Spring naar bijdragen

Dopamine tekort na stoppen met alcohol


Marij1984

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik ben nu 3,5 week gestopt met het drinken van minimaal een fles wijn per dag. Ik voel nu dat ik soms me blijer voel dan eerst, maar ik ben bang voor het nare gevoel dat (zoals ik gelezen heb) vaak komen gaat na een paar weken.

heeft iemand tips over boeken of iets dergelijks daarover?

of tips om je dopamine op te krikken? Ik mag niet sporten door een auto ongeluk. 
 

alvast bedankt voor de reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik stopte ook met een fles per dag, ik werd er blij van en een naar gevoel heb ik nooit gekregen. De euforie van de eerste weken werd wel minder.

Ik weet niet of het iets met dopamine te maken heeft maar meditatie doet mij goed en brengt soms een oceaan aan geluk teweeg.

Goed dat je al een paar weken gestopt bent, hou vol hoor, het is zeer de moeite waard. Heb je zin om hier mee te komen schrijven? Het helpt mij en veel anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Medicatie schijnt inderdaad je dopamine ook te kunnen triggeren, misschien moet ik dat ook meer gaan doen inderdaad. Alleen moet ik nog steeds de goede manier voor mij vinden want mijn gedachten schieten in no time alle kanten op. En ik wil graag mee schrijven want dat helpt mij ook echt!
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Marij, t scheelt maar 1 letter
maar is een wereld van verschil; meditatie/medicatie;)
maar mediteren en in de natuur wandelen/fietsen, als dat kan
horen bij de beste medicijnen ter wereld. En liefde, ik hoop dat
je die ook in je leven hebt, kunt toelaten. Bij mij groeide dat na
het langdurig gestopt zijn. Sporten is belangrijk, maar niet zaligmakend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wandelen doe ik, net terug van een rondje van 8 km! Haha ik zie het nu ja, typfoutje ;) 

Mijn vriend steunt me aan alle kanten, hij luistert geduldig als ik een stomme dag gehad heb en blijf mekkeren over hoe graag ik dan een glas wijn zou willen. 
 

hoe lang zijn jullie al gestopt en wat zijn of waren jullie valkuilen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
38 minuten geleden zei Marij1984:

Ik ben nu iets meer dan een maand gestopt! Ben al best trots op mezelf.

Zijn er nog fora waar iets meer activiteit is? Of kijk ik hier in de verkeerde onderwerpen. 

Gefeliciteerd! Daar mag je inderdaad best trots op zijn.

Kijk eens onder "Ditjes, datjes en dagdraad" en bij "Wie is wie". Daar wordt best veel geschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...