Spring naar bijdragen

Dinsdag 11 januari 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Eergisteren een plek gemaakt op zolder waar ik ongestoord kan mediteren en uitzicht heb op de lucht.  Door allerlei interne verschuivingen in huis was ik mijn oude plek kwijt en dat was direct een smoes om het niet meer te doen. Dus gisteren voor het eerst weer sinds een tijdje gezeten. Het beviel. O ja. 

De voedingsapp geeft aan dat ik genoeg eiwitten heb gegeten gisteren. Dat heeft wel mijn aandachtspunt omdat ik geen vlees en zuivel eet.  De app maakt het voor mij erg leuk om me bewust te worden van wat ik aan voedsel nodig heb. En het doet een beroep op mijn creativiteit om er dan eenvoudige maaltijden bij te bedenken.  Ik doe normaal maar wat en slik er dure vitaminen bij.   

  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn @Etty je eigen meditatieplek.

Ik woon het grootste deel van het jaar in de camper dus een aparte plek zit er niet in, maar het lukt me nu tóch om dagelijks te mediteren en als ik de stoel een beetje strategisch draai heb ik zelfs ruimte voor een lotuszit.

Die voedingsapp is voor mij misschien ook wel wat. Ik eet wel zuivel en behoorlijk gezond en gevarieerd, maar als ik er wat over lees dan denk ik toch dat ik onvoldoende eiwit binnenkrijg. Je hebt er meer van nodig dan ik dacht en komt niet weg met een beetje yoghurt en een eitje per dag.

Wij drinken nu 's middags een shake van sojamelk met wat rood diepvriesfruit en een banaan... lekkerrrrrrr.

Heb jij nog een tip voor eiwitbronnen Etty?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn hier op het forum een handvol helden die altijd een woord van welkom en inspiratie hebben voor de nieuwe mensen die (soms wanhopig) zoeken naar een manier om hun alcoholprobleem aan te pakken. Ik vind dat toch zó geweldig, dus op het gevaar af dat ik iemand niet noem die het wél verdient...

Dankjewel @Pulluptomybumper,@Cleo66, @lady jane, @Ettyen @Bob

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Zowaar prachtig weer vandaag, dat is fijn
Straks afspraak voor een voetreflex
kijk er erg naar uit, want voel me een beetje moe en uit balans.

Hoe heet die voedingsapp @Etty ?
Benieuwd naar, wil ik ook wel proberen
Want ook ik denk gezond te eten, maar ja is dat ook zo....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei rapilos:

Hoe heet die voedingsapp @Etty ?
Benieuwd naar, wil ik ook wel proberen
Want ook ik denk gezond te eten, maar ja is dat ook zo....

Van het Voedingscentrum.  Via de app op je telefoon kun je de streepjescodes inscannen, maar  heb je wel minder mogelijkheden dan als via inloggen op je pc.  Op de website staat heel erg veel info over voeding.   Veel reguliere info, maar ze zijn bijvoorbeeld niet (meer) anti plantaardig eten.  

Beste geinig om af en toe te checken hoe je er voor staat.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yana:

Wij drinken nu 's middags een shake van sojamelk met wat rood diepvriesfruit en een banaan... lekkerrrrrrr.

Heb jij nog een tip voor eiwitbronnen Etty?

Ik ben een beetje aan het onderzoeken.  Ik lees dat een veganist 30 % meer eiwitten nodig heeft dan een vleeseter, (een vegetariër 20 %) omdat de plantaardige eiwitten anders zijn.  Ik zie dat er in kokosmelk niet zoveel eiwitten zitten, had ik niet gedacht. En in het zelfgebakken brood van mijn lief juist veel.  Er gaan lijsten rond van eiwitbronnen, bijv. https://veganistischkoken.nl/17-beste-proteinebronnen-vegans/#7_Chia_zaad.  Ik heb nog een pak tarwegluten liggen omdat ik het plan had om zelf seitan te maken. Dat ga ik maar eens uitvoeren, megaveel eiwitten! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voedingscentrum wil dat je elke dag kaas op je brood doet en ook nog kwark en yoghurt eet. Dat vegetariërs en veganisten meer eiwitten binnen moeten krijgen schijnt een achterhaald verhaal te zijn, las ik. Ik eet twee-drie stuks fruit, ontbijt met havermout waar ik zaden in doe, flink wat groente 's avonds en nog zou ik wat weinig vezels eten. :huh:

Borrelnoten worden niet meegeteld als nootjes, dat vind ik dan ook weer een beetje flauw. Maar ik vind het wel leuk om mee bezig te zijn. En om te beseffen dat de calorieën vooral van de tussendoortjes komen.

Qua alcohol heb ik een misser gehad op vakantie vorige week, verder gaat het prima. Doordeweeks drink al een tijd niet. En uit eten kan niet, dat scheelt ook.

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar las je dat @Lonster?  Ben benieuwd.  Beweringen (ook door het voedingscentrum) over voeding zelf nog checken kan geen kwaad, doe ik althans.  Op de website van https://www.veganisme.org/informatie/voedingsstoffen/eiwitten/ staat ook dat je als veganist meer eiwitten nodig hebt. 

Wat het voedingscentrum verder ook zegt, met melk meer mans enz,  de app is heel handig om bij te houden welke voedingstoffen je binnenkrijgt, als je dat wil weten. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...