Spring naar bijdragen

Hier ben ik dan...


Elwood

Aanbevolen berichten

Hier ben ik dan,

na al vaker als lurker dit forum te hebben bezocht nu dan toch de stap genomen om mij aan te melden.

Ik ben een man van 49, gelukkig getrouwd en 3 prachtige kinderen. We hebben het als gezin goed en er zijn ook geen hele heftige dingen aan de hand die voortkomen uit mijn drankgebruik. Waarschijnlijk heeft het hierdoor ook lang geduurd om voor mezelf te erkennen dat ik een alcoholprobleem heb, ik functioneer immers toch gewoon!?  Ik merk echter de laatste paar jaar dat het steeds meer een dwangmatig gedrag is geworden.

Mijn drankgebruik bestaat voornamelijk uit het drinken van tripel bier maar kan ook wijn of sterke drank zijn. Er zijn weken dat ik doordeweeks een aantal avonden 4 flesjes zwaar bier drink en in het weekend 6 of soms zelfs 8 op een avond. Als ik eenmaal begin met drinken kan ik niet meer stoppen. Na een borrel op het werk kan ik bij thuiskomst niet stoppen en moet ik door drinken. Als ik tijdens het eten koken een fles wijn open maak is hij vaak bij het eten al grotendeels leeg. Als je het een noemer zou moeten geven zal het wel binge drinken zijn.

Nu heb ik eindelijk ook wel door dat er heus wel negatieve uitwerkingen van mijn drankgebruik zijn. Klussen in huis worden uitgesteld en de weekenden ben ik delen van de dag redelijk brak. Sociale contacten mijd ik steeds meer en heb smoesjes om s'ochtends niet langs het hockeyveld te staan bij mijn dochter omdat ik een kater heb.

Mijn vrouw drinkt weinig en ziet natuurlijk wel dat ik teveel alcohol gebruik. Zij vindt dit uiteraard niet prettig maar tot echte spanning heeft dit nog niet echt geleid. Mijn gezin is de grootste reden om te stoppen. Ik wil er meer zijn voor de kinderen en mijn vrouw en verantwoordelijkheden niet uit de weg gaan.

Ik heb op dit forum zoveel herkenning gevonden en het gevoel dat jullie hetzelfde door maken of hebben gemaakt dat ik daar deelgenoot van wil zijn. Gisterochtend heb ik mij voorgenomen om nooit meer te drinken en gisteravond is dat al goed mis gegaan. 

Ik lees hier vaak het advies om het per dag te bekijken en dat is vanaf vandaag mijn nieuwe strategie, vandaag drink ik niet!

Bedankt voor het luisterend oor,

Elwood 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Elwood, welkom!

Je vertelt een herkenbaar verhaal. Gelukkig is het behalve lastig vooral ook heel fijn om te stoppen met dat zuipen, eerdaags sta je weer met frisse levenslust langs de lijn.

Heel veel succes en schrijf vooral mee hier over wat je meemaakt tijdens dit avontuur, we lezen het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Elwood,

Je verhaal is heel herkenbaar, bijna tot op de leeftijd af waarbij ik er ook achter kwam dat er geen rek meer zat in steeds meer drinken en nog enigszins blijven functioneren. Ik dacht altijd een Bourgondiër te zijn maar in feite was ik tot diep in de verslavingsfuik gezwommen..

Alleen stoppen vond ik lastig dus heb ik hulp gezocht. Uiteindelijk moet je het zelf doen maar het hoefde niet alleen en dat was wel fijn.
Ik ben nu eenmaal niet van de kleine beetjes dus een beetje drinken lukt me niet.
Ik sta nu al een tijdje helemaal droog en blijkbaar lukt me dat wel. Ik vind het achteraf gezien makkelijker en rustiger dan terug in die eeuwige tweestrijd in mijn hoofd die ik ook steevast verloor als er eenmaal wat drank in zat.

Succes met je zoektocht naar de grote droogte, hier lopen er genoeg met je mee!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Yana:

Hoi Elwood, welkom!

Je vertelt een herkenbaar verhaal. Gelukkig is het behalve lastig vooral ook heel fijn om te stoppen met dat zuipen, eerdaags sta je weer met frisse levenslust langs de lijn.

Heel veel succes en schrijf vooral mee hier over wat je meemaakt tijdens dit avontuur, we lezen het graag.

Hi Yana,

Dank voor het hartelijke welkom, voorlopig kan ik alleen het lastige van stoppen nog zien maar ik weet dat er een beloning van een rijker leven in het vooruitzicht ligt. Ik ga zeker meeschrijven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei knakker:

Een maar al te herkenbaar levensverhaal Elwood. Maar gelukkig lijk je er nog op tijd bij. Het kan soms lang, heel lang, goed gaan dan toenemende zuipen zonder dat gezin of werk of gezondheid er merkbaar onder te lijden hebben. Maar het kan ook ineens snel, heel snel, gaan. Dat alles opeens in elkaar dondert, en de schade onherstelbaar is. Dus wees zeker niet nonchalant, en maak van dit streven je hoogste prioriteit. Welkom hier trouwens. Veel lezen en schrijven hier heeft mij meer geholpen dan enige therapie.

Blues Brother fan trouwens?

Hi Knakker,

Hoogste prioriteit maken en vooral niet nonchalant zijn, die 2 punten prent ik er even in (zeker gezien mijn neiging tot nonchalance).

Nickname is inderdaad een mooi karakter uit bluesbrothers, achteraf bedacht ik mij dat het de helft van het duo is dat niet tenonder is gegaan aan drank en drugs.., what's in a name!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Maverick:

Welkom Elwood,

Je verhaal is heel herkenbaar, bijna tot op de leeftijd af waarbij ik er ook achter kwam dat er geen rek meer zat in steeds meer drinken en nog enigszins blijven functioneren. Ik dacht altijd een Bourgondiër te zijn maar in feite was ik tot diep in de verslavingsfuik gezwommen..

Alleen stoppen vond ik lastig dus heb ik hulp gezocht. Uiteindelijk moet je het zelf doen maar het hoefde niet alleen en dat was wel fijn.
Ik ben nu eenmaal niet van de kleine beetjes dus een beetje drinken lukt me niet.
Ik sta nu al een tijdje helemaal droog en blijkbaar lukt me dat wel. Ik vind het achteraf gezien makkelijker en rustiger dan terug in die eeuwige tweestrijd in mijn hoofd die ik ook steevast verloor als er eenmaal wat drank in zat.

Succes met je zoektocht naar de grote droogte, hier lopen er genoeg met je mee!

 

Hi Maverick,

Goed te horen dat het bij jou al een tijd lukt en hoopvol dat het enigszins meevalt. Ik heb er ook over nagedacht om hulp in te schakelen maar wil het toch eerst nog eens op eigen kracht proberen. 

De grote droogte kan ik mij nog niet zo goed voorstellen, ik probeer het nu eerst per dag te doen, maar wie weet durf ik binnenkort verder te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elwood:

De grote droogte kan ik mij nog niet zo goed voorstellen, ik probeer het nu eerst per dag te doen, maar wie weet durf ik binnenkort verder te kijken.

Tot op de dag van vandaag bekijk het nog steeds per dag hoor. Voor mij werkt dat ook nog steeds het beste. De “grote droogte” is voor mij niet meer dan een optelsom van de dagen dat ik bij mijn besluit ben gebleven.
Uiteindelijk maakt tijd en afstand de beslissing makkelijker is mijn ervaring, vandaag drink ik niet.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Elwood, ik ben hier al lang niet meer geweest maar heb ingelogd om te kijken of het nog werkt en heb je verhaal gelezen, klinkt als de mijne alleen ben ik 10 jaar ouder en heb 1 dochter, verder alles gelijk de biertjes zijn bij mij nu alleen nog korn en wijn je weet dus al dat ik nooit het stoppen heb bereikt en ik dat ook opgegeven heb maar voor jou kan het nog niet te laat zijn, ik begon met mijn duveltjes toen ik 17 was dus bij mij gaat het al veertig jaar zo, ik weet dat het zo is en niet anders, ook ik functioneer volop in werk en gezin en ze weten het, heb afspraken gemaakt dat ik niet meer kook , dat was mijn bottleneck om op de middag al te beginnen, nu kookt mijn vrouw en zit ik nuchter aan tafel wat ze wilden, en drink in de avond mijn wijn en korn, het heeft mij in mijn drinken niet zo veel gebracht maar wel om de thuissituatie beheersbaar te houden, en uiteindelijk drink ik minder omdat ik ´s avonds pas begin, kijk het was sinds mijn jeugd al begonnen ik hoop dat het voor jouw toen nog niet zo speelde, 10 jaar geleden had ik het waarschijnlijk nog kunnen draaien nu denk ik controleren en uitzingen maar probeer te voorkomen waar ik nu ben en praat met de mensen hier vooral die er al lang op zitten, tja raar epistel al ik het terugkijk maar laat het toch staan, dat je hier bent is in ieder geval goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-10-2021 om 18:51 zei Cleo66:

Welkom Elwood en succes.  De bewustwording is et,  je hebt je hier gemeld.  Top . Je moet het zelf doen , maar het hoeft niet alleen . Blijf hier lezen en schrijven . Wij weten als geen ander hoe het voelt wanneer alcohol zich tegen je keert en het je grootste vijand word.  

Dag voor dag 

Cleo bedankt,

De bewustwording is er zeker, verder is het eigenlijk gewoon een kwestie van tijd. Alle steun hier voelt in ieder geval heel erg goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei herman0167:

Hoi Elwood, ik ben hier al lang niet meer geweest maar heb ingelogd om te kijken of het nog werkt en heb je verhaal gelezen, klinkt als de mijne alleen ben ik 10 jaar ouder en heb 1 dochter, verder alles gelijk de biertjes zijn bij mij nu alleen nog korn en wijn je weet dus al dat ik nooit het stoppen heb bereikt en ik dat ook opgegeven heb maar voor jou kan het nog niet te laat zijn, ik begon met mijn duveltjes toen ik 17 was dus bij mij gaat het al veertig jaar zo, ik weet dat het zo is en niet anders, ook ik functioneer volop in werk en gezin en ze weten het, heb afspraken gemaakt dat ik niet meer kook , dat was mijn bottleneck om op de middag al te beginnen, nu kookt mijn vrouw en zit ik nuchter aan tafel wat ze wilden, en drink in de avond mijn wijn en korn, het heeft mij in mijn drinken niet zo veel gebracht maar wel om de thuissituatie beheersbaar te houden, en uiteindelijk drink ik minder omdat ik ´s avonds pas begin, kijk het was sinds mijn jeugd al begonnen ik hoop dat het voor jouw toen nog niet zo speelde, 10 jaar geleden had ik het waarschijnlijk nog kunnen draaien nu denk ik controleren en uitzingen maar probeer te voorkomen waar ik nu ben en praat met de mensen hier vooral die er al lang op zitten, tja raar epistel al ik het terugkijk maar laat het toch staan, dat je hier bent is in ieder geval goed

Herman,

bedankt voor je openhartige  reactie, jij schetst mijn voorland als ik op deze voet verder ga. Op zeer jonge leeftijd waren drank en drugs al goede bekenden van mij. Gelukkig heb ik al 25 jaar helemaal niks meer met drugs te maken en is het stoppen met roken (15 jaar geleden) ook zonder al teveel moeite gelukt. Ik put hier wel kracht uit dat dit ook gaat lukken. 

Als het voor jou op deze manier werkt en enigszins binnen de perken te houden is , prima natuurlijk. Maar 60 jaar is geen leeftijd om het een beetje uit te zingen, je verdient meer.

Veel sterkte op jouw pad en bedankt voor het delen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Artemis:

Hoi @Elwood

van harte welkom, ook van mij , ik begon met dry januari en plan 1 dag tegelijk, vandaag drink ik niet en morgen wordt vanzelf vandaag 

succes!

groeten

Artemis 

Hi Artemis,

Dry january is mij meerdere keren niet gelukt. Goed te horen dat het bij jou wel is gelukt.

Ik zie eerlijk gezegd nu al tegen al die feestmaanden op, maar wat je zegt, plan 1 dag tegelijk.

Bedankt voor het welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-10-2021 om 20:19 zei ikkanhet:

Welkom @Elwood

Fijn dat je deze stap neemt en je bewust bent van het probleem.

Ook ik worstel er al heel wat jaartjes mee en het gaat met vallen en opstaan.

Ik wens je heel veel succes en lieve groetjes van mij.

Bedankt ik kan het,

Ik voel mij in ieder geval gesterkt door de wetenschap dat ik niet de enige ben die hiermee te kampen heeft.

Jij ook nog heel veel sterkte met de ongoing struggle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-10-2021 om 19:43 zei Elwood:

Hi Artemis,

Dry january is mij meerdere keren niet gelukt. Goed te horen dat het bij jou wel is gelukt.

Ik zie eerlijk gezegd nu al tegen al die feestmaanden op, maar wat je zegt, plan 1 dag tegelijk.

Bedankt voor het welkom!

een dag tegelijk. vandaag niet gedronken is morgen geen kater :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-10-2021 om 11:49 zei Lika:

Welkom. Heel herkenbaar verhaal. Je kunt er vanaf en dat is echt de moeite waard. 

Hi Lika dank voor je welkom,

ben nu 12 dagen zonder alcohol en op een paar moeilijke momenten na gaat het mij redelijk af. Ik bekijk het nog steeds per dag en dat is prima.

Groet,

Elwood

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Elwood: welkom! 
Ik heb vorige week een eerste feestje in jaren nuchter meegemaakt en ik voelde me meer op mijn gemak dan met alcohol.

de constante gedachten dat ik moet opletten om mijn geheim niet prijs te geven of om een opmerking te krijgen over mijn drinkgedrag, kijken naar anderen hun drinkgedrag om dan te bepalen hoeveel en snel ik kon drinken zodat het niet opviel belemmerde mij enorm merk ik nu op.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...