Spring naar bijdragen

Hoi allemaal!


Passaat

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal! Ik lees al een tijdje mee en heb mijzelf zojuist aangemeld als nieuw lid van deze groep, wat wel even moeite heeft gekost. Je geeft jezelf zo bloot voor ieder die het leest....maar aan de andere kant: we zitten allemaal in hetzelfde schuitje...alleen is de een wat verder in het circuit dan de ander. Ik kan steun vinden in de verhalen die ik lees maar ook: herkenning. Ik heb een levenlang alcohol gedronken en ben 10 dagen geleden ermee gestopt. Zonder huisarts, zonder pillen, gewoon: klaar ermee. De eerste nacht heb ik niet geslapen, de tweede nacht: of ik in een sauna lag...zo zweten niet normaal gewoon! Vandaag: dag 10. Ikzelf zie verbeteringen: ik slaap zo goed en word uitgeruste wakker! De puffy bags onder mijn ogen zijn weg. Mijn huid ziet er beter uit en het eczeem waar ik last van had is ook minder! Mijn ogen staan helderder en ik heb al een hoop geld bespaart! Het viel mij eergisteravond op dat mijn man zijn drankje ( wodka) in een kleiner glas schenkt. Ik heb het nog maar tegen 2 personen verteld: dat ik geen alcohol meer wil drinken. Mijn echtgenoot en een vriendin.....Het valt mij wel op dat wanneer je zegt te willen stoppen met roken, de vlaggen zo'n beetje uitgaan maar stoppen met alcohol blijft toch wel een dingetje... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Cleo66!

Het voelt precies zoals jij het beschrijft: leven ipv de overleefstand!! En dat gaat met kleine stapjes...ogenschijnlijk heel makkelijk maar niets is minder waar. Vandaag een dag van euforie want: al 10 dagen geen druppel! Gisteren een dalletje en dus een blikje o.o % bier gedronken.....waar ik mij dan weer zwak inviel wat uiteraard belachelijk is want er zit niks in! Maar goed vandaag dag 10, morgen een nieuwe dag.

bewerkt door Passaat
Schrijffoutje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Oskar!

Het is zeker heel griezelig om neer te zetten dat een probleem hebt met alcohol....'normaal' word je weggezet als iemand zonder ruggengraat, een slapjanus of nog veel erger. Ik lees al een tijdje mee en kan mijn gedrag zo goed herkennen in de verhalen die ik lees...Ik zal morgen eens opschrijven hoe mijn dagen eruit zagen. Over met de billen bloot gesproken......Het werkt wel heel therapeutisch vermoed ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Pulluptomybumper!

Je hebt helemaal gelijk, we zijn sterk als we van dat goedje af kunnen blijven, al voelde het wel anders als ik de beschuldigende blikken zag. Ik ga zo hard knokken om dat spul achter mij te laten! Ik merk dat mijn man voor zichzelf kleinere glaasjes inschenkt. Zou ik een goede invloed hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Rosee!

Ik doe net als jullie allemaal mijn stinkende best!! Meestal neem ik dag voor dag en soms gaat t per 10 minuten....maar het gaat mij lukken: ik vertik het om terug te vallen, hoe moeilijk en lastig sommige momenten ook zijn: de rest van de dag is mooier na dat lastige half uurtje!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou.....hoogste tijd om met de billen bloot te gaan! 

Vandaag dag 11 zonder alcohol en het gaat goed .Niet zo heel tof geslapen vannacht, maar als dat alles is ;teken ik ervoor!

12 Dagen geleden mijn laatste dag vol alcohol gehad, ik wist al heel lang dat het van kwaad naar erger ging en heel vaak vroeg ik mij af waar het zou eindigen?

Als ik 's morgens wakker werd haastte ik mij naar beneden zogenaamd om onze telefoons te pakken en een nieuw bakje voor de poes mee te nemen die nodig moest eten. In feite ging ik naar de gang waar in mijn jaszak een halve liter bier verstopt zat die ik in 5 minuten leeg dronk. Hup naar boven met de telefoons en het bakje eten voor de poes, even een spelletje doen, kijken wat het rooster van de dag is en terwijl hubby onder de douche gaat, ga ik naar beneden om het nieuws te kijken ( een tweede blik bier te pakken uit de binnenzak van de jas) Even later zit ik geintresseerd  te kijken naar het nieuws (not). Effe snel in de kleren en klaar voor de ochtend!

Als om 10.00 uur manlief vertrekt naar zijn werk, race ik naar de supermarkt, haal daar de benodigde boodschappen en mik de lege flessen in de glasbak.

2 Flessen wijn ( voor de avond) 4 blikken bier ( 2 voor in de jaszak voor morgen) 2 voor vanmiddag. 2 Kleine flesjes wijn voor straks. Verder brood en de rest wat nodig is. Thuisgekomen gaat eerst een klein flesje wijn open en leeg en begin ik aan het eten. Al snel gaat flesje 2 eraan. Ik begin gelijk aan een halve liter bier want ik heb best dorst. Tussendoor laat ik de hond uit en gooi de lege flesjes wijn ongezien in een vuilnisbak of in de struiken al naar gelang de drukte op straat.

Thuisgekomen bedenk ik dat ik toch echt wat boodschappen ben vergeten en dringend terug moet naar de supermarkt, er zijn er 4 dus ik kies elke keer een andere....eigenlijk wil ik alleen maar wijn. Dat ga ik dan ook halen: 2 kleine flesjes....Naast deze supermarkt is een grote kledingwinkel, ik ga daar naar binnen ruk wat kleding uit het rek en ga naar de paskamer waar ik 1 flesje wijn leeg drink. Het lege flesje gooi ik onopvallend in een prullenbak of laat m staan in de paskamer. Ik ga naar huis. Blik bier nummer 4 van die dag is aan de beurt en flesje wijn nummer 4 ook. Ik voel mij lekker denk ik, beetje slaperig, beetje loom ook. Vandaag ben ik vrij denk ik nog anders was ik vast nog 2 flesjes wijn gaan halen voor onder in mijn tas als ik effe trek krijg tijdens werk..... Half 5 en ondertussen ben ik wel klaar met de rommel in huis: afwas is gedaan en het eten staat klaar, soms heb ik de stofzuiger door de woonkamer getrokken maar meestal heb ik daar geen puf voor. Tijd om de liter wijn open te trekken! Heerlijk! Hubby komt thuis en kleed zich om, hij komt naar beneden met 2 koude biertjes: "lekker" zeg ik dat zal wel smaken! Na het eten is de eerste fles leeg en de tweede staat klaar. Ik sukkel in slaap op de bank. Rond 22;00 uur schiet ik wakker en trek fles 2 open die ook leeg gaat. We gaan naar boven, we gaan slapen. De volgende ochtend ren ik naar beneden om de telefoons te pakken en het bakje van de poes.........En ineens......kwam daar de vraag: wat is dit voor leven? Ja het mijne, maar ik wil het niet meer!! Niks meer gekocht, kan ook gewoon langs de schappen lopen zonder te gaan kwijlen ofzo, wat ik heel gek vind, want ik heb heel veel jaren gedronken en nu niks meer.....hoe dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pulluptomybumper, ik denk dat het een gewoonte is geworden.

Vanaf dat ik 6 of 7 jaar was ( misschien nog wel jonger) kregen mijn broer en ik als dessertje een 'vlaflip' onderin limonade met sterke drank, daarop een beetje jogurt en daarbovenop een flinke laag advocaat met slagroom en hagelslag. Onze moeder werkte in de nachtdienst in een verzorgingshuis en was behalve alcoholisten ook verslaafd aan medicijnen die zij jatte van de bewoners Ven het verzorgingshuis. Onze vader had 2 banen omdat onze moeder alles opdronk. Wij waren 's nachts alleen thuis en dan moet je natuurlijk wel slapen: nou als je zo jong bent slaap je prima op advocaat en nog een sterk drankje onderin de vlaflip. Dat de laag advocaat steeds meer werd naar mate wij ouder werden spreekt voor zich. In de jaren 70 werd het 'mode' om tijdens tienerfeestjes 'spaanse wijn te schenken' en om te voorkomen dat ik dronken zou worden, kreeg ik mijn eerste glas sherry op mijn 10de jaar zo ongeveer. De jaren verstreken en onze moeder werd steeds lastiger in de omgang, ze had een 'kwade dronk' en we hebben vaak klappen gehad om niks. Toen ik 19 was ging ik op vakantie met een vriendin naar Griekenland. Het was zo fijn daar: geen gezeur van mijn moeder, geen klappen, gewoon relaxen en ontspannen. Wel met drank: metaxa.

Ik woonde samen met een Griek een alcoholist...daar kon ik goed mee overweg, had ruimschoots ervaring met deze mensen....alleen zoop hij alles op wat ik verdiende. Er was vaak geen geld om eten te kopen. Ik nam er een baan bij: in de kroeg. Je mocht daar 2 drankjes gratis nemen de rest moest aangelengd cola zijn. Ik dronk alleen nog maar wiskey.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor je ontwapenend eerlijke verhaal. Je verbazing over dat het je opeens wél lukt om de drank te laten staan herken ik (ik herken nog veel meer natuurlijk). Ik wens je een fijne 12e droge dag en hoop dat je hier blijft, je schrijft zo lekker beeldend, eerlijk, eenvoudig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor het compliment Yana! Wat gaaf dat je jezelf kan herkennen! Ik vind dat ook altijd zo tof om te lezen: we denken vaak dat we de enige zijn, maar stiekum zijn we met een heleboel! Ik ben wel van plan om te blijven....een warm bad, daar stap je niet snel uit toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is precies wat ik mijzelf jarenlang heb afgevraagd: hoe kan je dat doen met je kinderen? Maar goed....het is gebeurd zoals zoveel bizarre dingen in onze jeugd. Het is nog een wonder dat ik nog rondloop! Zoals ik in mijn eerste post al schreef: een leven lang vol alcohol en nu: klaar mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...