Spring naar bijdragen

Het lukt me wel


Jessje

Aanbevolen berichten

Welkom Jessje

je schrijft dat je man net als jij is
dus je kids moeten wel pittig zijn
met ouders die dag in dag uit met drank/verslaving
bezig zijn
en intussen glijden hun kinderjaren voorbij
zo zonde
ik kon pas stoppen toen jongste puber werd
zou jou/jullie beter gunnen!
niks in huis halen en wat er is door de gootsteen
ritueel en samen liefst
zodat je elkaar helpt i.p.v. meesleurt de diepte in
die ontspanning komt na de detoc en de kinderen
reageren absoluut positief op jullie stoppen, wedden?
Zoek er hulp bij, jullie hele gezin zal oogsten.
Jessje wordt Yesje wordt Yes!!!

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Pulluptomybumper:

PS "alles is een discussie" myep het zijn kinderen :) hoort bij het ouder worden, ze ontdekken zichzelf en het zijn geen robots. Dit gaat zo, gewoon rekening mee houden. Tuurlijk soms is het gewoon niet het moment voor discussie, maar vaak wel, sorry :D 

Dit bedoel jij heel aanmoedigend, ik weet het zeker.  
Mag ik daarnaast ook opmerken dat als een kind een psychische stoornis heeft, dat dit een zware wissel kan trekken op een gezin? Ik zag bij de tweede die het niet had, hoeveel makkelijker dat is.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jessje, graag wil ik even reageren op het feit dat je pittige kinderen hebt. Zelf drink (inmiddels dronk) ik ook al vanaf mijn 17e ofzo en dat werd steeds meer en meer. Nu is bij mij jaren geleden een b12 tekort geconstateerd, dat zou misschien door de drank kunnen komen, kan ook een opname probleem zijn. Ik zal het nooit zeker weten. Feit is wel dat alcoholmisbruik voor B12 tekort kan zorgen en als je zwanger bent en je hebt zelf te weinig b12 voorraad krijgt je kind dus ook niet genoeg. Onze oudste is vanaf het begin een hele handvol geweest, dat ik vaak jankend (met een glas wijn) in de keuken op een krukje zat omdat ik het niet meer zag zitten. Op zijn zesde is er autisme gediagnosticeerd maar vorig jaar zijn we erachter gekomen dat hij dus ook een b12 tekort heeft. Dit kan dezelfde symptomen geven als autisme. Hij krijgt nu om de 72 uur een b12 injectie en we merkten na een paar weken al verschil. En een wereld van verschil. Als ik dit jaren geleden geweten had..... Hij is nu bijna 14 en ik geloof niet dat het autisme was wat problemen gaf, maar het b13 tekort want er valt nu weinig meer van te merken. Ik zeg niet dat het bij jouw kind ook zo is maar het is zeker de moeite waard om het uit te zoeken. Want het geeft zoveel meer rust in het gezin. En dan kun je het niet drinken ook makkelijker volhouden. Sterkte xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jessje, herkenbaarheid hier, al zijn mijn kinderen inmiddels ouder. Jongste zoon ook een enorm pittig kind. Vroeger ook een trigger om te drinken,  hij moest van school af en ik kreeg destijds een burnout. Dit is inmiddels alweer 7 jaar geleden gelukkig, inmiddels gaat 't beter maar nog steeds heftig af en toe. Ik begrijp jouw situatie zo goed! De frustratie en machteloosheid dag in dag uit.  Alcohol maakt het helaas niet beter, alleen maar tijdelijk even verdoving,  en dan komt het dubbel terug. Je vindt hier heel veel steun en tips, je bent het waard om te leven ipv overleven. :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Jessje en welkom op dit forum. Soms gaat het er hier wat chaotisch aan toe maar dat hoort er een beetje bij moet je maar denken. Waarom @Donder me hier aanspreekt is me niet erg duidelijk maar als je zijn eigen draad over "6 weken niets bestellen" leest heb je al wat meer context.

Ook goed om te weten dat sommigen een knop weten om te zetten en anderen niet veel langer dan een dag vooruit willen denken. Je moet zelf een beetje ontdekken wat het beste bij je past. Het moeilijkste is bijna voor ieder van ons: af en toe drinken, minder drinken, maat houden en dat soort dingen. Jij lijkt in elk geval door te hebben dat "eentje maar" in de praktijk niet werkt. Mij heeft het ook enige tijd gekost voor ik dat doorhad maar toen ben ik ook maar eens voor langere tijd helemaal gestopt. Eerst een maand, dat werd drie maanden, een half jaar, een jaar... Veel makkelijker dan die eerdere pogingen om te minderen bleek me al gauw. Inmiddels drink ik ruim vijf jaar geen alcohol meer en ik mis er niks meer aan. Geen enkele spijt ook.

Als je meer achtergrondinformatie wilt kun je eens op youtube zoeken naar de lezing van Els Noorlander over verslaving. Die is erg verhelderend maar je moet er wel even een half uur of zo de tijd voor nemen.

Succes, en kom hier maar veel schrijven.

bewerkt door Bob
typefoutjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-12-2021 om 23:41 zei Jessje:

Nu dit is m'n eerste bericht, op naar een positief nuchter 2022.

 Ik heb je gisteren al gelezen, welkom op dit forum.
Zelf denk ik, focus je niet op wat je allemaal niet wilt of wat er misgaat.
Focus je op wat je wel wilt in 2022 en stop je energie daarin:

  • Ben nu 35 jaar en wil nog wel oud worden .
  • Met een nieuwe baan  per februari en het nieuwe jaar moet ik dit gaan aanpakken.   
  • Ik hoop dat als ik nu actief op de groep mijn bijdrage lever dit een steuntje in de rug geef
  • Ik wil mezelf weer energiek en goed voelen
  • Ik wil me hoofd helder hebben
  • Ik wil er beter uitzien
  • Ik wil van die kilo's af   
  • Ik wil leven en genieten. 
bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las net je draadje helemaal. Dus nu heb je de stap gezet? 

Super goed. 

Ik ben ook sinds een paar dagen weer gestopt. 

Voor mezelf maar ook zeker voor mijn kinderen. Snap je heel goed dat het ook een vorm van ontspanning is. Dat deed ik ook. Ben 2 jaar gestopt geweest en toen weer gaan proberen. Maar dat werkt dus niet! 

Andere manieren van ontspanning zoeken is toch veel beter. Ben nu van het wandelen, sporten, in bad gaan. T is wel zoeken hoor. Maar t is wel echt ontspannen ipv verdoven. 

Wat zijn dingen die jij leuk vindt om te doen qua ontspanning? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...