Spring naar bijdragen

S T O P P E N M E T R O K E N pact 2022

Artax
 Share

Aanbevolen berichten

Net zo als ik mijn hele leven heb gedronken, heb ik ook mijn hele leven gerookt. (Met uitzonderingen van wat achteraf maar perioden blijken te zijn.) Nu ik aardig grip heb op alcohol komt het aanpakken van mijn rookverslaving steeds meer in zicht. Diep van binnen vind ik echt dat het moet, stoppen. Ik baal er zo van dat ik een roker ben. Alleen al het financiële aspect: ik kan het me gewoon niet veroorloven, en toch doe ik het. Ik vind dat als ik voluit verantwoordelijkheid zou nemen voor mijn leven, ik niet zou moeten roken. Ik zie ontzettend op tegen stoppen omdat ik weet wat me te wachten staat. Bestond er maar een mindset waarin het niet zo moeilijk is. Realiteit is dat er maar één manier is: Het doen en het aangaan. Ik ga mijn focus hier verleggen naar deze kant van het forum en 1 januari beginnen met een dagpact.

bewerkt door Artax
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Artax, wat goed om te lezen. Ik herken wat je zegt: een stap verder gekomen met de alcoholverslaving, dan nog het roken. Ik heb 15 jaar gerookt, en flink ook. Ik kon me nooit voorstellen ermee te stoppen, maar, nu het erop lijkt dat ik na jarenlang worstelen met drank die deur dicht heb gedaan, heb ik het een kans gegeven. Wissel graag wat ervaring met je uit.

Ik ben sinds 20 december gestopt, heb het er nog steeds lastig mee. Ik herken ook verdomd veel van mijn alcoholverslaving in het (stoppen met) het rookgedrag. Ik probeer de dingen die me toen hielpen nu in te zetten met het niet-roken. Leuk is het niet maar vooralsnog lukt het. Ik heb wel wat hulp gezocht in de vorm van nicotinepleisters. Ik was te goed bekend met de ontwenningsverschijnselen van nicotine, dat maakte het voor mij eerder (voor mijn gevoel) onmogelijk. Neemt niet weg dat ik nog zo’n twintig keer per dag een hevig gevoel van teleurstelling heb. Grootste uitdaging is nu om dat te keren. Maar het lukt.

Ik wens je veel succes, mooi dat je het aanpakt. Laat horen hoe het gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact

Reacher

Yvonne

Artax

Yana
Lika

Zet ‘m op! Ik ben tegelijk gestopt met drinken. Maar roken had ik al een paar keer eerder geprobeerd, zonder blijvend resultaat. Ik had nooit verwacht rook vies te gaan vinden, maar het is toch gebeurd. Gek!! Ik kan mezelf nu niet meer als roker voorstellen (na 5 jaar) , terwijl ik dacht dat ik de geboren rookster was. Zo zie je maar. Het kan!

Niet roken maakt en voelt zo vrij. Dat is een groot goed. Succes Artax! Neem je besluit en voer het uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brein tegen Artax:

Toe, biets er ééntje, dan hoef je even die stress en paniek niet te voelen, maar voel je die héérlijke ontspanning en voldoening.

Artax tegen brein: FO!CKOFF#@!

Net alsof je door die film Birdbox loopt: Kijk dan toch! het is prachtig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Artax:

Brein tegen Artax:

Toe, biets er ééntje, dan hoef je even die stress en paniek niet te voelen, maar voel je die héérlijke ontspanning en voldoening.

Artax tegen brein: FO!CKOFF#@!

Net alsof je door die film Birdbox loopt: Kijk dan toch! het is prachtig!

Hey Artax, ik steun je, heb eeuwen geleden 1 pakje shag gerookt en ben daarna gelijk gestopt, veel te duur. Tja ga ik dan met je op jouw dagpact? Zeg het maar. 

maar wel een ik rookniet met je mee 

succes, je kan dit (peptalk, werkt dat bij jou?) 

anders ga je toch in een kokosnoot zitten? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Lika:

Dagpact

Reacher

Yvonne

Artax

Yana
Lika
Jannigje 

Ik ben gestopt omdat ik wilde kunnen zingen. Altijd dat kuchje, wat heesheid. Ik kwam op een koor en had de kans om in december met dat koor in het Concertgebouw te mogen zingen! Geweldig natuurlijk! Maar dat kuchje, die heesheid.

Dat was mijn motivatie, niet mijn gezondheid. 
Dus ik ben gestopt, en heb daar nooit spijt van gehad.

Dus: het kán!
Makkelijk? Nee, in het begin niet.
Zet em op! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Lika:

Artax! Neem je besluit en voer het uit.

Dit ja! Al was het vandaag een een paar maal langs het randje van de afgrond. De trek is bij vlagen gekmakend. Ik heb zo hard gevochten vandaag, ik ben bekaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Artax
Weet je, die eerste dagen en weken zijn het ergste. 
Jouw verstand weet dat je stopt, maar jouw hersens lopen achter. 
Buiten het feit dat je constant trek in een peuk hebt had ik ook last van mijn 'beloningsspier': 
Na elk klusje of werk wat ik af had flitste het direct door mij heen: 'en nu lekker even een sigaret'... 
En direct daarna het ontluisterende: 'oh ja, ik rook niet meer' :wacko:
Maar het gaat over Artax. 
De dwanggevoelens verdwijnen, ook al kan dat even duren. 
Er komt een moment dat je je vrij gaat voelen.... 

7 manieren om te stoppen met roken, met succespercentages | Pharmazone
DAGPACT 
Yvonne 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Yvonne:

Na elk klusje of werk wat ik af had flitste het direct door mij heen: 'en nu lekker even een sigaret'... 
En direct daarna het ontluisterende: 'oh ja, ik rook niet meer' 

Hoi Yvonne,

Ik heb mezelf min of meer opgesloten thuis, om de dagen zo prikkelarm als mogelijk te laten zijn. Gelukkig is het weekend. Hopelijk is het ergste achter de rug als ik weer naar buiten moet. Dat jij en Reacher me stonden op te wachten gisteren was superleuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Artax changed the title to S T O P P E N M E T R O K E N pact 2022

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...