Spring naar bijdragen

Voorstellen


Eindelijkgestopt

Aanbevolen berichten

Ik ben  nu een week een stille lezer maar ik wil me graag voorstellen.
 

ik ben super sociaal, heb veel contacten,  verzorg me goed en ben happy met mezelf. Maar jaren was ik stiekem zwaar verslaafd. Meeste Mensen waren in shock toen ze het hoorden. Maar er waren ook mensen die dichtbij me waren heeel goed wisten dat ik een drankprobleem had. Wat een gênante momenten heb ik gehad ook. Maar de meeste van ons

ik noem mezelf “ eindelijk gestopt” ! Na 10000 pogingen om te stoppen die ik een week een dag of maand vol hield kan ik zeggen dat ik nu 2 jaar nuchter ben!

ik ben echt heeeel verslaafd geweest en heb het net overleefd allemaal.

- dag in dag dag uit drinken, elke dag kater, overgeven

- jarenlang in angst geleefd als ik nuchter was. Wat haatte ik nuchter zijn. Ik ging dood van de pijn en paniek.

- altijd overal moest ik drinken. Thuis, op het werk, bij familie, vrienden, therapie, trein, bioscoop. Altijd was ik bezig met stiekem drinken. Ik was een stiekeme drinker. Ik dronk echt soms 24/7 en als Ik niet dronk sliep ik. Mezelf isoleren thuis zodat ik makkelijker kon drinken  

 

- rijden onder invloed. Zo boos op mezelf!!! Stel ik had iemand doodgereden

- eenzijdig ongeluk en maar ontkennen aan m’n vriend dat ik had gedronken. En dat was ik overduidelijk

- ik ben 8 x opgenomen in het ziekenhuis voor langere tijd vanwege een alvleesklier ontsteking . Dat is echt de meest vreselijkste pijn die ik me kan voorstellen. Alles bij elkaar geschreeuwd. In het ziekenhuis maar niet verteld dat het door drank kwam. Durfde ik niet. Bovendien wist m’n partner dat ook niet. Ellenlange onderzoeken scans gehad.

- ik ben bijna ontslagen bij mijn super leuke werkgever. schandalig hoe ik erbij liep

- gevallen, van alles gebroken, altijd blauwe plekken, tand eruit. M’n vriend geslagen, extreem agressief zijn maar ook angstig.

- Bang om te slapen maar ook bang als ik wakker werd

- stiekem uit flessen drinken bij mensen.

- overal lege flessen verstoppen. Ik woon samen dus was vreselijk.

- ik dronk op een dag 12-18 blikken bier met daarbij 1 of 2 flessen wijn. Of bier en een fles wodka of de wijn met een fles wodka. En dat elke dag!!! Logisch dat ik in het ziekenhuis belandde. 
 

het werd erger en erger. M’n vriend heeft het te laat gezien en m’n noodkreet niet gehoord of willen horen. Dat spijt hem nog steeds. (Hij is me een keer komen halen toen ik dronken was en ik zei letterlijk: het gaat niet goed met). Maar goed, het is niet zijn schuld. Ik loog en verbergde alles. Hij had echt genoeg van me

uiteindelijk werd ik betrapt met lege blikken bier. Ruzie ruzie. Zelf proberen te stoppen toen WEER! Maar nu wist m’n vriend het. Blij dat ik was, dat ik niet meer hoefde te liegen. Al wist m’n vriend niet hoe erg het allemaal was. Na een half jaar proberen en proberen werd het erger. Ziek moeten melden op m’n werk.

ik deed alles eraan om aan drank te komen.

diepte punt, in de ochtend bij m’n schoonouders drank gejat en dit opgedronken in 10 min. Het was echt veel sterke drank en ik woog nog maar 46,5. Dat heeft geknald

ik werd wakker 14 uur later in het ziekenhuis .. promillage van 5.1!!!!!!! Dat ik dit heb overleefd. Al die uren heeft m’n vriend in spanning gezeten.

dag erna gewoon weer willen drinken.

dit heeft nog een paar weken geduurd. Ik was aan het wachten tot ik opgenomen kon worden in zuid Afrika ..

 

zooo eng en bang was ik!! 10 x willen afzeggen. Maar dat ging ik niet doen! Wilde niet meer zo leven en kon m’n vriend dit niet meer aan doen.

 

ik heb er 3 maanden gezeten. Zo eng, wat zou iedereen denken?

ik had zo de wilskracht om het te doen en vol te houden!

en het is gelukt. Was wel pittig maar lang niet zo pittig als m’n verslaving. Het voelde als een verlossing. Niet kunnen drinken, lotgenoten om je heen. 
 

zo’n kliniek is ook lachen gieren brullen. Weg van alles, weg van die kutdrank.

drank was niet alleen het probleem.  Drank was een gevolg. Gevolg van fucked up jeugd, waarbij ik ben mishandeld en psychisch helemaal kapot ben gemaakt. Dat heb ik eindelijk na 13 jaar verwerkt!

ik ben zo happy dat m’n verleden niet meer in de weg staat. Want dat was het bij mij. Door m’n verleden en verdriet bleef ik drinken en verdringen.

maar nooit meer ga ik terug naar dat vieze gedeelte van m’n leven. Stiekem drinken, altijd liegen, overgeven elke dag, niet eten, bang zijn voor m’n leven.

ik lees jullie verhalen. Het raakt me echt. Ik weet zo goed hoe het is. 2 weken stoppen en kei hard terugvallen. 1000 x gedaan! Zo balen van het eerste drankje. Maar niet meer kunnen stoppen.

ik heb denk ik wel 10  jaar in een verslaving gezeten. Het is zo heftig en zo zwaar. Hulp zoeken heeft mijn leven gered. Ik wist al heel lang dat ik dit niet alleen kon maar ik durfde niet.

beter laat dan nooit!

Ik heb mezelf echt geleerd niet met drank bezig te zijn met stress. Heeft maanden geduurd na mijn opname. Ruzie stress of onrust maakte in m’n hersenen een link met drank en verdoven (10 jaar gedaan). Ik heb het nu niet meer.  Ik sta we elke dag op met de gedacht dat ik verslaafd was! Ik wil me er bewust van blijven dat ik niet stiekem drink.

k hoop oprecht dat jullie het ook blijven redden of op een dag ook lukt.

Liefst Sam

 

bewerkt door Eindelijkgestopt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ben jij diep gegaan @Eindelijkgestopt en wat werk je hard om droog te blijven staan!  Gestopt met jezelf en degenen die je liefhebt bedriegen. De rem om na een glas wijn te stoppen heb ik ook volledig stuk gedronken. Beheerst drinken kan ik niet. Jammer, maar zelf gedaan. Ontelbare keren willen stoppen, en toch (on)bewust niet. Telkens weer struikelen, jezelf kwijtraken, je lever en leven aan gort. Jouw verhaal is voor mij zowel een waarschuwing als een voorbeeld. Dronk net zoveel en sta nu een half jaar droog. Op naar de twee jaar die jij al afgetikt hebt. Gefeliciteerd en dankjewel voor het delen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Maja:

Wat ben jij diep gegaan @Eindelijkgestopt en wat werk je hard om droog te blijven staan!  Gestopt met jezelf en degenen die je liefhebt bedriegen. De rem om na een glas wijn te stoppen heb ik ook volledig stuk gedronken. Beheerst drinken kan ik niet. Jammer, maar zelf gedaan. Ontelbare keren willen stoppen, en toch (on)bewust niet. Telkens weer struikelen, jezelf kwijtraken, je lever en leven aan gort. Jouw verhaal is voor mij zowel een waarschuwing als een voorbeeld. Dronk net zoveel en sta nu een half jaar droog. Op naar de twee jaar die jij al afgetikt hebt. Gefeliciteerd en dankjewel voor het delen!

Ik dacht altijd dat ik enige was die zo was. Zo voelt het als je midden in je verslaving zit.

 

wat goed een half jaar! Als je die mijlpaal haalt haal je de 2 ook! Xx 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Oskar:

Dat is een heel verhaal EG, wat een ellende. Maar top dat je nu twee jaar droog bent. Welkom hier! Tussen de opsomming van alcoholische narigheid zeg je tussen neus en lippen dat je nog wel een keer een drankje wilt doen, ‘gewoon gezellig’. Daar keek ik wel van op.

Dankje!!! 
snap ik, misschien doe ik het nooit ook. Het is iets wat mij heel erg de keel dicht knijpt als ik moet zeggen nooit meer drinken! Klinkt stom maar vind  het vreselijk. Nu drink ik al 2 jaar niet maar zeg wel misschien ooit een keer weer wel.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Eindelijkgestopt:

Het is iets wat mij heel erg de keel dicht knijpt als ik moet zeggen nooit meer drinken! Klinkt stom maar vind  het vreselijk. Nu drink ik al 2 jaar niet maar zeg wel misschien ooit een keer weer wel.  

welkom EG; zolang je dit zo ervaart ben je nog steeds verslaafd>
Het is goed dat je elke dag ook nog met die gedachte wakker wordt voorlopig,
dat kan je alert houden en een terugval besparen.
Waarom zou je in godsnaam willen rikeren terug te vallen met misschien ooit nog.
Ik begrijp dat nooit onrust veroorzaakt, zeker in het begin, maar draai het om en het woord geeft rust.
Zo simpel kun je leren denken. Alles is ons brein spreekt elkaar vroeg of laat tegen,
het is aan ons of we wat met gedachtes willen doen of ze gewoon accepteren en weer laten gaan.
Je bent heel dapper dat je gestopt bent en ik gun je zo dat je dat ook blijft!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Sam,

Gefeliciteerd met je 2 jaar van herstel en nuchter zijn!
Wat een ellende heb je meegemaakt en wat een opluchting moet het zijn geweest toen je jezelf (en naasten) dat niet meer aandeed.

Je schrijft dat het nooit meer drinken je nog steeds kan aanvliegen maar je weet zelf wel wat er gebeurt als je het toch weer gaat doen. Spoel de film maar door en je zit weer in je verhaal wat je hier hebt gedeeld

Ik herken het maar al te goed, bij mij kwam de echte berusting pas toen ik mij realiseerde dat een beetje drinken de hel voor mij is. Ik moet er niet meer aan denken het bij 1 of 2 te moeten laten, daar heb ik domweg geen talent voor. Niets geeft mij uiteindelijk meer rust dan vandaag maar bij mijn besluit te blijven niet te drinken.
Tot nu is mijn omgeving en ik zelf daar het meest bij gebaat.

Het verleden kan ik niet meer te veranderen, wat mij rest is het vandaag beter te doen.
En elke dag zonder die ellende bouwen we aan mooiere herinneringen! (die laatste zin is een inzicht die een medefrummer mij heeft gegeven)

 

bewerkt door Maverick
Woordje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei lady jane:

welkom EG; zolang je dit zo ervaart ben je nog steeds verslaafd>
Het is goed dat je elke dag ook nog met die gedachte wakker wordt voorlopig,
dat kan je alert houden en een terugval besparen.
Waarom zou je in godsnaam willen rikeren terug te vallen met misschien ooit nog.
Ik begrijp dat nooit onrust veroorzaakt, zeker in het begin, maar draai het om en het woord geeft rust.
Zo simpel kun je leren denken. Alles is ons brein spreekt elkaar vroeg of laat tegen,
het is aan ons of we wat met gedachtes willen doen of ze gewoon accepteren en weer laten gaan.
Je bent heel dapper dat je gestopt bent en ik gun je zo dat je dat ook blijft!

Elke dag!  In de kliniek 5 x per dat moesten we zeggen dat je verslaafd bent en een positieve eigenschap van jezelf.

dat doe ik nog steeds elke dag met m’n vriend. Dagopening en dagafsluiting. Dus maar 2x per dag!

het gaat 9 van de 10 x niet over verslaving maar het helpt mij en m’n vriend heel erg.

 

ik moet het ook omdraaien! Heb je gelijk in. K ook niet dat ik het ooit nog doe. Die hel wil en durf ik niet meer in te belanden.

dankjewel voor je reactie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Maverick:

Welkom Sam,

Gefeliciteerd met je 2 jaar van herstel en nuchter zijn!
Wat een ellende heb je meegemaakt en wat een opluchting moet het zijn geweest toen je jezelf (en naasten) dat niet meer aandeed.

Je schrijft dat het nooit meer drinken je nog steeds kan aanvliegen maar je weet zelf wel wat er gebeurt als je het toch weer gaat doen. Spoel de film maar door en je zit weer in je verhaal wat je hier hebt gedeeld

Ik herken het maar al te goed, bij mij kwam de echte berusting pas toen ik mij realiseerde dat een beetje drinken de hel voor mij is. Ik moet er niet meer aan denken het bij 1 of 2 te moeten laten, daar heb ik domweg geen talent voor. Niets geeft mij uiteindelijk meer rust dan vandaag maar bij mijn besluit te blijven niet te drinken.
Tot nu is mijn omgeving en ik zelf daar het meest bij gebaat.

Het verleden kan ik niet meer te veranderen, wat mij rest is het vandaag beter te doen.
En elke dag zonder die ellende bouwen we aan mooiere herinneringen! (die laatste zin is een inzicht die een medefrummer mij heeft gegeven)

 

Haha geweldig hoe je dat zegt: daar heb ik geen talent voor

ja heb je gelijk in.. mega opluchting  dat ik het achter me heb kunnen laten. Ben zo blij: gewoon het opstaan fris en fruitig en hartstikke zin hebben in de dag. Boodschappen doen, werken, koken, wandelen, vrienden en familie zien.

nee het verleden heeft me heel lang in de weg gezeten. Dat wil ik ook niet meer.

 

super bedankt voor je lieve bericht 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Pulluptomybumper:

Moet je ook niet zeggen. Je hoeft je helemaal niet vandaag "vast te leggen" voor de rest van je leven. Tis geen huwelijk.

Zo, nu is het benauwde eraf en kan je vandaag gewoon weer droog blijven. En als dat gelukt en goed bevallen is, dan komt morgen aan de beurt ;) 

Deze ga ik onthouden! Ik wil niet trouwen haha. Dankjewel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Cleo66:

Welkom hier en bedankt voor je openhartige verhaal . Wat een toestand hè.  Van dat drankje heb ik overheengelezen . Wel verbaasd het me hoe je het zolang verborgen hebt kunnen houden .  Men "ruikt" je toch , denk ik dan . Whatever, dat is geweest.  Ik ben ook iedere dag dankbaar niet meer op dat zwalkende pad richting hel te lopen. 

Fijn dat je hier komt schrijven en lezen . Het forum heeft mij geholpen om mijn verslaving onder controle te hebben en te houden . Dat is ook de reden dat ik hier al meer dan 4 jaar rondhang .

Dankjewel! M’n reactie is niet geplaatst zie ik! 
Even kort: ik hield mensen op afstand, kauwgom noem maar op. Vaak zag ik mensen op een feestje dus viel geur niet op. Ik dronk thuis alleen en ging de deur niet meer uit. M’n vriend had het wel door op een gegeven moment. Maar natuurlijk ontkennen en ruzie maken waardoor hij toch twijfelde. In ieder geval ik ga ook rondhangen hier.

 

De herkenning helpt me wel en houdt me alert 

 

liefs Sam 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...