Spring naar bijdragen

Maandag 8 november 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Adri02:

Ik weet het niet hoor. Hoe wordt zo'n diagnose nou eigenlijk gesteld? 't Is toch een beetje in welke richting je de behandelend arts stuurt, toch? Zelf ben ik vele tientallen, zo niet honderden keren cold turkey gestopt: de zweetaanvallen, het trillen, de nachtmerries, het beven, de hartkloppingen, het uren tellen... het hoort er allemaal bij en als je een dokter vertelt dat het allemaal heel zwaar en erg is, ja, dan pakt hij z'n apotheek d'r bij. Bij m'n allerlaatste cold turkey, de enige waarbij de huisarts naast m'n bed verscheen, kreeg ik ongevraagd een hele ris zware oxazepam-doseringen, maar die wilde ik helemaal niet. Die troep er ook nog eens bij, nee bekijk het maar.

Ik snap dat je opziet tegen wéér zo'n cold turkey-trip, maar om het nou af te gaan blussen met valium? Je blijft aan het psychofarmaca-infuus hangen, bij wijze van spreken. Als je je lichaam zoveel geweld aan kunt doen met excessief zuipen, dan kan dat lichaam ook echt nog wel een cold turkey hebben. 's Avonds een vent, 's ochtends een vent, zo heet dat toch? Leuker kan ik het niet maken.

Aan de andere kant, @Zbb, ik heb het niet bijgehouden, maar als je vorig jaar bijvoorbeeld 6 binges hebt doorgemaakt en je het dit jaar bij een stuk of 4 laat, dan ben je toch echt op de weg uit het dal, hoe beroerd je zelfbeeld ook is.

 

PAWS gaat erover dat de acute ontwenningsverschijnselen lang blijven. Dat herken ik bij wat @Zbbschreef. Dat hij er zo lang ziek van bleef. Dat duurde weken. 

Daarnaast is Cold Turkey denk ik anders als je leven om je heen hebt. Gezelschap. Een andere wereld dan je eigen zweterige bed.

bewerkt door Reacher
Schpelvoyt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Quinn:

@Zbb je hebt advies ingewonnen bij deskundigen, ze geven je dat advies niet zomaar, dus het lijkt me heel verstandig om dat ook te volgen.

Natuurlijk is iedereen anders. Volg daarom je op maat toegesneden advies. 

Helemaal eens. Met dien verstande @Zbb:  je hebt dit -nog niet officieel vastgestelde- syndroom ontwikkelt doordat je verslaafd bent. Daar verandert  dit niets aan. 
Vreselijke ontwenning of niet. Je moet met drinken stoppen, anders overleef je het niet. 

bewerkt door Reacher
Zpelfaud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen gaat de grote dag worden alleen verder op de medicatie vandaag lukt het me nog niet zonder alcohol wel probeer ik het tot een minimum te houden maar dat zijn er over de dag toch al gauw meer dan 10

het is zo moeilijk om het in je eentje te moeten zien te doen.mdaarom had ik ook zo gehoopt dat ze me mgisteren op zouden nemen. 
 

wel is me vandaag duidelijk geworden waardoor ik zo moeilijk kan stoppen. 
 

nen blij dat ik er nu een naam aan kan geven,terwijl het natuurlijk wel ernstig is. 
 

ik heb blijkbaarbtoch heel wat schade opgelopen in de loop van de jaren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel @Rosee 

voorheen een paar jaar geleden ging dat nog wel maar blijkbaar hebben ze het belijd veranderd. 
 

ik heb er gisteren alles aan gedaan met hulp van onder andere hulp van hier. 
 

ik ben min of meer op mezelf aangewezen terwijl het toch duidelijk is dat ik het niet red alleen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Sowhat:

Kom op @Zbb, iedere afkick na een binge is afgrijselijk. Het trillen, zweten, kotsen, hart dat uit je lijf klopt, koppijn, duizelig en noem maar op. Het is te doen, na een dag of 3 cold turkey knap je heel langzaam op. 

Ja maar die eerste dag aangaan lukt me dus duidelijk niet. 
 

en je beschrijft het goed al die symptomen dat is waar ik doorheen moet maar daar zit ook gelijk mijn grootste angst waarnaar het zo verdomde moeilijk is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei jopie:

ik vind het schokkend om te lezen hoeveel aandacht jij besteed aan het beargumenteren waarom je niet kunt stoppen, @Zbb  Niet schokkend omdat ik het je ook maar een beetje kwalijk zou nemen, maar schokkend omdat ik je zo niet ken. Dit is verslaafdenpraat. 

Om over ondraaglijke ontwenningsverschijnselen met 10 bier in je mik nog maar te zwijgen. Wat is het nou, ontwenning? of Zuipen? 

Angst snap ik, het niet kunnen snap ik, het niet durven, snap ik. Maar je blijdschap met deze 'diagnose'...  bijna triomfantelijk.... moah, dáár kan ik weinig mee. 

Ik sluit af. Geen zin in. 

 

Ik begrijp je niet maar daarvoor ben ik waarschijnlijk te ver heen op dit moment. 
 

ik heb jou heel hoog zitten jopie

miscvhien als ik je morgen nogmaals lees dat ik je wel begrijp. 
 

ik sluit ook maar af

misschien dat ik dronkenmans praat of gewoon echt te dom ben om het te begrijpen of om me goed te verwoorden. 
 

in ieder geval bedankt voor je feetback. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...