Spring naar bijdragen

Ontwennings slapeloosheid


Foxy

Aanbevolen berichten

Nacht 5 zonder oxazepam en zonder een uurtje slaap. De nachten daarvoor waren ook al slecht. Ik vind het moeilijk om vol te houden. Ik weet dat het verstandig is om door te zetten. Maar slaapgebrek vind ik het moeilijkste om te handelen.

Ik blijf rustig in mijn bed liggen maar sta gewoon in de aan-stand en de uren tikken voorbij. Overdag slapen lukt ook niet. 

Na 5 maanden gebruik ben ik terug bij af. Maar dan nog erger. En maar tegen mezelf zeggen het wordt beter. Het heeft tijd nodig. Er is geen Quick fix. Laat los. Accepteer. Wordt vrienden met de slapeloosheid. 

Ik moest het ff kwijt. Positief is dat lichamelijke sensaties wat afnemen.

Wie zit ook in afbouw / tolerantie / ontwenning en wil wat kwijt? 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hi Foxy,

Ik zit midden in de afbouw van diazepam. Daarvoor gebruikte ik 20mg zolpidem gecombineerd met alcohol. Zorgde voor geweldige black-outs :-(. Ben begonnen met 10mg over de dag en 10mg voor de nacht en zo nodig nog 5mg. Ik ben nu afgebouwd tot 12mg voor het slapen. Ging de eerste nacht goed, gisteren niet. Wat mij helpt ontspannen is mindfulness. Ik heb daar een app voor gedownload en gisteren met de sessie van 30 minuten kukkelde ik bijna in slaap. Daarna echter teveel weer gaan doen waardoor ik inderdaad weer in de aan modus stond toen ik naar bed ging. Vandaag dus maar proberen te mediteren vlak voor het slapen gaan. 

Ik denk dat jij net als ik teveel met het slapen bezig ben. Het wordt een ding. Van de ochtend tot de avond en dat zal mede de reden zijn dat het niet lukt. Een fitbit kan je ook helpen om te bepalen of je echt nachten wakker ligt of toch wat uren pakt al denk jij van niet. Ik heb zelf ook gemerkt dat ik te vroeg naar bed ga. Waar dat eerder nodig was kan ik nu met veel minder slaap toe. 

En anders toch misschien een verwijzing naar een slaapkliniek als je toch merkt dat het langere tijd niet lukt? Succes iig! Het is zo lastig je over te moeten geven aan iets waar je geen controle over hebt. 

Gr. Roos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roosje41Hoe gaat slapen na de afbouw op 12 mg?

Ik ben idd veel met het slaapprobleem bezig. Ik zorg voor afleiding overdag en ook meditatie. En ben expert in de slaaphygieneregels. En ik kan ook met minder slaap toe als voor het medicatiegebruik.

Het slapen is gewoon erg rommelig. Geen nacht is hetzelfde. Laatst had ik een redelijke normale nachtrust. Wel vaak wakker maar ook weer gelijk in slaap. Man wat voelde ik me goed die dag. Zo relaxt dat ik zelfs s middags ff wegdoezelde tijdens een film.

Deze nacht eens was er weer een met totale slapeloosheid. Ik stond helemaal aan. Hoge spierspanning ook. Heb toen toch maar eens wat likeur gedronken. Maar het hielp niks. Terwijl ik daar vroeger van sliep. Ook nog een codeïne tabletje geprobeerd. Maar ook niks. 

Het stomme is ook dat ik hyper ben na een slapeloze nacht. Terwijl je zou verwachten dat je doodmoe zou zijn. 

Tijdens zo'n nachten denk ik vaak aan de oxazepam. Hoe fijn het is om te slapen. Maar ben nog steeds bij dat ik ze niet neem. Al 17 nachten. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-1-2022 om 07:46 zei Foxy:

@Roosje41Hoe gaat slapen na de afbouw op 12 mg?

 

Ik zit inmiddels op 10mg en het gaat redelijk. Oud en nieuw zat er natuurlijk tussen. Gisteren helemaal kapot en toen had ik een goede nacht. Maar ook hier rommelig. Veel wakker, niet zeker of ik nou wakker heb gelegen of heb gedroomd. Moet zeggen dat de Diazepam niet zoveel meer doet en ik ook terug denk aan mijn slaapmedicatie. Maar het is troep en we hebben het uiteindelijk helemaal niet nodig. Alleen het loslaten, rust vinden en vertrouwen in je eigen lichaam is weg en dat heeft denk ik heel wat tijd nodig. Ik hoop ook dat er een moment komt dat slapen gewoon routine wordt en niet iets waar ik steeds mee bezig ben. Hang in there!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-1-2022 om 07:49 zei Foxy:

@NonFlyingvervelend is dat.  Maar is dat echt nog van het stoppen? Of zoals iedereen dat wel eens heeft? 

Mijn zenuwstelsel is nog erg gevoelig omdat ik perongeluk een ct heb gedaan gevolgd door een rapid taper. 14 maanden na stoppen kon ik weer lange stukken autorijden zonder het idee te hebben weg te vallen achter het stuur. Ik heb nog steeds TMJ en aangezichtspijnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vervelend rugzakje. Houd moed dat het ooit beter zal gaan!

Bij mij gaat het op en neer met allerlei varianten.

Ik had afgelopen week 4 supergoede nachten achter elkaar. Wel vaak wakker maar ook weer direct in slaap vallen. Heel lekker om dat weer eens mee te maken. 

Helaas daarna weer eentje van slechts een uurtje lichte slaap. 

Ik zie het als herstel. Ik blijf ook brainzapps houden. En zo lang die er zijn is mijn brein nog niet genezen. Zo zie ik het. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Inmiddels 6 weken zonder. Nog steeds rommelige nachten. Ik droom nu wel steeds meer. Dat zie ik ook als een teken van herstel. 

Vannacht was er een zonder slaap. Ik zie dat ook maar als een reset actie van mijn brein.

Ik probeer er positief mee om te gaan al is dan 's nachts ontzettend moeilijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

@Rugzakje Ja je wordt er echt moedeloos van. Het is zo moeilijk om positief te blijven denken dat het ooit wel goed zal komen. Ik merk aan mezelf dat ik toch wel wat depressieve gevoelens krijg. De glans van het leven gaat er wel van af zo. 

Ik hoop dat acupunctuur je gaat helpen!

Ik probeer ook vanalles. CBD olie, melatonine, geen koffie, suiker, alchohol, valdispert, vitamines, geen schermen meer na 21 uur. Het maakt allemaal geen verschil.

Wat me wel af en toe helpt als het inslapen maar niet wil lukken is Nustasium. Op een half tabletje haal ik zo’n 3 uur slaap. Maar die pak ik ook liever niet omdat ik mijn natuurlijke slaap graag terug zie komen.

Nustasium bevat diphenhydramine. Volgens de Ashton Manuel zou dit wel als hulpmiddel gebruikt mogen worden omdat het niet zo werkt als een benzo. 

bewerkt door Foxy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Hoi Foxy, 

 

sorry ik heb hier lang niet gelezen. De acupunctuur heeft niets geholpen.

wel erg kort hoor , 1 a 2 uurtjes.

wat fijn dat de nacht erna wel goed is. Dat scheelt iets.

ik slaap nu 4 of 5 uurtjes , lig dan een paar uur wakker en met een beetje geluk slaap ik soms nog even tot de wekker gaat.

hoe gaat het nu met jou ? 
 

veel groetjes! 

bewerkt door Rugzakje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rugzakjevan nauwelijks slapen naar 4 a 5 uur is een goeie verbetering! Heel fijn!

Bij mij zit er ook verbetering in. Ik heb meer goede dan slechte nachten. Al komt er 1 keer in de 5 dagen een slapeloze nacht tussendoor met 0 uur of 1 uurtje slaap. Ik heb dan lichamelijke spanning, brainzapps en spieren die trillen. De overige nachten maak ik zo’n 7 a 8 uur. Wel met meerdere wakker worden momenten maar val dan weer redelijk snel in slaap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...