Spring naar bijdragen

Maatje gezocht, wil graag minderen met alcohol....


Tamaar

Aanbevolen berichten

Hi,

Mijn naam is Tamara en ik ben 48 jaar en baal ervan dat ik geen maat kan houden wanneer ik wijntjes drink, ben met name thuisgebruiker en schaam me er voor. Als ondernemer succesvol en geloof krachtig dat wat je kunt visualiseren kun je waarmaken. Wat maakt dat ik dit zo lastig vind?! 

Al heel vaak heb ik me voorgenomen om te stoppen, te minderen met wijn maar moet gewoonweg bekennen dat ik van een paar glazen enkele jaren geleden naar een fles consumeren per dag ben gegaan (al een tijdje van zegmaar) Uit angst voor schade leg ik mijzelf jaarlijs een 'apk'-tje op middels uitgebreid bloedonderzoek. Gelukkig blijk ik nog steeds kerngezond. Onlangs een hardloop trainer in de arm genomen om de 'aanval' in te gaan t.a.v. mijn zwakke keuzes om deze met sport te verruilen. Tja, na goede start geveld door corona en nog niet in mijn oude energie dus helaas na een 1,5 week geen wijn te hebben gedronken neemt het gebruik wederom toe als 'vanouds'.... 

Ik zou erg graag een beetje op iemand willen leunen en waar ik me ter verantwoording geroepen voel. Mijn echtgenoot kijkt me soms met een scheef oog aan maar handelt verder niet of gaat niet met me het gesprek aan. Ik wel enkele malen getracht om hulp aan hem te vragen, hij is de beste kerel ter wereld maar niet het klankboard en de spiegel omtrent deze hulpvraag.

Wie o wie zou er met me in contact willen komen en me een duwtje willen geven ter gedragsverandering. I know, ik dien het zélf te doen maar ik vermoed dat het me helpt wanneer ik (lekker anoniem) een maatje heb om werkelijk open en eerlijk dit aan te pakken. Zodra ik het natuurlijk communiceer met een ander wordt het 'echt'. Ook deze oproep is al een 1e stap. Kijk uit naar reactie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tamara. Welkom, goed dat je hier meldt. Zo te lezen is deze oproep niet een eerste stap, je bent er al langere tijd mee bezig.

Waarom ga je niet verder op het gekozen pad, en trainen om weer te kunnen gaan hardlopen? Dan heb je een mooi positief doel voor ogen dat je kunt visualiseren. Werken aan iets dat je NIET wilt, werkt minder sterk zoals je waarschijnlijk ook wel weet.

Als je geen idee hebt waarom je het zo lastig vindt, is het daarnaast interessant om dat te gaan onderzoeken. Zelf vind ik dat een interessant pad om te ontdekken, waarom wil ik mezelf steeds verdoven en blijf ik er zo in hangen? 

Minderen is erg lastig, dat zul je vaker horen. Veel forumleden zweren de drank helemaal af, omdat je dan een duidelijke lijn trekt en niet meer hoeft te onderhandelen. Sowieso een tijdje niet drinken doet een mens goed. 

Succes met het vinden van een maatje. Je kunt ook hier gaan meeschrijven, op Ditjes en datjes wordt elke dag geschreven en zetten deelnemers zichzelf op een dagpact, waarmee ze beloven die dag niet te drinken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Tamara
ik lees je wat sceptisch en ja, met oordeel ook;
wil je een maatje of wil je "gered" worden?
Wat heb jij je a.s. maatje te bieden?
Wat heb jij jezelf echt te bieden op dit moment?
Werk aan de winkel of in uitvoering al?
Hier komen is een start, een goede voor velen
voor jou ook hopelijk! go girl!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-12-2021 om 11:10 zei lady jane:

welkom Tamara
ik lees je wat sceptisch en ja, met oordeel ook;
wil je een maatje of wil je "gered" worden?
Wat heb jij je a.s. maatje te bieden?
Wat heb jij jezelf echt te bieden op dit moment?
Werk aan de winkel of in uitvoering al?
Hier komen is een start, een goede voor velen
voor jou ook hopelijk! go girl!

 

bewerkt door Tamaar
wil m verwijderen nog even aan het uitvinden hoe te reageren;-)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi lezers die een reactie hebben geboden allereerst, dankjewel!


Natuurlijk houd het me al een tijd bezig..... Uitstel gedrag, smoezen, sociaal super lastig in sommige situaties en realiseer me terdege dat het gewoonweg een verslavende drug is (wanneer je jezelf hiervoor openstelt).... Wat bedoel ik met maatje, ja eigenlijk iemand anoniem aan wie ik 'verantwoording' afleg. Een fijn persoon die snapt hoe lastig het is om een stille drinker te zijn (let's be honest, that's the case) en wie weet kan ik die 'ervaringsdeskundige' juist motiveren door mij te stimuleren.... 

Ik ben positief ingesteld (mijn credo: desalwelteplus), enthousiast, oprecht geïnteresseerd in mensen en mag iedere dag mijzelf erg gelukkig prijzen en ben dan ook erg dankbaar! Ik leef vanuit vertrouwen en probeer zo min mogelijk te oordelen. Heb gewoonweg een 'duwtje' nodig om goede keuzes te blijven maken en niet inderdaad met een volle kop te gaan hardlopen;-)

Graag kom ik hiervoor in contact met iemand, voorkeur 1-op-1 online en voel ik minder de behoefte om het allemaal te belichten middels een forum. Benieuwd naar verdere reactie, wie weet iemand herkenning die nu heerlijk in zijn of haar kracht staat en iedere dag energiek zonder kater opstaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 11-12-2021 om 11:21 zei Tamaar:

Hi,

Mijn naam is Tamara en ik ben 48 jaar en baal ervan dat ik geen maat kan houden wanneer ik wijntjes drink, ben met name thuisgebruiker en schaam me er voor. Als ondernemer succesvol en geloof krachtig dat wat je kunt visualiseren kun je waarmaken. Wat maakt dat ik dit zo lastig vind?! 

Al heel vaak heb ik me voorgenomen om te stoppen, te minderen met wijn maar moet gewoonweg bekennen dat ik van een paar glazen enkele jaren geleden naar een fles consumeren per dag ben gegaan (al een tijdje van zegmaar) Uit angst voor schade leg ik mijzelf jaarlijs een 'apk'-tje op middels uitgebreid bloedonderzoek. Gelukkig blijk ik nog steeds kerngezond. Onlangs een hardloop trainer in de arm genomen om de 'aanval' in te gaan t.a.v. mijn zwakke keuzes om deze met sport te verruilen. Tja, na goede start geveld door corona en nog niet in mijn oude energie dus helaas na een 1,5 week geen wijn te hebben gedronken neemt het gebruik wederom toe als 'vanouds'.... 

Ik zou erg graag een beetje op iemand willen leunen en waar ik me ter verantwoording geroepen voel. Mijn echtgenoot kijkt me soms met een scheef oog aan maar handelt verder niet of gaat niet met me het gesprek aan. Ik wel enkele malen getracht om hulp aan hem te vragen, hij is de beste kerel ter wereld maar niet het klankboard en de spiegel omtrent deze hulpvraag.

Wie o wie zou er met me in contact willen komen en me een duwtje willen geven ter gedragsverandering. I know, ik dien het zélf te doen maar ik vermoed dat het me helpt wanneer ik (lekker anoniem) een maatje heb om werkelijk open en eerlijk dit aan te pakken. Zodra ik het natuurlijk communiceer met een ander wordt het 'echt'. Ook deze oproep is al een 1e stap. Kijk uit naar reactie!

Tamar, was ook zo in die situatie.  Wil je een gesprek met me, deel dan mee.  We zoeken dan wel uit hoe.  Nog succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-12-2021 om 11:10 zei lady jane:

welkom Tamara
ik lees je wat sceptisch en ja, met oordeel ook;
wil je een maatje of wil je "gered" worden?
Wat heb jij je a.s. maatje te bieden?
Wat heb jij jezelf echt te bieden op dit moment?
Werk aan de winkel of in uitvoering al?
Hier komen is een start, een goede voor velen
voor jou ook hopelijk! go girl!

Lady Jane, je verteld het zoals het is,dat is eigenlijk de enige goede weg, vertel mij die ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-12-2021 om 11:21 zei Tamaar:

Hi,

Mijn naam is Tamara en ik ben 48 jaar en baal ervan dat ik geen maat kan houden wanneer ik wijntjes drink, ben met name thuisgebruiker en schaam me er voor. Als ondernemer succesvol en geloof krachtig dat wat je kunt visualiseren kun je waarmaken. Wat maakt dat ik dit zo lastig vind?! 

Al heel vaak heb ik me voorgenomen om te stoppen, te minderen met wijn maar moet gewoonweg bekennen dat ik van een paar glazen enkele jaren geleden naar een fles consumeren per dag ben gegaan (al een tijdje van zegmaar) Uit angst voor schade leg ik mijzelf jaarlijs een 'apk'-tje op middels uitgebreid bloedonderzoek. Gelukkig blijk ik nog steeds kerngezond. Onlangs een hardloop trainer in de arm genomen om de 'aanval' in te gaan t.a.v. mijn zwakke keuzes om deze met sport te verruilen. Tja, na goede start geveld door corona en nog niet in mijn oude energie dus helaas na een 1,5 week geen wijn te hebben gedronken neemt het gebruik wederom toe als 'vanouds'.... 

Ik zou erg graag een beetje op iemand willen leunen en waar ik me ter verantwoording geroepen voel. Mijn echtgenoot kijkt me soms met een scheef oog aan maar handelt verder niet of gaat niet met me het gesprek aan. Ik wel enkele malen getracht om hulp aan hem te vragen, hij is de beste kerel ter wereld maar niet het klankboard en de spiegel omtrent deze hulpvraag.

Wie o wie zou er met me in contact willen komen en me een duwtje willen geven ter gedragsverandering. I know, ik dien het zélf te doen maar ik vermoed dat het me helpt wanneer ik (lekker anoniem) een maatje heb om werkelijk open en eerlijk dit aan te pakken. Zodra ik het natuurlijk communiceer met een ander wordt het 'echt'. Ook deze oproep is al een 1e stap. Kijk uit naar reactie!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi!00

Allereerst dankjulliewel voor de reacties (fijn dat er uberhaupt reacties zijn, dat alleen al remt mijn uitstelgedrag;-)

@Cleo66 Ik snap je helemaal en ga en-en doen, onderschat zeker de kracht van dit forum niet en sharing is caring kan ik ook weer iets terug geven!

@FILOU en @Froukje Kom graag een keertje in contact, phoeh dat is dan wel heel 'concreet' en weer een stap uit de anonimiteit en wordt het "echt echt' zegmaar. Kun je in deze omgeving een privébericht sturen? Dan mail ik jullie graag mijn nummer! (weet ook nog niet helemaal hoe het eea werkt;-)

Iedere dag is een nieuwe start, okay natuurlijk had ik als plan de dry januari toe te passen. Bleek dag 1 al lastig op de nieuwsjaarsborrel bij vrienden dus dacht ach dan start ik morgen, dan start ik volgende week, dan start ik na mijn kerstvakantie..... Dit uitstelgedrag stopt NU. Vandaag ga ik mijn doelen en dromen verder concretiseren en vanaf morgen een andere dagritme, écht even nix geen alcohol einde middag en me richten om de beste versie van mijzelf te worden. 

Wens jullie een mooie dag met dit heerlijke weer! Genietze en I'll keep you posted.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dag Tamaar,

Helaas herken ik me in je verhaal, mocht je nog iemand zoeken om op de moeilijke momenten mee te sparren dan doe ik dat graag. 

Bij mij is het probleem dat het er nogal snel bij komt, en zonder een moeilijk verhaal is. Maar dat wil niet zeggen dat het altijd uit de hand moet lopen, wat wel vaak het geval is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...