Spring naar bijdragen

Vrijdag 19 november 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

37 minuten geleden zei Reacher:

Ik zou daar iets mee moeten

Nou nee hoor. Je moet helemaal niets hier, dat is het fijne. <_<  Iedereen kiest zelf wie of wat hij vertrouwt, en of hij de boodschap en de boodschapper wil scheiden. Ik ben ook niet zo vergevingsgezind. 

Ik heb een kipfilet uit de vriezer gehaald, dus die ga ik eten, met roerbakgroenten en een beetje quinoa. En dan is mijn trek in drank ook weer voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms zijn de woorden wel zinnig maar zijn ze vooral bedoeld om iemand een hak te zetten en druipt de kwaadaardigheid ervan af. 
Dezelfde boodschap kan vanuit een warm hart geschreven worden, dat verschil is voelbaar, volgens mij ook op een forum waar je elkaar niet ziet. Het is moeilijk om je dan open te stellen voor de boodschap want als je niet oppast dendert de shit ook meteen naar binnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op school leerde ik van docenten die ik mocht het meeste
trainde voor de trainers die ik mocht harder dan voor anderen
en ik stel me ook nog steeds meer open voor de woorden van
mensen die ik mag, kan begrijpen en vertrouwen.
En ja ik oordeel over de anderen. Sommige dingen veranderen
andere niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier kwam, wat eten betreft, de hele afgelopen week nog een keer voorbij. Oftewel, kliekjesdag. Idiote combinatie maar lekker. En genoeg. Ik hou de laatste tijd elke dag wat over. Eerder at ik altijd door tot het op was, dat lukt me niet meer.
Ik probeer elke dag wel wat minder te koken, maar heb altijd het idee dat het dan niet genoeg is.. nou ja, zo is hier kliekjesdag ontstaan. En het bevalt goed.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

3 uur geleden zei Lonster:

Nou nee hoor. Je moet helemaal niets hier, dat is het fijne. <_<  .

Ja moeten was het verkeerde woord. Het is eigenlijk willen. Gewoon voor mijn eigen groei., ik zou wel wat meer op mezelf willen kunnen vertrouwen dat ik wel overeind blijf en niet meegezogen wordt door akeligheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Arme vriend van @Reacher misschien kun je hem een leuk reisje aanbieden?

Ik verlang enorm naar een boterham met oude kaas en appelstroop. Ben duidelijk geen goed emigratiemateriaal. Er wordt niet meer gewerkt hier, geloof ik. Huilende mensen en eentje zelfs boos weg gestampt naar aanleiding van de uitspraak in een belangrijke rechtszaak.  

Een boodschap is volgens mij nooit zomaar een boodschap, omdat er één: altijd intenties zijn van de zender en twee: er altijd interpretaties zijn van de ontvanger. Zo schrijven met elkaar is een beetje vergelijkbaar met handel met voorkennis; doordat je weet wie het schrijft, kleur je de boodschap wat in.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog raarder gewerkt dan gisteren. Hoe meer ik denk ‘nou nee…, laat een ander maar’ , hoe meer zich aandient. Bijna opdringt. Zeg ik toch weer ‘ja’. Leren ‘nee’ zeggen. Ik denk dat het me tijdens dit leven nooit gemakkelijk zal afgaan.

Nou ja. Gelukkig heb ik er ook deels wel lol in.

Morgen naar de stad voor een jas. Die van vorig jaar kan niet meer dicht. Val dan af mens! Tja. Lukt even niet. Eerst mocht ik geen andere van mezelf omdat ik af moest vallen.  Nu besloten dat het wel gewoon mag. Dan heb ik er maar twee . Een grote en een kleine…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei jopie:

je kan hem ook omdraaien: er (in zekere zin) dankbaar voor zijn dat je nog geraakt wordt door akeligheid....

Hoe dan ook gaat het in alle gevallen voor mij over omgaan met 'pijn' (in brede zin). Als dat alleen het vermijden van pijn is kom je geen steek verder. Als het alleen het opzoeken van pijn is ook niet. De middenweg is het ook niet. Maar pijn hoort er wel gewoon bij. Ook ego-pijn. 

 

Welterusten allen. Dagje achterhoek achter de rug. Met veel kleinkinderen, en veel knuffels. 


Vrees niet, het gaat toch wel gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-11-2021 om 13:56 zei Cleo66:

Hij werkt al 25 jaar voor dezelfde baas , is eigenlijk nooit ziek . Hij is zelf bang dat zijn reuma niet ernstig genoeg is om afgekeurd te worden en dat hij dan ander werk moet gaan doen,  wat natuurlijk voor geen drol betaald omdat hij nergens anders voor is opgeleid. 

@Cleo66bij een duidelijke mismatch tussen belastbaarheid en wat er in het werk gevraagd wordt zal toch begeleiding van een bedrijfsarts noodzakelijk zijn. Iedere  werknemer heeft toegang tot deze zorg, al of niet in het kader van een ziekmelding. Als er niets valt aan te passen in het werk of de behandeling, en de mismatch blijft bestaan, en men daardoor ander, lager betaald, werk zou moeten doen, is men voor loonverlies verzekerd, dat verlies wordt bij een WIA beoordeling vastgesteld. Maar eerst maar een naar de bedrijfsarts zou ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...