Spring naar bijdragen

Zaterdag 13 november 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Reacher:

Ik wil je niet overstuur maken @hub02 maar dat klinkt als een businessplan.:)

Ja, goed idee van mij, he? Niet echt over nagedacht en origineel, want het gebeurt idd wel eens dat iemand in slaap valt. Maar ik ben eigenlijk wel blij dat het al een beetje lukt wat ik wilde. Toen ik dronk heb ik jaren de piano niet aangeraakt, interesseerde me geen moer meer. En nu ziet ie zo uit, wie had ooit nog gedacht dat ik dat nog leuk zou gaan vinden. K.... alcohol, maakt toch veel kapot.

gear kl.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja, er zijn genoeg woonkamers waar een piano puur meubelstuk staat te wezen.
Ik heb zelf jarenlang een akoestische gitaar aan de muur gehad maar kon er niet meer mee dan 'm stemmen en het begin van "house of the rising sun" op plingelen. Dat kwam door een jaar op de pedagogische academie waar één van de 'keuzevakken' EHBO was. Na drie keer van m'n stokje te zijn gegaan werd me een ander keuzevak aangeraden. Dat werd gitaarles. Goedkoop gitaartje aangeschaft en op naar de 1e gitaarles. Ook de 2e les nog gevolgd, toen werd de leraar ziek. Tegen dat hij weer terugkwam had ik me al afgemeld van de P.A. en was ik voor het volgende jaar toegelaten tot de kunstacademie.. nooit meer wat met muziek gedaan, maar die gitaar vond ik te mooi om zomaar weg te doen. Vandaar.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kohtje:

Nou ja, er zijn genoeg woonkamers waar een piano puur meubelstuk staat te wezen.
Ik heb zelf jarenlang een akoestische gitaar aan de muur gehad maar kon er niet meer mee dan 'm stemmen en het begin van "house of the rising sun" op plingelen. Dat kwam door een jaar op de pedagogische academie waar één van de 'keuzevakken' EHBO was. Na drie keer van m'n stokje te zijn gegaan werd me een ander keuzevak aangeraden. Dat werd gitaarles. Goedkoop gitaartje aangeschaft en op naar de 1e gitaarles. Ook de 2e les nog gevolgd, toen werd de leraar ziek. Tegen dat hij weer terugkwam had ik me al afgemeld van de P.A. en was ik voor het volgende jaar toegelaten tot de kunstacademie.. nooit meer wat met muziek gedaan, maar die gitaar vond ik te mooi om zomaar weg te doen. Vandaar.
 

Ik moet toegeven dat ik "echte" instrumenten ook veel mooier vind, om te zijn en te horen. Heb zelf een viool aan de muur, in mijn ogen het mooiste instrument om te zien, harp is ook wel mooi. Maar ja, met wat lampjes en knopjes maak je zo muziek op cd in studiokwaliteit. House of the rising sun was in mijn tijd trouwens een verplicht nummer als je een gitaar had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Delarope:

Bij jou moet alles echt extreem hé? Heb je nou al een flinke voorraad lekkere opeet dingen op de boot, of ga je jezelf weer iedere dag testen in de supermarkt?

Ja meestal is het alles of niks inderdaad. 
 

heb de meeste dingen voor een aantal dagen in huis nog,voor sommige verse dingen moet ik wel naar de winkel. 
 

maar heb me antabus gisteren weer kunnen innemen en er is ook even geen haar aan me hoofd die denkt aan drank halen. 
 

opzich heb ik ook niet echt trek in alcohol,het is meer dat ik dat nare gevoel van de afkick kwijt wil,maar daar heb ik voor nu even medicatie voor. 
 

die ik overigens versneld aan het afbouwen ben al. 
 

Ben op het moment niet zo bang dat ik voor gaas ga

ben veelste blij dat ik er bijna uit ben 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve allemaal, 

Daar was ik ook weer even, sommigen weten wie ik ben en sommigen ook niet. 

Ik ben inmiddels alweer goed 2 maanden av na mijn laatste uitglijder, het gaat eigenlijk best heel goed met me, slaap goed, en eet goed, ben stukken rustiger, maar toch is het heus niet iedere dag een feestje ook ik heb piep dagen en die mogen er ook gewoon zijn ik besef me steeds meer dat ik het goed doe. Dus dat wilde ik hier even kwijt dat het echt goed met me gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker hoor, door duinen en strand wandelen. Tenzij je echt een beroerde conditie hebt, kom je daar heus weer van bij. Dan voel je dat je iets gedaan hebt en mag je vanavond weer een flinke stamppot of zoiets eten. En slapen lukt dan misschien ook wel beter. 

Het is prachtig herfstweer, ik heb vanmorgen/middag door het bos gefietst. Zo mooi, het licht op die oranje bladeren. Nog even en alles is weer kaal.  

Over grijs haar; het ene grijs is echt het andere niet. Ik kijk nu ook met afgunst naar vrouwen met prachtig zilvergrijs haar. Ik verf het nu al drie jaar niet meer. Heb een nieuwe collega van 25, die heur haar grijs heeft geverfd :huh: dat vind ik dan wel weer een beetje gek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Delarope:

Onder invloed schreef je dat bier aanbiedingen je triggeren. Waarom die strijd aangaan terwijl het anders kan?

Ja door de aanbiedingen werd ik verleid steeds meer mee te nemen dan ik me voorgenomen had. 
 

ik heb geen vriezer op de boot en zal toch ook af en toe vers brood en dat soort dingen moeten halen,brood van Drie dagen oud vind ik echt niet lekker meer,ik kan natuurlijk wel afbak broodjes halen maar er zijn toch ook andere verse dingen nodig soms

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Zbb:


... heb de meeste dingen voor een aantal dagen in huis nog,voor sommige verse dingen moet ik wel naar de winkel. 
....
 

D'r was hier laatst iemand (?) die zei: 'ik lijk wel een prepper/propper'. Dat hele preppergebeuren lijkt in sommige gevallen een beetje overdreven en sommigen slaan daar inderdaad enorm in door, maar gewoon een voorraadje houdbare artikelen in huis, ook bijv. houdbare melk en wat flessen (bron)water, (en natuurlijk een gigantische hoeveelheid toiletpapier :P) is helemaal zo gek toch nog niet? Wij hebben hier ook een kast waar zo'n voorraadje in staat, overigens met maar 1 pak (4 rollen) toiletpapier. Niet zozeer voor extreme noodsituaties maar ook voor de minder urgente nood. Zodat als je bijvoorbeeld (actueel!) in quarantaine moet door een coronabesmetting, maar ook als je in een situatie komt zoals jij laatst, echt voor helemaal niets niemendal de deur uit hoeft.
En wat betreft de verse spullen, daar kun je, als je echt de deur niet uit kunt of wilt, best een tijdje zónder. Hoewel veel fruit best een tijdje houdbaar is, ipv. brood zijn er beschuit, crackers, noem maar op..., daar hoef je niet iedere dag voor naar de winkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kohtje:

D'r was hier laatst iemand (?) die zei: 'ik lijk wel een prepper/propper'. Dat hele preppergebeuren lijkt in sommige gevallen een beetje overdreven en sommigen slaan daar inderdaad enorm in door, maar gewoon een voorraadje houdbare artikelen in huis, ook bijv. houdbare melk en wat flessen (bron)water, (en natuurlijk een gigantische hoeveelheid toiletpapier :P) is helemaal zo gek toch nog niet? Wij hebben hier ook een kast waar zo'n voorraadje in staat, overigens met maar 1 pak (4 rollen) toiletpapier. Niet zozeer voor extreme noodsituaties maar ook voor de minder urgente nood. Zodat als je bijvoorbeeld (actueel!) in quarantaine moet door een coronabesmetting, maar ook als je in een situatie komt zoals jij laatst, echt voor helemaal niets niemendal de deur uit hoeft.
En wat betreft de verse spullen, daar kun je, als je echt de deur niet uit kunt of wilt, best een tijdje zónder. Hoewel veel fruit best een tijdje houdbaar is, ipv. brood zijn er beschuit, crackers, noem maar op..., daar hoef je niet iedere dag voor naar de winkel.

Nee daar heb je gelijk in

ilzelf ben ook wel zowat een halve prepper hoor,ik woon niet voor niks op een boot :) maar ik snap je wel,ik heb ook wel houdbare melk,Brinta 

pot groente/al eet ik liever vers altijd 

als ik echt wil hoef ik zeker niet te verhongeren.  het is meer ik heb wel genoeg in huis maar dat is dan net niet waar ik trek in heb. 
 

maar echt geen zorgen ik vertrouw me voldoende om zonder alcohol de winkel uit te komen. 
 

wel ben ik bang voor pak em beet over twee maanden weer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Delarope:

Kijk!!!!! En hier baal ik nu van! Wij moeten vertrouwen in jou hebben??????????

Speel je een spelletje met ons?

Je kan jezelf niet eens vertrouwen, waarom wij dan wel?

Je bent opeens weer het mannetje, die verse producten nodig heeft. Houdbaar is niet goed genoeg. :angry:

Hoelang, voordat je weer zielig (ziek zijn is iets anders) bent?

Ik ben niet te vertrouwen in ben een alcoholist een verslaafde. 
 

en me vertrouwen doe k mezelf ook niet meer op de lange termijn. 
Tevaak op me bek gegaan  

weet ook even niet hoe ik moet reageren. 
 

Kan jij jezelf vertrouwen Delarope?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Delarope:

Nee, ik kan mezelf ook niet vertrouwen qua alcohol.

Maar ik ben die prepper/propper die @Kohtje aan gaf, ik heb nu voor een lange periode eten in huis.

Mijn valkuil is het opnieuw moeten bestellen van rookwaar.

Dat kan toch ook in een sigarenzaak?

nwt zo goed dat ik brood bij de bakker kan halen natuurlijk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...