Spring naar bijdragen

Maandag 25 oktober 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

Goedemorgen.  Gisteren een dag waarin van alles gebeurde dat me vroeger tot drinken zou aanzetten. Te lang en ingewikkeld verhaal, maar het begon met uitvallende treinen, gevolgd door schreeuwende bellende ex, zoons die ruzie hadden terwijl ik er niet was en vervolgens blijkbaar vechtpartij/kapotte telefoon en familie waar ik op bezoek was en met wie het soms lastig loopt. Het lastigste: over alles wat er gebeurde had ik geen enkele controle en wist niet waar ik het moest zoeken van binnen. Toch positief eraan: niet gedronken, prachtige wandeling met familie en oefening in loslaten. Toch weer lang verhaal geworden, maar fijn om hier even te delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe mijn best om niet te drinken omdat ik me beter voel zonder drank. Toen ik nog veel dronk had ik slapeloze nachten en katers maar ook op katerloze ochtenden werd ik altijd wakker met een intens verdrietig gevoel, meestal moest ik ervan huilen en soms was ik er misselijk van. 
Ik accepteerde dat als iets wat bij me hoorde, na de koffie en wat beweging trok dat depressieve gevoel wel weer weg.

Maar nu ik de afgelopen jaren weinig alcohol gebruik is dat totaal verdwenen. Ik herinnerde het me laatst weer toen ik verdrietig wakker werd, maar nu had ik gewoon een goede reden om verdrietig te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...