Spring naar bijdragen

Alcoholist of gewenning?


Passaat

Aanbevolen berichten

Hey hoi Experts!

Misschien een gekke vraag: na jarenlang minstens 2 liter wijn per dag te hebben gedronken en 2 liter bier op dezelfde dag, ben ik 18 december gewoon gestopt met alles.

Nacht 1 heb ik niet geslapen en nacht 2 heb ik liggen zweten als een sauna-bezoeker. De nachten daarna: geslapen als een roos! Overdag ook geen last of smachten of hunkeren naar alcohol. Ik denk wel eens: goh nu had ik al 2 biertjes op, maar verder taal ik er ook niet naar. Ben ik nu gewoon iemand die gewend was aan alcohol gebruik of gewoon een alcoholiste?

Groet, Passaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Roberto:

Volgens mij stel jij jouw vraag in de verkeerde rubriek.

Hoi Roberto!

Ik heb de vraag gesteld in de rubriek: vraag het de hulpverlener.

Dat lijkt mij de goede rubriek, dat andere niet-hulpverleners antwoord gaan geven kan ik niet helpen.

Ik wil alleen graag weten waarom andere mensen die ook veel alcohol drinken meer moeite hebben om de drank te laten staan dan ik? Ik had datzelfde met stoppen met roken! Jaren zwaar gerookt, gestopt zonder centje pijn....

Groet, Passaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Roberto:

Ja, vandaar mijn reactie.
Verslavingszorg heeft geen ervaring met mensen die zonder probleem stoppen.
Lees die reactie van Pullupetcetera nog eens goed.

Dank je wel voor je antwoord Roberto! Ik denk dat ik in het verkeerde forum zit. Ik begrijp dingen niet of verkeerd, ik krijg de indruk dat ik te lang euforisch ben of blijf. Kennelijk moet je kruipend met bebloede knieën langs de schappen van de wijnleverancier en trillend je dagen doorkomen wil je serieus genomen worden in het stoppen met alcohol? Nou, mij best. Ik doe het wel alleen! Het gaat jullie goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Passaat:

 Kennelijk moet je kruipend met bebloede knieën langs de schappen van de wijnleverancier en trillend je dagen doorkomen wil je serieus genomen worden in het stoppen met alcohol? 

Nou dat is mij nog nooit overkomen, ben meerdere keren gestopt.
En loop rustig door het drankpad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...