Spring naar bijdragen

Stoppen Lorazepam,


Kroola

Aanbevolen berichten

  • 5 months later...
  • 2 months later...

Hallo Quint en Kroola,

Is het jullie gelukt om Lorazepam af te bouwen?

Ik ben nu net voor de 3e keer afgebouwd. Nu met taperingstrips, was het eindelijk gelukt tot 0. Helaas na ruim een week vreselijk angst en paniek, naar de HAP geweest, nu weer op 3x 0,5 mg Lorazepam. Dinsdag weer naar de psychiater om te kijken hoe verder.

Ik ben er vreselijk verdrietig en labiel onder.

Hoor graag of en hoe het jullie gelukt is!

Zou ook wel graag een stopmaatje willen hebben!

Liefs Karin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Karin , jammer om te horen hoe het (nog ) niet gelukt is , ik was enorm verslaafd aan de rommel (al 3,5 jaar ) en nam er per dag 2,5 of 3 terwijl mij er 2 per dag was voorgeschreven , op een gegeven moment kwam ik zonder te zitten en moest ik het 1,5 week volhouden zonder naarmate de Apotheek niks voor wou schrijven en de Dimence vertelde niks voor mij te kunnen betekenen , ik heb die nare week lopen te creperen en was suicidaler dan ooit ,ik liep constant van het balkon (Ik woon 4 hoog ) naar mijn bed en te contempleren er af te springen maar iets in mij deed dit telkens niet , waarom weet ik ook niet , . Uiteindelijk wist ik er door veel wilskracht en hulp van een boek van Tura Gerards             https://depressiestoppen.nl het boek van hem is overigens zeer goed geschreven en erg erg erg enorm aan te raden , ik had het jaren geleden gekregen en al die tijd op de plank liggen en uit wanhoop pakte ik het die dagen in mei er maar bij , in het begin leek het een one in a million zelfhulpkutboek maar het bleek een grote steun te zijn , na een paar weken was mijn cold turkey afkick avontuur afgelopen en De lorazepam ben ik nooit meer op komen halen bij de apotheek , door de instanties werd ik in de steek gelaten en uiteindelijk heeft de doodsstrijd mij geleerd dat bijna niets onmogelijk is , het was tevens wel bijna kantje boord maar ik ben van de Lorazepam en ander vergif af , de suïcidale terreur en depressies en onzekerheden :) 

 

Ik hoop dat jij er ook snel vanaf bent en als je vragen hebt of andere dingen probeer ik z.s.m. te reageren 

 

Groetjes Quinten                                                                                                                                                                           

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Quint, Karin en Kroola,

Hoe gaat het momenteel met jullie? Ik ben nu zes dagen van de Lorazepam af, maar heb sinds drie dagen enorme paniekaanvallen, misselijkheid, trillen, brandende armen en polsen etc. Zal dit komen door ontwenningsverschijnselen of zijn dit weer overspanning verschijnselen? Ik ben trouwens ook door een hel gegaan met afbouwen, maar de laatste week ging goed. 

Liefs,

Krul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap nooit waarom artsen iemand na afbouwen weer voorschrijven, de afbouw klachten kunnen tot 8 weken na laatste inname aanhouden. Als je weer opnieuw start kan je weer opnieuw beginnen met afbouwen. Het is een hele hele hele zure appel van 8 weken maximaal, maar daar moet het ook ophouden. Opnieuw starten is gewoon makkelijk wegpoetsen van het probleem en opnieuw iemand medicatie afhankelijk maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is echt waar wat je zegt. Artsen zijn daar heel makkelijk in. Mijn huisarts zegt: "Gewoon blijven doorslikken als je last hebt van deze verschijnselen." Met andere woorden, zo case opgelost voor nu, volgende patiënt.. 

Ik wist niet dat het zo lang kon duren, acht weken! Heb je dit zelf ook ervaren @Annezomer?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ook zo ervaren, ik dacht dat het mijn eigen klachten waren, tot ik bij een zeer ervaren verslavingsarts kwam. En die gaf aan dat het zo lang kon duren en ze had gelijk! Het neemt wel af hoor, maar het waren helse weken voor mij. Ergste wat ik ooit heb moeten doorstaan denk ik. Twijfel aan je eigen mentale gestel, ben ik dit? Creëer ik deze angst en onrust?uiteindelijk neemt het af. Dus heb vertrouwen hoe moeilijk dit ook soms is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Krul  Ik kom trouwens van 10 a 14 mg lorazepam( voorgeschreven door arts) per dag. Afgebouwd in 3 weken. Daarna 8 weken hel, maar ik ben er weer, werk weer en ben deel van het leven en mijn gezin. Ik slikte dit gedurende 5 maanden( na een periode van 5 maanden op 3 mg lorazepam per dag, dus 10 maanden gebruik). Wat hielp was doorgaan doorgaan doorgaan. Blijf afleiding zoeken hoe moeilijk dat ook is, dit stopt. Paniekaanvallen, trillende armen en benen, misselijk, spierkrampen, geluid niet kunnen verdragen, plots heel angstig, allemaal gehad en puur ontwenning, magnesium slikken 2 x per dag gaat wel helpen tegen spierspanning en tintelingen. Gewoon bij Kruidvat of dergelijk halen.

bewerkt door Annezomer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Krulik kom eigenlijk niet veel meer hier op de site, aangezien ik het heb afgesloten, maar voel me soms echt gedwongen om een tip te geven, want ik weet wat het is en ook weet dat iemand nooit hoeft terug te stappen naar gebruik van deze medicatie. Ook mede omdat artsen niet allemaal op de hoogte zijn van de duur van de ontwenning en vaak de verkeerde diagnose stellen met de gedachte dat de ontwenning binnen een paar dagen weg zou moeten zijn, wat niet het geval is. Ik had het ook fijn gevonden als iemand dit met mij had gedeeld toen, vandaar mijn reactie. 

bewerkt door Annezomer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap ik hoor, alleen beperkt het het leven wel, gezien je geen auto mag rijden etc. Maar iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt, maar als je er vanaf bent waarom weer aan beginnen? De onderhoudsdosis doet eigenlijk niks meer gezien gewenning. Maar ik ben blij dat je goed vaart op de onderhoudsdosis. Ik gun iedereen geestelijk rust, maar ik ben wel van mening dat wanneer iemand is afgebouwd er geen indicatie is om verder voor te schrijven. Lorazepam is een middel wat alleen tijdelijk voorgeschreven mag worden volgens richtlijn dus als een arts iemand laat afbouwen moet er niet zo makkelijk weer voorgeschreven worden. Ik veroordeel trouwens niemand die het slikt hoor, ook niet als onderhoudsdosis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.  Jeetje wat leuk dat er toch nog op mijn berichtje is gereageerd.  Ik ben inmiddels overgestapt van lora naar dia en bouw dit laatste af.  Zit nu op 3 mg.  Stabiliseer nu even omdat het echt moeilijk werd. 

Hoe hebben jullie afgebouwd?  En 8 weken klachten dat klinkt niet zo lang als wat ik op sommige fb groepen lees.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb lorazepam afgebouwd, om de dag een hele er vanaf ongeveer, vraag me niet hoe ik dat heb gedaan, want heb geloof ik kruipend door het huis bewogen. Maar had veel steun vanuit thuisfront en ggz team. Ja 8 weken is wat mijn arts zei, er zijn wel gevallen bekend waar de klachten nog een aantal maanden doorsluimeren, maar dat is draagbaar. Het is ook moeilijk hè, oorspronkelijke angstklachten zijn natuurlijk niet zomaar weg, maar onnatuurlijke angst/paniek/fysiek is echt een teken van afbouw. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik waardeer het enorm dat je reageert @Annezomer, ondanks dat je het al afgesloten hebt. Je helpt andere er heel erg mee. En ook fijn om te weten dat het mensen lukt om af te bouwen,  de succes verhalen. Je hebt het bijzonder snel afgebouwd vanaf zo'n hoge dosering. 

Ik ga elke ochtend baantjes zwemmen om afleiding te zoeken, aangezien de ochtenden het moeilijkst zijn bij mij. Daarnaast rust ik ook veel tussendoor en laat het akelige gevoel er zijn en omarm het, hoe moeilijk het ook is. 

Ik heb vier weken gedaan over 2,5mg afbouwen, maar de ontwenningsverschijnselen zijn nog extreem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat nu echt weer goed, tuurlijk heb ik weleens mijn eigen onrust, maar daar heb ik goede tools voor. Ik ben weer een echte mama, werk weer 100% en kan echt wel weer genieten. En ik kom van ver en weet ook dat het iedereen lukt, zolang je maar hoop houdt. Die hoop had ik ook echt niet altijd, maar dit leven had ik nooit willen missen. Vrij van alles en kom van heel ver! Knap @Kruldat je gaat zwemmen, die ochtenden zijn het pittigst, heel herkenbaar! Je bent een volhouder. En @Kroola die 3 mg gaat ook lukken op je eigen tempo en regie. Ik gun jullie alles wat ik nu heb, geen nare ochtenden, weer kunnen stilzitten of tv kijken en werken. Jullie zijn dichtbij de eindstreep. Ik kreeg trouwens van die verslavingsarts ook propranolol ( lage dosis tegen hartkloppingen) niet verslavend, maar hielp toen echt goed. En magnesium. Die 2 hebben mij echt ondersteund. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kroola haha tuurlijk mag je dat vragen. Mijn fysieke klachten; trillen armen en benen, spiertrekkingen, geluid of aanraking niet kunnen verdragen, oorsuizen, misselijk, geen eetlust, zweten( heeeel erg), hartkloppingen, hyperventileren, hoofdpijnen, stijfheid spieren, onrustige darmen. Niet alles tegelijk, maar wel veel gecombineerd. Waar heb je zelf last van of maak je je zorgen over? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijne komen nagenoeg overeen. Trillen van handen en benen, hartkloppingen, pijn bij hartstreek, overgeven, misselijkheid, slecht eten, hoofdpijn, pijn in buik, enorm gejaagd gevoel, angst/complete paniek, hyperventilatie, gevoel in je lichaam kwijt zijn, slecht slapen. Eigenlijk voel je je gewoon hartstikke ziek... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo herkenbaar @Annezomer! Ik weet op slechte momenten niet eens hoe ik naar beneden moet komen of een broodje moet maken. 

Gelukkig heb ik goede momenten, meestal na twee uur in de middag en de avonden gaan helemaal beter. De ochtenden zijn inderdaad een hel! Direct bij wakker worden. 

Gelukkig heb ik goede moed dat het goed komt. Ik probeer positief te blijven en afleiding te zoeken. Als ik rust momenten heb, ga ik malen in mijn hoofd. Ik moet uit mijn hoofd in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken er veel,  misselijk, moe, brandende armen, geen eetlust, oorsuizen, heftig dromen, brainzapps. Ik vergeet vast nog wel       wat.

Echt gewoon heel ziek, ik had dat al toen ik de lora nog gebruikte.  Ik gebruikte overigens heel onregelmatig maar op het laatst, nov. vorig jaar denk ik 2 tot 2 1/2 mg per dag.  Ik werd steeds zieker.  Op 1 dec. heb ik besloten niet meer als 1 mg per dag en daarvandaan af te gaan bouwen. In 1 keer 1 1/2 weg laten was niet zo slim.  In febr. ben ik overgestapt naar 6 mg dia en maart ben ik begonnen daarvan af te bouwen dmv micro tapering.  Nu alleen nog een avonddosis van 3 mg.  Denk dat ik veel last heb gehad en misschien nog wel van het te snel afbouwen van de lora. Ik bedoel de eerste 1 1/2 in 1 keer weg laten.
 Ik heb die rotzooi 3 1/2 jaar gebruikt.  Veeeeeel te lang.  
Ik hoop zo er over een paar maanden vanaf te zijn en net als jij weer op te knappen. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...