Spring naar bijdragen

Zaterdag 6 November 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

Ik voel me zo verloren

waarom trap ik er toch elke keer weer in. 
 

een dag drinken en ik zit gelijk weer gevangen in gebruik. 
 

als ik heel eerlijk ben hoeft het van mij allemaal niet meer zo. 
ben dit leven echt spuugzat. 
altijd maar vechten tegen die verslaving nooit ben ik eens echt gelukkig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de moeder van me dochter gisteren gevraagd,maar ze weigerde me te helpen ze heeft genoeg van me. 
 

wat ik ook wel kan begrijpen,maar het was een oprechte vraag om hulp. 
 

me broer heb ik al te vaak om hulp gevraagd en ik kom daar alleen als het niet goed met me gaat,dus dat bezwaard me. 
 

me ouders begrijpen het niet en ik zie dat ze er veel pijn van hebben als ik een terugval heb,dus dat wil ik ook niet. 
 

ik zal het min of meer zelf op moeten lossen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ofdat ze naar me toe wou komen of dat ze me dan anders  eventueel op wou halen zodat ik gecontroleerd stoppen kan. 
 

ik ben te ziek om niet te drinken,maar omdat ik geen rem heb drink ik uiteindelijk weer teveel zodat ik de volgende dag weer met hetzelfde probleem zit als de dag ervoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ik   , snap dat je angst  hebt en je alleen voelt en gecontroleerd  stoppen op deze manier niet fijn voelt.

Kan je geen crisis dienst van Antes bellen of deze wat voor je kunnen betekenen  ? .

Ben je in staat om dan wel jezelf van alcohol te voorzien?  Of is het op en is er niets bij te halen voor je ? Om zo toch te stoppen. 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik zelf in een alcohol  roes zat en ik was overdag  al begonnen met drinken als alles weg van huis was.

En het was op en ik kon ( mocht)  geen auto meer rijden en ik durfde hier in het dorp niets te halen  ,ging ik vaak lopen naar een dorp verder koste mij dan wel ruim een uur  en dan ook weer een uur  terug .

Mijn man heeft mij al wel een aantal keren moeten ophalen omdat ik niet meer kon , te moe om te lopen of een keer was ik kletsnat  geregend .

Ik ging heel ver zo geobsedeerd door gebruik. 

 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Lieke7777:

Toen ik zelf in een alcohol  roes zat en ik was overdag  al begonnen met drinken als alles weg van huis was.

En het was op en ik kon ( mocht)  geen auto meer rijden en ik durfde hier in het dorp niets te halen  ,ging ik vaak lopen naar een dorp verder koste mij dan wel ruim een uur  en dan ook weer een uur  terug .

Mijn man heeft mij al wel een aantal keren moeten ophalen omdat ik niet meer kon , te moe om te lopen of een keer was ik kletsnat  geregend .

Ik ging heel ver zo geobsedeerd door gebruik. 

 

 

Ik ben me rijbewijs voor 12 jaar kwijtgeweest door de alcohol,nu heb ik hem terug voor drie jaar. 
maar ik moet om de zoveel tijd een bloedtest laten doen om aan te tonen dat ik geen alcohol meer misbruik en elke keer kruip ik door het oog van de naald omdat ze het tot drie/vier maanden terug kunnen zien. 
 

vanaf de jachthaven is het ongeveer een half uur heen en een half uur terug lopen naar de winkel,ik heb soms in de bosjes moeten slapen omdat ik de reis naar de winkel niet meer trok. 
 

hoe diep kan je zinken e?!

onder invloed rijden durf ik niet meer

het is ook met geen mogelijkheid goed te praten om onder invloed te rijden maar 12 jaar je rijbewijs kwijt zijn omdat je keer op keer niet door de keuring komt is wel erg veel. 
 

ik heb nu nog 4 halve liters en daar moet ik het mee doen,als ik nu bij ga halen ben ik morgen weer net zo ziek als vanochtend. 
 

ook ga ik die lange wandeling niet trekken en om de auto te pakken is vragen om problemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Maja2:

Goed dat je je hier meldt @Zbben wat beroerd dat je weer bent gaan drinken. Valium maakt het er niet beter op. Zoals @Lieke7777voorstelt: probeer iemand te bellen die je vertrouwt en die je kan helpen. En meld je hier om er stap voor stap weer uit te komen. Gooi alle rommel weg en probeer wat te eten. Brinta, gebakken ei, wat je maar in huis hebt. Langer doordrinken maakt de weg terug steeds moeilijker. Post al je gedachten hier. Je wordt gelezen en gemist. 

Ik heb niet veel mensen. 
 

sociaal ben ik ook niet echt handig,vandaar dat ik ook niet echt veel vrienden/kennissen heb. 
 

ik heb een laag zelfbeeld terwijl ik denk ik best wel oké ben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Hadocque:

Het klinkt misschien hard, maar cold turkey stoppen ken, Zbb. Het is afzien, schudden, trillen en gekte, maar het kan. 

Dat is echt pure hel

ik ben bang dat ik niet zo n bikkel ben.  
 

heb nog een trauma van de keren dat het niet anders kon. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb, ik heb niet echt een opbeurend verhaal voor je, maar mijn ervaring met de laatste keren dat ik me in een zelfde soort situatie bevond als jij nu.
Ik woonde alleen op een flatje en was (weer eens) helemaal van de wereld. Kon me er met veel moeite toe zetten om nu en dan naar het toilet te strompelen en terug naar bed. Maar verder lag ik daar alleen maar op m'n rug naar het plafond te staren, last van hartkloppingen en bibberig ademhalen, af en toe in een soort slaap vallen, steeds op de klok kijken die de ene keer maar twee minuten verder was, de andere keer ineens anderhalf uur, een fles water naast me waar ik nu en dan een slok uit nam, half of helemaal gek in de kop... Ik was (net als jij eerder zei) zo ver dat het van mij allemaal niet meer hoefde, er kwam gelatenheid over me. Elke minuut die ik beleefde was er één en ik wist dat elke minuut me iets verder door de afkick heen bracht. Maar ik dacht ook dat als ik het niet zou halen, dat als ik 'er in zou blijven', dat het dan ook goed was.

Uiteindelijk kwam ik er wel doorheen, na een dag of twee, drie, kon ik weer enigszins op m'n benen staan en kwam de trek in eten wat terug. Maar de verschijnselen bestrijden met drank, wat ik ook vaak gedaan heb, heeft nooit geleid tot droog staan. Daarmee wist ik alleen de afkickverschijnselen te bestrijden, maar van afkicken was natuurlijk geen sprake. De enige manier om af te kicken, hoe zwaar en vervelend ook, is stoppen met alcohol toe te voegen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja de laatste keer stoppen met alcohol  was echt afzien , wat voelde ik mij beroerd .

Tijdens een drink bui in de ochtend uit bed komen en van ellende weer aan de drank gaan om te hopen mij beter te voelen,  echter gebeurde dat nooit ik werdt alleen maar beroerder en lag dan uren in bed tot ik er weer uit moest om voor mijn gezin te zorgen. 

Echter Ik heb het op een gegeven moment gered en het was geen pretje,  stoppen met drinken in omstandigheden  waarin in echt mijzelf gewoon van de wereld  wilde zuipen. 

Als ik met de auto reed dan wel nuchter,  heb ik meerder malen gedacht welke  boom het beste zal zijn om tegen aan te knallen , alleen heb ik nooit daadwerkelijk dit gedurft .

De eerste  niet nemen en niet meer drinken dammm wat leek dat een rot leven .. ik dacht  dit trek ik nooit. 

Maar het is gelukt , dwars door alles heen en erkennen dat hulp nodig had maar ook eerlijk moest zijn .

Ik ben mijn behandelaar eeuwig dankbaar  dat ze  in mij is blijven geloven en mij 100.000 keer verteld heeft dat ik het waard ben . 

Dat ik meer dan alleen een alcoholist ben ,

En dat ben jij ook @Zbb  je bent meer waard dwaard zelf denkt .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zbb, des te meer je drinkt, des te langer duurt de afkick. Nooit meer dacht ik na mijn laatste afkick. Idd hel op aarde. Maar het kan!!!!! Drink voldoende water, slokje per keer. Shake je teveel om je glas vast te houden, drink dan uit een rietje. Emmer naast je bed als je moet spugen. Nat washandje als je teveel zweet. Eet wat. Zowel zoet als zout. Het kan echt. Succes en sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tatum echt, geen enkele depressie wordt beter door/met drank. Het helpt uiteindelijk geen zak, dat weet je. Kun je ophouden, voor de rest van de dag?

@Zbb ik weet niet wat ik kan zeggen om je te helpen, er is ook al zoveel gezegd. Je bent het waard, je bent meer dan de verslaving. Sterkte kerel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...