Spring naar bijdragen

Hallo!


Foxy

Aanbevolen berichten

Hallo,  Ik lees al een tijdje mee. Ik doe dit om hoop te houden dat het ooit goed komt en dat ik weet dat ik niet alleen ben in de benzo strijd. 

Ik heb vaker slapeloze periodes gehad na ingrijpende gebeurtenissen en ben er steeds uit eigen kracht uitgekomen.

In juli ging het weer mis en heb ik temazepam gekregen van de huisarts. Ik sliep er wel op in maar de gewenning was er snel. 

Heb geprobeerd te stoppen maar toen kwamen heftige brainzapps. Na 2 dagen weer begonnen en de brainzapps gingen weg. In oktober overgestapt naar oxazepam om dit te kunnen slapen. Ook hiermee proberen te stoppen en weer brainzapps. Opnieuw begonnen met de oxa maar de brainzapps zijn gebleven. Daarbovenop zijn nog meer lichamelijke klachten gekomen. Benen die in brand staan,  duizeligheid, zwalkend gevoel bij lopen, spiertrillingen en luchtbelletjes onder mijn huid. Voor het slapen deed de oxa niks meer.

Ik heb de oxa afgebouwd naar 2,5 mg en gisteren gestopt. De resterende pillen heb ik laten verstoppen door mijn man om niet in de verleiding te komen. Weggooien zou beter zijn maar dat kan ik niet. Het is toch mijn vangnet. 

In twee fases heb ik in totaal 3 uur geslapen.

De angst zit er goed in maar ik heb ook hoop en vertrouwen dat het uiteindelijk goed komt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kroola,

Gemeen zijn die zapps he? Ik heb ze als ik in slaap aan het vallen ben. Soms zacht en soms heel hard en dan schiet ik omhoog van de schrik.

Ik ben niet moe. Meer een vorm van hyperactief. In de aan-stand zeg maar. Misselijk ben ik ook niet. Wel minder trek. Ook een grieperig gevoel na zo'n slechte nacht. 

Het is zwaar. En ik ben ik hartstikke nerveus voor de tweede nacht zonder oxazepam. Ik heb de medicijnla al gecheckt. Maar ze liggen er echt niet meer. 

We moeten aan de eindstreep denken. En aan de mensen die deze streep al gehaald hebben en aangeven dat ze zich een stuk beter voelen. 

Goed dat je gaat afbouwen via taperingstrips. Daar had mijn huisarts nog nooit van gehoord. Ik heb de pillen zelf gesneden via een pillensnijder. 

Met zo'n strip hoef je niet na te denken en de dosering is nauwkeurig. Ik had toch ongelijke stukjes. 

Dit is mijn vierde poging. Heb het nog nooit langer dan 3 dagen volgehouden.

Hoe gaat het slapen bij jou?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind de zapps eigenlijk niet zo eng. Ik ervaar het als een gevoel van zand in mijn hoofd wat van links naar rechts gaat begeleid met het geluid, zssst, zssst.  Ik ben in 1 keer van 2 soms 1 1/2 lora naar 1 gegaan. Doe nu 2 innames per dag. Dus twee keer een halfje waar ik nog wat vanaf vijl.  Eigenlijk wel fijn dat je niet zo moe ben. Ik kom soms tot niets, terwijl ik altijd full time gewerkt heb.  Het slechte slapen herken ik zeker, de Lora deed daar niets meer voor.  Sinds een paar dagen gebruik ik een daglicht bril, het kan natuurlijk toeval zijn maar sindsdien slaap ik veeeeeel beter.   We houden vol hoor! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoelang gebruik je lorazepam?

Klinkt interessant die daglichtbril. Ik ga er eens op Googlen.

Ik merk dat ik nu angstig ben voor het niet slapen.Terwijl ik ook slapeloze nachten had mét oxazepam. Dat houd ik ook maar in gedachte.

En nu ga ik off line. Want ben er teveel mee bezig nu. 

Fijne avond en goede nacht gewenst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...