Spring naar bijdragen

Onze h. kamer 16-11-2021


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen,

Ja w.b. de angst is het toch het beste die proberen te accepteren en verder gaan, net wat Karin ook schrijft. Er niet tegen vechten want je verliest het altijd. Er is nog meer in het leven dan angst, dus probeer je daarop te concentreren. Als je je concentreert op de angst, wordt dat gevoel groter en groter en op het laatst bestaan alleen nog maar jij samen met de angst en daar komt dan niets en niemand tussen. Het lijkt net of dat toch een stuk zekerheid geeft maar dat is schijn hoor.

Roosje lukt het met jou? Hoe voel je je en wat ga je vandaag nog doen?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Moet vaak aan de afbeelding denken die Artemis heeft geplaatst op het alcoholforum.

WhatsApp Image 2021-10-27 at 20.06.44 (1).jpeg

En deze:

WhatsApp Image 2021-10-17 at 07.51.13.jpeg

Vrienden worden met de angst. De duivel kan voorstellen angst, depressie, alcohol, pillen.

Heb gisteren de winterjas uitgeprobeerd. Die moet water en winddicht zijn en dat is ie ook. Ben er blij mee.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-11-2021 om 09:38 zei karin123:

Goedemorgen allemaal.

Moet vaak aan de afbeelding denken die Artemis heeft geplaatst op het alcoholforum.

WhatsApp Image 2021-10-27 at 20.06.44 (1).jpeg

En deze:

WhatsApp Image 2021-10-17 at 07.51.13.jpeg

Vrienden worden met de angst. De duivel kan voorstellen angst, depressie, alcohol, pillen.

Heb gisteren de winterjas uitgeprobeerd. Die moet water en winddicht zijn en dat is ie ook. Ben er blij mee.

 

Dit vind ik echt zo herkenbaar en mooi uitgebeeld! Van jongs af aan waren sigaretten mijn maatje, steun en troost op moeilijke momenten... en de laatste jaren kwam daar ook nog bijna dagelijks een glaasje wijn bij kijken (niet veel, maar wel bijna dagelijks), maar daar heb ik gelukkig nog op tijd een rem op kunnen zetten. Ik rook niet meer, ik drink alleen nog op feestjes of sociale gelegenheden en nu ben ik ook van de benzo af, maar op moeilijke momenten kan ik zeker vooral mijn sigaretje missen... mijn opkikkertje, troost, maatje, manier om stoom af te blazen... Maar dan probeer ik het grote monster te zien, nl de verslaving, i.p.v. dat 'ene' sigaretje en zoek ik beter manieren om stoom af te blazen, en dat lukt!

Bedankt, Karine, echt heel mooi! Die ga ik ergens ophangen!

Groetjes, Lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Lynn46.

Ik herkende er ook veel in. Heb ze even gejat van Artemis van een ander forumdeel. Vind het heel knap dat je ook met roken en drinken bent gestopt. Ik rook nog steeds en wat jij zegt, het is mijn maatje door dik en dun helaas. Dit lukt mij nog niet dan moet ik eerst meer rust hebben. Drinken heb ik lang gedaan maar sinds ongeveer 5 jaar volledig gestopt en drink nergens meer. Als ik weer begin is denk ik het einde zoek. En helemaal van de Benzo af geweldig Lynn:rose:

Je hebt al veel duivels verslagen!!

En graag gedaan hoor, vond ze ook heel mooi gevonden en zo waar. Heb ik ze niet voor niets geplaatst.

Groetjes Karin.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi 

Na een lange tijd niet hier geweest te zijn omdat het goed ging. Gaat het nu echt niet goed. 

Mijn medicatie is vorige week gaan schommelen in uren. Iedere dag lorazepam 1mg om de 4 uur. Maar nu vorige week ging ik doordat ik me smorgens verliep twee uur te laat met de ochtend dosis alles schommelen uiteindelijk. En een grote trigger van tv over de maatregelen zorgde dat ik in een bubbel van extreme angst kwam en ik lijk er niet uit te komen. 

 

Ik probeer de tijden aan te houden weer als vorige week en afgelopen jaren. Maar ik merk dat ik echt moet vechten tegen mezelf tot de volgende dosis. Een uur voordat ik de volgende dosis mag krijg ik angst en onrust gevoel in mijn hoofd en rot gevoelens. 

Vanmiddag ging het goed tot die van twee uur stond ik er niet zo bij stil. En nu vecht ik al een uur tot ik die van zes uur mag. 

 

Ik heb een wandeling gemaakt van een uur buiten net omdat ik hoopte dat dat zou helpen maar ik voel me nu alleen maar ellendig. 

 

Kan iemand me aub helpen. Ik ben echt bang tussendoor. En bang dat het niet goed komt. Ik merk elke dag een mini verbetering maar mijn gedachten maken me zo gek. 

Aub iemand 

Liefs lynn 

@bolletje @Kannietmeer @Cyclad58 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja lieve Lynn hoe moeten we dan helpen? Ik zou het niet weten. Alles wat we zeggen helpt maar even en daarna komt de angst weer terug. Dat komt ook door de verslaving. En omdat de oplossing bij jezelf ligt.

Tja en vechten kost misschien nog de meeste energie dus proberen te accepteren. maar ja hoe doe je dat.

Heb je je angst ooit besproken met je h. arts?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schommelen lijkt me geen goed idee, wandelen zou zeker moeten helpen. Maar niet alles gaat zoals we verwachten in het leven, de ene dag is het goed en de ander niet zo. Ik denk dat het belangrijkst is dat je het de dag daarna weer probeer. Als ik hierdoor ga, zeg ik tegen mezelf: morgen een nieuwe dag, de zon schijnt weer en dan gaan we er tegen aan. Sporten helpt absoluut (niet elke dag), gezonde eten en de nodige supplementen nemen ook. Bespreek het met inderdaad of je huisarts of iemand die je in vertrouwen kunt nemen, maar geeft vooral niet op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lieve @Lynn86 en anderen,

Wat rot Lynn dat je je zo voelt. Het blijft toch iets mysterieus. Ik begrijp dat je nu 6 mg Lorazepam hebt? Of reken ik verkeerd? Je hebt er dan al 2 mg af, dat is ook prima. Verder gaat het zoals het gaat. Je merkt toch een mini verbetering zeg je. Dat is positief, je gaat dan heel langzaam de goede kant op. Houd dat gevoel vast, dat is belangrijk. 

Ik heb me hier al maanden niet meer laten zien, ook omdat het afbouwen bij 5 mg Diazepam niet verder komt dat tot 4. Ik wil blijven werken en merk dat dat niet samengaat met de afbouw. Voeg daarbij de huidige lastige Coronatijd. Ik heb daarom besloten weer af te bouwen als ik merk dat dat lukt zonder me ziek te hoeven melden. Ik hoef niet zo heel lang meer te werken, afbouwen kan daarna ook nog, de dosering is omgerekend 0,8 mg Lorazepam (om het even in perspectief te zetten). En wellicht lukt het me om elke dag een ministukje er af te halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...