkom op dit forum.

Helaas loopt dit forum niet zo goed, ondanks de jarenlange inspanningen van @bolletje.
In de huiskamer, onder ditjes en datjes en dagdraad, krijg je nog wel eens reacties, verder bijna niet.
Een aantal forumleden hebben een Facebook groep Benzo's opgezet, volgens mij loopt het daar beter (sorry Bolletje).

Om op jou in te gaan:

Mijn kernprobleem is alcohol, maar ik heb ook wel ervaring met afbouwen diazepam, zit nu op 2 mg per dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Sas:

Teruglezend zie ik veel taalfouten en soms onduidelijke zinnen. Dat is niets voor mij, maar goed ik heb het geplaatst en ga nu proberen wat te slapen. Het is alweer 08:05 uur en heb rond 23:00 uur één uurtje geslapen, daarna weer wakker. Ik hoop echt op wat ondersteuning in dit toch wat eenzame proces. 
Hartelijke groet van Sas

Ja Sas dan moet je hier niet zijn als je je stoort aan de taalfouten en onduidelijke zinnen. Hier wordt heel hard gewerkt aan het afbouwen van de verslaving en niet zozeer aan hoe men dingen opschrijft maar de intentie die er achter zit. De warme boodschappen die men naar elkaar schrijft als iemand het moeilijk heeft, niet wie foutloos schrijft. Er is hier iemand (Will) die 73 is,i ik ben de 70 ook gepasseerd. Lang geleden dat wij naar school gegaan zijn.

Richt je op jezelf i.p.v. op de taalfouten, zodat je aan jouw problemen kunt werken. Het is zwaar om je verslaving aan te pakken maar we doen het hier samen. We zitten in de h. kamer.

Welkom.

Allereerst.... of nee wacht ik ga een nieuwe h. kamer draad starten voor je. Dan weet je dat ook meteen te vinden. Het is bij ditjes en datjes. Zie ik je daar?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei bolletje:

Ja Sas dan moet je hier niet zijn als je je stoort aan de taalfouten en onduidelijke zinnen. Hier wordt heel hard gewerkt aan het afbouwen van de verslaving en niet zozeer aan hoe men dingen opschrijft maar de intentie die er achter zit. De warme boodschappen die men naar elkaar schrijft als iemand het moeilijk heeft, niet wie foutloos schrijft. Er is hier iemand (Will) die 73 is,i ik ben de 70 ook gepasseerd. Lang geleden dat wij naar school gegaan zijn.

Richt je op jezelf i.p.v. op de taalfouten, zodat je aan jouw problemen kunt werken. Het is zwaar om je verslaving aan te pakken maar we doen het hier samen. We zitten in de h. kamer.

Welkom.

Allereerst.... of nee wacht ik ga een nieuwe h. kamer draad starten voor je. Dan weet je dat ook meteen te vinden. Het is bij ditjes en datjes. Zie ik je daar?

Hi Bolletje, over taalfouten en onduidelijke zinnen: ik had het over mijn eigen bericht. Zeker niet over anderen!!! Sorry als het zo overkwam, maar zo ben ik echt niet hoor.

Ik neem een kijkje in de h. kamer. Dank je wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Roberto:

Hallo Sas, welkom op dit forum.

Helaas loopt dit forum niet zo goed, ondanks de jarenlange inspanningen van @bolletje.
In de huiskamer, onder ditjes en datjes en dagdraad, krijg je nog wel eens reacties, verder bijna niet.
Een aantal forumleden hebben een Facebook groep Benzo's opgezet, volgens mij loopt het daar beter (sorry Bolletje).

Om op jou in te gaan:

Mijn kernprobleem is alcohol, maar ik heb ook wel ervaring met afbouwen diazepam, zit nu op 2 mg per dag.

Hoi Roberto, hartelijk dank voor de bestanden. Zal zeker met mijn huisarts bespreken wat hij van die Taperingstrips vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

 ik had het ook verkeerd gelezen.:wacko:

Ja, Bolletje, dat krijg je nu eenmaal als je al 70+ bent.
En volgens mij is Wilhelmina al 75.

Wees gerust hoor, bij mij begon het al met 60+.
Het is op z'n ergst als je recepten verkeerd leest en zout i.p.v. suiker gebruikt.
Bijvoorbeeld custardpudding met vier eetlepels zout.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-1-2022 om 11:50 zei Roberto:

Hallo Sas, welkom op dit forum.

Helaas loopt dit forum niet zo goed, ondanks de jarenlange inspanningen van @bolletje.
In de huiskamer, onder ditjes en datjes en dagdraad, krijg je nog wel eens reacties, verder bijna niet.
Een aantal forumleden hebben een Facebook groep Benzo's opgezet, volgens mij loopt het daar beter (sorry Bolletje).

Om op jou in te gaan:

Mijn kernprobleem is alcohol, maar ik heb ook wel ervaring met afbouwen diazepam, zit nu op 2 mg per dag.

Hallo Roberto, ik wil je bij deze heel erg bedanken voor de handleiding in PDF over afbouwen, die je mij stuurde. Ik heb hem zojuist goed gelezen en het heeft me enorm gerustgesteld. Ik heb een aantal stukken uit de tekst gekopieerd, ook het afbouwschema schema eenvoudige Diazepam. Ik heb weliswaar lang Diazepam geslikt maar zit al jaren op 10 mg. per dag. Het advies in het desbetreffende schema: vanaf 10 mg om de 2 weken minderen met 1 mg, is zelfs nog sneller dan mijn huisarts adviseerde. Namelijk minderen met om de twee weken 1/2 mg. 
Ik ga zeker met de tekst in mijn hand met mijn huisarts in gesprek. Ik voel me nu een stuk geruster.

Jij zit nu op 2mg per dag. Ga jij helemaal afbouwen of hou je het op 2mg.?

Een harte-groet van Sas :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sas, uiteindelijk moet je zelf ervaren welk schema bij jouw lichaam en psyche het beste past.
Standaard is geloof ik iets van 10% per 10 dagen.

Je kunt dat niet vergelijken met mij.
Ik heb meerdere keren afgebouwd en ik ben meerdere keren weer begonnen.
Deze keer ga ik van 2 mg > 0
Nu zit ik 6 dagen op 2 mg, daarvoor 10 dagen op 5 mg, die sprong gaat tot nu toe.
Ik heb nog 4 van de 10 tabletten over, afwachten hoe ik mij donderdag en verder ga voelen.
Als dat niet gaat, ga ik terug naar twee.
En bouw dat per half of kwart langzamer af.

Voorschrift van mijn verslavingsarts was:
Vijf dagen 4 x 10 mg vanwege alcohol detox en daarna verder kijken.|
Ik heb 5 dagen 3 x 10 mg geslikt, dat was voor mij voldoende.
Daarna 2 x 20 mg en 5 x 10 mg op eigen initiatief.
En verder: 10 x 5 mg en 10 x 2 mg > 0.

Als deze afbouw goed gaat begin ik met afbouw amitriptyline, ik zit nu op 2 x 25 mg.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roberto, wat maakte dat je tijdens afbouwen weer opnieuw begon? Ik ervaar nu ik van 2xdaags 5mg naar 2xdaags 4 mg wel wat vreemde dingen, zoals erg gevoelige lichaamsdelen- op dit moment mijn tenen, doen zeer. En slaap maar 4 uur per nacht. Ook wel heftige ups en downs. Downs duren ongeveer 3 à 4 uur per dag. Maar ik heb geen enkele craving naar Diazepam. 

Maar jij hebt ook alcohol detox gedaan, ik drink nog wel alcohol. Dat scheelt denk ik ook, althans voor mij. 
Fijn dat het nu goed gaat op de 2mg, ik zal voor je duimen dat je je goed blijft voelen en naar 0 kan.

Nog een vraag: hou je van muziek? Ik ben een groot fan van TOOL, ken jij die band?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Sas:

Roberto, wat maakte dat je tijdens afbouwen weer opnieuw begon? Maar ik heb geen enkele craving naar Diazepam. 

Ik ben niet opnieuw begonnen tijdens het afbouwen, maar na het afbouwen.
Diazepam gebruik ik voornamelijk vanwege overmatig alcoholgebruik / stoppen.
Terugval in alcohol betekent weer diazepam bij een volgende stoppoging.
Afgelopen anderhalf jaar heb ik ook diazepam geslikt vanwege een overbelaste kauwspier, in kort wisselende periodes.
Uiteindelijk heb ik in december een botoxbehandeling gehad.
Daarmee is mijn kauwspier voor 80% verdwenen en functioneer ik weer.
Ben gestopt met alcohol, bijna gestopt met diazepam, dan nog 4 weken amitriptyline afbouwen.

Mijn hele verhaal alcohol/benzo verhaal staat wel onder mijn alcohol Wie is wie.
Te lang om hier te herhalen en te lang om daar te lezen.
Ik heb wel craving naar alcohol, niet naar diazepam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sas:

@Roberto over alcohol: dat is een heel verhaal, lang ook.  Weet niet of dit de juiste plek is om het te plaatsen. 

Sas, dat weet ik ook niet.
Op zich kun je hier wel van je afschrijven als je daar behoefte aan hebt.
Kort of lang maakt niet uit.
Niet omdat ik daar naar vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...