Spring naar bijdragen

Zaterdag 27 november 2021


nancy

Aanbevolen berichten

Knuffelen is belangrijk. Als je toch al allemaal in quarantaine zit, zou ik daar denk ik gewoon mee doorgaan. Knuffelen. En met naar buiten gaan trouwens ook, op afstand van anderen. Gewoon even buiten lopen. Het zijn zulke tegennatuurlijke advieze. Maar met die regen is het wel makkelijker natuurlijk, binnen blijven. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Dag goed begonnen, met oefeningen voor mijn schouders en nek en daarna de ochtendgym
Al bijna een hele week super gezond bezig, en gelukkig is dat aan mijn gewicht te zien ook
Vergt wel wat dissipliene (hoe schrijf je dat ?), maar voel me er wel goed bij
moet nog wel lopen ook
vriend komt straks
zal hem maar een beetje puschen vandaag
zo van hup...de wandelschoenen aan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei jopie:

Eens. 

Maar bij mijzelf ging het dan later mis als de bij wijze van spreken de kanarie van de dokter van mijn verre nicht doodging, als je begrijpt wat ik bedoel. Het ging meer over 'volhouden' en 'standhouden', dan over daadwerkelijk emoties voelen, toestaan en met emoties omgaan. En dan plof ik uiteindelijk.

Begrijp precies wat je bedoelt. En inderdaad één keer loopt de emmer over. Krijg me net post over een gewonnen prijs van de Vriendenloterij heb Alzheimer sokken gewonnen. :lol::lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei jopie:

 

Nu is dat stapelen zelf voor mij al signaal om alert te zijn.

En dat is nu precies ook mijn struikelblok. Ik ben een binnenvetter, kan me moeilijk uiten. En op een gegeven moment moet de druk van de ketel. En ik ken (nog) geen andere manier als dan maar naar een glas wijn te grijpen. Er is dus werk aan de winkel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei jopie:

https://alzheimersocks.nl/

misschien wel het leukste ondersteunings project ooit....   de sokken zijn nergens gelijk, en symboliseren daarmee de verwarring bij de patient. Door ze te kopen draag je bij aan onderzoek, door ze te dragen aan de bewustwording. 

Ik heb ze aan onder mijn uniform. Dat wil zeggen, als ik niet de door mijn moeder zelfgebreide ook zeer kleurige wollen en nergens hetzelfde sokken aan heb. 

Ow ben benieuwd dan wie weet wat het doet. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Toos:

En dat is nu precies ook mijn struikelblok. Ik ben een binnenvetter, kan me moeilijk uiten. En op een gegeven moment moet de druk van de ketel. En ik ken (nog) geen andere manier als dan maar naar een glas wijn te grijpen. Er is dus werk aan de winkel. 

Voor de meesten hier herkenbaar, denk ik. Moeite om met stress en emoties om te gaan. 

En dat stapelen ook. Dan ga je jezelf wijsmaken dat het nu zéker wel geoorloofd is om te drinken. 

In plaats daarvan ga ik veel eten, de laatste tijd. Dus daar ben ik nu weer mee bezig. Gezond eten is geen probleem, maar kleinere porties, dat is nog lastig. En emotie-eten dus. Dan ga ik vaker zwemmen. Maar daardoor óok weer meer eten... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...