Spring naar bijdragen

Donderdag 21 oktober 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

8Morgen.

1 uur geleden zei Yana:

Ik vind dat eigenlijk verdrietig, dat je daar blij mee moet zijn. Dat we niet vrijuit kunnen zijn wie we zijn, dat we ons altijd maar anders voordoen. Ik doe dat evengoed hoor, altijd maar de schijn ophouden. En waarom eigenlijk? We zijn toch prima zoals we zijn?

Ik zie het meer als een niet iedereen heeft het recht zomaar mijn gevoelens te mogen zien. Dus ja, ook een masker, heb ik recht op. De ander ook trouwens, waarom zou die zo recht in me willen kijken?

Meer pijn dan gisteren. Stom idee om wat zwaars te willen verplaatsen. Leve de pijnstillers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Etty:

Ik vind mijn masker wel fijn geloof ik. Dat ik de keuze heb of ik iets wil laten zien.

Ja, dat kan ik wel volgen nu ik erover nadenk. Het gaat eigenlijk vanzelf dat ik bij sommige mensen een grote afstand bewaar en bij anderen zonder aarzeling mezelf laat zien.

9 minuten geleden zei Etty:

In mijn ideale wereld zou het niet nodig zijn.  Dan waren we allemaal in liefde en veiligheid bij elkaar. 

Ik hoef alleen maar aan mijn buurvrouw te denken om te weten dat dat er voorlopig niet in zit :)

Het is waarschijnlijk het meest belangrijk dat ik met mezelf eerlijk ben zodat ik in ieder geval in vrede met mij kan leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig, al die hersenspinsels
Eigenlijk vind ik een cadeau altijd mooi, leuk
ik denk dan dat die persoon speciaal dat voor mij gekocht heeft, bedacht heeft.
Alleen die gedachten vind ik al zo mooi :)

Heb me net ingeschreven voor Reiki 1
Pas in februari hoor
Vind het best spannend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen (maar niet heus☻)
het bamboe windgongetje werd een gekletter door de wind
zelfs met mijn raam dicht bleef ik er wakker van.  Straks maar
vragen of hij weg mag. Ik had m vannacht bijna met plakband
afgeplakt, maar ja dat lijkt ook zo agressief. (hij hangt bij de buren)
Beetje gammel en sjaggie nu dus.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen, mmm very interesting die verschillende visies over maskers…ik heb van heel klein geleerd om een masker op te (moeten) zetten…dat heeft er voor gezorgd dat ik mezelf constant achter een masker verborg/ verberg…ik zag dat als een belemmering omdat het masker dan uiteindelijk ook een (valse) identiteit wordt…nu ik hier lees, kan ik wel een onderscheid maken tussen een masker ‘moeten’ opzetten (=belemmerend) tegenover een ‘mogen’ opzetten (=helpend). 2 kanten van de medaille als het ware waarvan de ene het voor jou bepaalt en de andere kan je zelf bepalen en opzetten naar eigen goed dunken…mmm…masker kan dus ook nuttig zijn…

dank voor dit persoonlijk leermomentje! :)

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, alweer terug van de fietsenmaker
Ik mopperde een beetje, dat ik nu alweer voor een servicebeurt moest terwijl, er echt niets aan de fiets mankeerde nog
toen zei hij, dat ik gemakkelijk een beurt kon overslaan, en ik geen kosten moest maken die niet nodig zijn
nou, kijk...dat is nog eens een aardige fietsenmaker :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Punt over maskers: iedereen verwacht ook dat de schijn wordt opgehouden. 

Als je op straat een vage bekende tegenkomt en je vraagt uit beleefdheid: "hoe gaat het?" Dan schrik je je naar als iemand reageert met: "vreselijk!". 

Dat laatste is mij wel eens gebeurd.  :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je verwoordt het goed, Bor, als jij jouw leefstijl verandert, zullen er ook dingen voor hem veranderen. En zijn eerste reactie is dan: we groeien uit elkaar. Actie ook voor hem dus: bij blijven en mee veranderen. Normaal zou ik daar ook wel wat moeite mee hebben, maar omdat dit om gezondheid en zo gaat lijkt me dat toch heel logisch. Zet ' em op, Bor! Hij heeft nog ff wat meer tijd nodig, denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...