Spring naar bijdragen

Dinsdag 9 november 2021


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Sorry ik heb gisteren geloof ik nogal stomme opmerkingen geschreven. 
Ik schaam me er nu een beetje voor en wou niemand ongerust maken. 
 

met die overdosis pillen bedoelde ik niet echt een dodelijke overdosis maar genoeg om als een blok om te vallen. 
Ik krijg en heb er ook niet zoveel,ik mag er zonodig elke dag 10 halen bij de apotheek. 
 

maar ik ben er de vorige keer te lang mee doorgegaan en had heel veel moeite om vervolgens weer met die pillen te stoppen. 
 

dus dat moet anders

 

en nogmaals sorry van mijn meestal stomme berichtjes van gisteren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het is moeilijk maar moeilijk gaat ook. Ik heb gisteren ook een inzicht gehad dat ik, als ik mijn dochter aanmaan om ‘dapper’ te zijn (ze heeft nogal een bange aard-rara van waar komt het?), ik dit vooreerst ook zelf moet doen/ zijn. Daarom heb ik gisteren een heel belangrijke en ingrijpende daad gesteld waar ik al maanden over praat. Nu ben ik ook bang, angstig, verdrietig, zielig, twijfelend, huilend, weet het allemaal even weer niet meer…maar ergens weet ik wel dat ik het goede gedaan heb, maar het is eng ja…ik denk dat het de enige manier is om uiteindelijk ‘beter’ te worden, erdoor ipv ernaast, erover, eronder…erdoor dus ja…

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee het is zeker helaas niet de eerste keer. 
 

maar ik lijk er wel steeds moeilijker uit komen. 
 

ik ben nu al bang voor de volgende terugval. 
 

ik loop nu ook al zolang mee hier op het forum. 
 

ik denk echt dat het me nooit gaat lukken om voor altijd droog te blijven ondanks alle ellende altijd. 
 

sommige mensen hier op het forum zijn al zolang droog,hoe doen die mensen dat toch?

een paar maanden is voor mij echt de max 

men dan moet ik wel antabus nemen anders val ik veel eerder terug 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Zbb:


... sommige mensen hier op het forum zijn al zolang droog,hoe doen die mensen dat toch?
 

De enige, enige, énige manier die werkt is: die éérste NIET nemen, wat er ook gebeurt.
Zélfs als het niet lijkt te lukken, tóch niet die eerste nemen.
Zelfs als je niet gelooft dat je dat kunt, is dat de enige manier. Maar zwichten omdat je niet gelooft dat je dat kunt zal je nooit laten zien dat je het wél kunt.
Zwichten is de grote boosdoener. "Zwichten de baas worden" is 'het Grote Geheim' dat niet geheim is maar op dit forum juist open en bloot gepromoot wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zbb:

Ja laat ik dan maar als slecht voorbeeld dienen voor de mensen die trek hebben of twijfelen of om gestopt te blijven. 
 

ik moet het inderdaad eerst maar eens klein houden. 
 

van r tot uur of desnoods per 5 minuten. uu

Die laatste 2 zinnen, zijn echt hele goede @Zbb
Houdt vast dit !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al jaren geen plezier meer aan drinken,alleen de eerste dag/paar uurtjes daarna is het alleen maar moeten/gevangen zitten in gebruik,het ziek zijn op heffen. 
 

eergisteren was er dus weer ambulance en politie op de haven omdat ik opgenomen wilde worden,maar ze konden niks voor me betekenen,alleen me naar het ziekenhuis brengen waar ze me dan de volgende dag weer hadden laten gaan. 
 

nu heeft mijn overbuurman die ook op zijn boot woont dit gezien,ik heb hem gevraagd dit stil te houden alsjeblieft. 
 

ik heb hem in vertrouwen genomen en gezegd dat ik met een ernstig alcohol probleem worstelt en dat het soms maanden goed gaat maar als ik drink ik er niet uitkom weer. 
 

hij is verslaafd aan blowen,ik wist wel dat hij blowde maar niet dat hij daar mee worstelt. 
 

Ik hoop maar dat ik er goed aan gedaan heb. 
 

zo kunnen we elkaar wat in de gaten houden. 
 

vaak zijn bootmensen behulpzame mensen die elkaar helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ex-vrouw en een forumlid hebben dit voor me gedaan. 
 

omdat als ik zelf bel ze vinden dat ik nog goed genoeg kan handelen. 
 

maar omdat ik gewoon beleeft was in de ambulance en de politie ook met respect behandelde. 
 

vonden ze het geen noodzaak,ze hebben wel rond gebeld omdat ze wel zagen dat ik Sirius om hulp vroeg. 
 

maar omdat ze me geen acuut gevaar vonden weigeren ze je op te nemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook zitten de klinieken overvol blijkbaar en de wachtlijsten zijn lang

als ik er eenmaal uitben heeft opname ook niet zo veel zin meer. 
 

ik loop al bij ambulante zorg

helaas door reorganisatie ben ik me vertrouwde psychologe kwijtgeraakt,ik jen nu wel een veel fijnere verslavingsarts die echt heel goed met me meedenkt maar me therapeut heb ik niet zoveel aan,ze is echt wel aardig hoor maar ze is geen psychologe 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...