Spring naar bijdragen

Woensdag 10 november 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

Ik begrijp niet @jopie waarom je gisteren zo minachtend schreef over een forumlid die zijn/haar best doet om ZBB opgenomen te krijgen. Soms is iemand geholpen met een opname, waarom dan zeggen: 'niets moois aan' en het denigrerende: 'ridders van het forum'. Daar vind ik dan weer niets moois aan.

Wie het ook is die zich inzet voor ZBB... lief van je :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Reacher:

@Yana eens: wat @jopieschreef had een scherp randje naar de helpende medeforummer toe. Blijft gek hoe je van de één meer kunt hebben dan van de ander. 
 

@Zbb op het dagpact vandaag?

Ik ga ook aan het werk. Fijn gekletst hier, doet me goed. :heart:

Heb ik me net opgezet

ook heb ik contact gezocht met de antes voor extra ondersteuning

Het is erop of eronder vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen   , 

Gisteren mopperend kind die niet naar de ortho wilde  vandaag om 15.15 ivm zijn leuke vakmanschap  lessen om die tijd.

Ik bel vanmorgen mag hij om 9.15 komen was hij ook niet blij aangezien hij pas om 10.20 hoeft te beginnen.

Heb hen de deur zonder pardon uitgewerkt,  hij wil ik draai en bel .. tja  hij kan niet alles hebben. 

 

Vanmiddag  om 15.00 naar brijder , hopelijk krijg ik nu duidelijkheid over de groepstherapie  die eind november  ws start.

Had vanavond  een netwerk  meeting in Utrecht , maar helaas gaat deze naar online,  ( corona maatregelen  ) 

En verder morgen  een online intake / sollicitatie voor de BEP basis  vaardigheid  training..

En morgen ochtend groot overleg op school voor mijn oudste  .

Houd mij lekker bezig. 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees al weer mooie dingen hier,
ben wat minder aanwezig omdat ik merk aan
bloed- en hartdruk dat ik te heftig reageer op van alles.
Door de zweepslag dus ook beperkt in beweging en veel
tijd om hier te lezen en daar mijn lering uit te trekken.
Mijn vreselijk gepeste zoon zei altijd dat hij negeren erger vond
want dan sloten ze hem buiten. Maar aandacht geven lijkt ook op macht weggeven.
Er is moeilijk mee om te gaan en hier is alles virtueel dus nog een graadje lastiger in
te schatten. Het zegt meer over de gene die denkt er controle/macht mee uit te oefenen
en idd, hoe wanhopig (jaloers ook?) moet je zijn als deze kant naar buiten komt na drank.
En ja, het raakt toch. Het zij zo. Ik leef er niet anders door en lees met meer plezier anderen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen schrijft vanuit zijn  eigen referentie kader en ervaringen  .

Het is niet goed of fout,  de een schrijft iets makkelijker online dan de ander , of de boodschap  komt verkeerd over ( dat gebeurde mij ook. ) 

Het enige echte is wat mij stoort is cyberpesten  al of niet gedaan onder invloed. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even dan (ik schrijf mijn verlofuren wel).

Het kan goed zijn dat het de mikpunten helemaal niet raakt @knakker. Maar dat is het punt ook niet helemaal.  
Het doet ook iets met mij om dat gepest te moeten zien. Het maakt vlekken op mijn ziel.

Nou mooi niet. :angry:
 

En nu echt aan de bak.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei jopie:

goedemorgen allemaal. 

Ik lees de kritiek op mijn postings en kan me er iets (veel) bij voorstellen. Ga niet uitleggen wat en hoe ik het bedoel dan wel be-oogde, want daar heeft in ieder geval ZBB nu niets aan. Niemand. Ga er, als dat lukt, maar gewoon even vanuit dat het vanuit de beste overwegingen is.... En het dan nog afkeuren is ook niets mis mee, begrijp ik ook. Misschien zelfs wel terecht, dat kan. Ik heb het goed gehoord.

Ik was in ieder geval erg blij met de zachtere, uitleggende en relativerender postings náást de mijne. Zo kon ik scherp zijn zonder dat dat de enige boodschap is, want dat is zeker niet wat ik zou wensen. Maar ik laat het wel staan, en sta er wél achter. Ik weet wat míj hielp!

 

 

 

Lieve Jopie 

ik heb geen kritiek op jou bedrage 

alleen vind ik jou teksten moeilijk te begrijpen dat ligt aan mij en niet aan jou. 
 

ik ben ervan overtuigd dat je het goed bedoel. alleen is mijn hoofd te troebel om je te begrijpen of heb ik gewoon teveel hersencellen kapot gedronken en ben ik gewoon dom. 
 

alcohol maakt dom

ik hoop niet dat je denk dat ik je niet mag,want ik mag je wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu ik toch zo uitgebreid weer schrijf
kom ik maar meteen uit de kast. Ik was degene
die voor Zbb, met zijn toestemming 112 heeft gebeld.
En de postings van jopie helpen mij wel degelijk. ik kan
door de toon heen lezen wat er echt staat en waar ik wat mee kan.
Niets doen is soms beter helpen dan ogenschijnlijk helpen.
Mijn probleem is ook grenzen zien in waar steunen een valkuil bevestigt.
Helpen, steunen, er zijn, meeleven, houden het gevaar in van overnemen
over eigen grenzen gaan, en de ander misschien mee omlaag houden in
zelf nog bij eigen kunnen komen. Het is allemaal zo komplex.
Ooit heb ik in de andere kant gezeten en kon pas zelf opklauteren nadat
ik in de steek werd gelaten. Zo voelde dat toen althans. Nu, achteraf weet ik
dat ik in mijn eerdere rollen slachtoffer bleef. Het heeft een jaar van depressie,
suicidale gedachten, hulpverlening, en nog steeds drinken gekost, eer de knop
om kon. Ik meldde me hier aan op aanraden van een begeleider van de online
trainer hier, en zag dat mijn verslavingsprobleem helemaal niet zo uniek was.
Virtueel die erkenning, schaamte overwinnen, en zien dat ik hier, naast veel halen,
ook wat te brengen had, heeft er mede voor gezorgd dat de knop om bleef.
Geen gemakkelijk proces, zoals iedereen hier wel weet, maar ik kan meer dan ik
toen dacht. Ik ben hier gegroeid op een manier die me thuis IRL niet gelukt zou
zijn, denk ik nu. Maar wie weet, zou het proces dan anders maar ook succesvol geweest
zijn. Geen idee. Het heeft wel altijd met grenzen stellen te maken gehad en met verantwoording leren nemen.
Nog steeds dus. Ik blijf leren, ik blijf halen, steunen, mensen triggeren en groeien. Thnx daarvoor, jullie
allemaal. Want ook al is er soms een lawine aan verschil in reacties op elkaar, erachter zitten echte mensen.♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...