Spring naar bijdragen

Afkick benzo


Loetje

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik ben drie weken geleden opgenomen in kliniek om de benzo af te bouwen dmv Diazepam. Nu al een week thuis en alles afgebouwd maar enorme afkickverschijnselen waaronder paniekaanvallen en mijn hersenen zijn helemaal van slag . Ik heb nu seroquel voorgeschreven gekregen zit op 100 mg per dag ivm paniekaanvallen. Maar kan nu zo niet werken. Weet iemand hoelang dit kan duren ? En is dit normaal ? Kan ook niet tegen geluiden enz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag Loetje,

Het kan best zijn dat de afbouw te snel is gegaan.

En ook de seroquel die je nu gebruikt, moet weer afgebouwd worden.

Op facebook "langzaam en verantwoord afbouwen van antidepressiva en benzodiazepines"  en "benzostrijders" vind je veel tips.  Daar bouwen mensen dia af in tiende mg gedurende langere tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 17-10-2021 om 14:55 zei Loetje:

Hoi,

 

ik ben drie weken geleden opgenomen in kliniek om de benzo af te bouwen dmv Diazepam. Nu al een week thuis en alles afgebouwd maar enorme afkickverschijnselen waaronder paniekaanvallen en mijn hersenen zijn helemaal van slag . Ik heb nu seroquel voorgeschreven gekregen zit op 100 mg per dag ivm paniekaanvallen. Maar kan nu zo niet werken. Weet iemand hoelang dit kan duren ? En is dit normaal ? Kan ook niet tegen geluiden enz

Ja hoe snel heb je afgebouwd en hoe lang heb je het geslikt ik heb ook afgebouwd maar ging bij mij helemaal mis mijn hersenen zijn ook van slag af 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-10-2021 om 17:20 zei Pluisje53:

Ja hoe snel heb je afgebouwd en hoe lang heb je het geslikt ik heb ook afgebouwd maar ging bij mij helemaal mis mijn hersenen zijn ook van slag af 

Nu vijf weken verder en voel me wat beter, kan weer een beetje nadenken. Slik wel seroquel 1 maal per dag voor paniekaanvallen. Heb vrij snel in kliniek afgebouwd heftige afkick zware paniekaanvallen waar ik het idee had dat ik uit me lichaam zweefde.. ook gevoelig voor geluid en licht, kon niet verder nadenken dan 30 sec heel vaag en in de war was ik.. echt heel 
Bizar en eng ! Nu is het over en nog steeds niet normaal maar goed ! Wat een hel de afkick 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Loetje:

Nu vijf weken verder en voel me wat beter, kan weer een beetje nadenken. Slik wel seroquel 1 maal per dag voor paniekaanvallen. Heb vrij snel in kliniek afgebouwd heftige afkick zware paniekaanvallen waar ik het idee had dat ik uit me lichaam zweefde.. ook gevoelig voor geluid en licht, kon niet verder nadenken dan 30 sec heel vaag en in de war was ik.. echt heel 
Bizar en eng ! Nu is het over en nog steeds niet normaal maar goed ! Wat een hel de afkick 

Bedoel tien dagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-10-2021 om 17:20 zei Pluisje53:

Ja hoe snel heb je afgebouwd en hoe lang heb je het geslikt ik heb ook afgebouwd maar ging bij mij helemaal mis mijn hersenen zijn ook van slag af 

Hoelang ben jij gestopt ? En welke benzo en hoeveel mg slikte je ? Als je dat zeggen wil natuurlijk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Ja alles gaat goed nu, de benzo hel is voorbij het was verschrikkelijk beangstigend. Heeft echt vijf weken geduurd na de afbouw voordat ik normaal weer was. Ik vroeg me sowieso af of ik wel weer ooit normaal zou worden, ben zo gelukkig nu dat ik die benzo niet meer gebruik. Zit nu seroquel af te bouwen zit op 12.5 mg tweede dag wel slecht slapen. Seroquel heeft de nasleep van de benzo afkick wel echt verzacht hoor !! Iedereen die wil stoppen en dit leest echt stoppen je zult je zoveel beter en gelukkiger voelen !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Dit was mijn tweede opname, ik heb drie weken in de kliniek afgebouwd naar 0 vrij snel maar hele heftige klachten daardoor. Daarna duurde het nog vijf weken voordat ik me normaal voelde. Dit is me tweede keer na lange tijd gebruiken dat ik ben afgebouwd en omdat de afkick deze tweede keerzijde heftig en eng was durf ik het niet meer te slikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-4-2022 om 15:07 zei Ron1:

Dat is snel Loetje, een relatief korte afbouw en na vijf weken vrij van symptomen. Gefeliciteerd! Dat is echt snel in vergelijking met andere verhalen hier.  Hoop dat je er nooit meer aan begint, ik deed dat wel, met een heel onschuldig excuus. Na een jaar was ik weer verslaafd, omdat ik niet dagelijks gebruikte in het begin e.d.   Maar goed, ik hoop dat het moment van volledige bevrijding sneller komt dan ik verwacht.  Succes!

Ben je aan het afbouwen ? Kliniek of thuis ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik slikte oxazepam en temazepam, van oxzazepam ongeveer 100 mg soms wel ook minder, en van tema soms 60 maar ook minder. Gebruikte het niet beide tegelijk dus het was het een of het andere. Ik heb er wel zeven jaar aan gezeten, en na mijn 1ste opname drie maanden hooguit clean geweest. Nu ben ik 8 maanden clean en ik heb er geen moeite mee, we begin ik nu meer te drinken dus slik ik refusal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Beste vrienden, ik nam gedurende 25 jaar alprazolam en besliste vorig jaar in augustus om af te bouwen. Toen zat ik op 2 mg per dag, nu nog op 0,40 mg per dag. Ik had verwacht dat de zware afbouwverschijnselen nu toch minder zouden zijn, maar nee dus. Is dit herkenbaar? Ik zit nu al een tijdje op die 4 x 0,10 mg. Sommigen zeggen ook dat de laatste loodjes het zwaarst zijn. Is dat zo?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Dag Ron,

Thx. Ik schreef intussen wel op een andere post 'Chronische hyperventilatie, Ptsd, Hsp' dat ik intussen sinds vorige zaterdag op nul zit en ja nu is het hek helemaal van de dam. Helse pijnen in hoofd en borst... Zwaar onderschat dit spul!

Ik begrijp niet zo goed wat je schrijft. Zal aan de pijn liggen. Wil je nog eens klaar en duidelijk je advies geven? THX.

GROET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...