Spring naar bijdragen

Vrijdag 15 oktober 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

Goedemorgen 

spirrit heeft me vanmorgen vroeg gelukkig gebeld. 
 

er word inderdaad voor haar en haar hond gezorgd. 
 

wat er nu  precies aan de hand is weet ik nog steeds niet helemaal maar wel gedeeltelijk. 
 

ik wil er verder ook niet te veel over uitweiden. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook beetje moeite met de aannames die gedaan worden mbt @spirit.

Niemand kan weten hoe het nu bij haar is , ze meld zich niet maar is dat een verplichte  commitment die je aangaat als forum  regel ? 

Nu speculeren er allemaal aannames .

En een advies om een dieren   ambulance te bellen ? Vind ik wel heel ver gaan .

Misschien raakt dit mij wel en dat is aan mij , en verteld wat over mij .

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Cleo66:

Als ik spirit was en ik zou hier allemaal berichten lezen hoe erg het voor mijn hond is , zou ik er alleen maar nog meer drank in gooien . We hebben allemaal onverantwoord gedronken.  Dat is wat drank doet . Het op de zere plek drukken helpt mijn inziens averechts 

Cleo, sowieso vinden veel honden dronkenschap van een baasje niet prettig... 
In dit geval gaat het om een hond die een zware operatie tegemoet ging en onderging. 
Zo'n beestje heeft dan extra aandacht én zorg nodig... 
Niet gek dat mensen zich dan (extra) zorgen maken over een hond.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien was ik niet duidelijk  , ik begrijp dat er zorgen zijn om baasje en om de hond.  ( hoe lief het ook is bedoeld )

En dat mag  , mij is het meer het advies van bel de dieren ambulance  die kunnen de hond ophalen en voor haar zorgen .

Wat ik zeg of  bedoel dat is aan  mij. 

Alsof je zegt bel de jeugd  bescherming of veilig thuis maar .. die kunnen de hond halen en weg is je hond. 

Je kameraad,  je dier of wel je dierenkind !!!

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Cleo66:

Dat zeg ik niet,  spirit zit hier op het forum voor haar alcohol probleem.  Zaak is dat ze gaat stoppen met  drinken.  Mijn inziens is het niet helpend om haar op deze feiten te drukken op dit moment 

Ik begrijp je punt Cleo. Maar mijn belang ligt niet altijd meer bij de alcoholist, merk ik steeds vaker.  

Mijn hart ligt steeds vaker bij de weerlozen aan de zijlijnen van de dronkenschap. De kinderen, de dieren.

Wat dat betreft ben ik niet het juiste forumlid meer voor dit forum. Ik ben namelijk niet altijd behulpzaam ingesteld naar forumleden toe.

Wel goed om me daar bewuster van te zijn, waarvoor dank. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een alcoholist heeft al veel ellende mee gemaakt ,wat hij of zij ook niet echt wil,t moest bij mijn ook eerst echt klappen voordat ik wakker werd,maar je moet iemand wel in zijn menselijke waarde laten en niet gelijk alles afpakken want zo duw je ze verder de put in,en van je af,hoe moeilijk het soms ook is,probeer ze met respect te behandelen en zo een deur open zetten voor verdere hulp, vroeger begreep ik het ook niet en had t geduld er niet voor,nu gelukkig wel,hoe moeilijk dat wel eens is om iemand verder te zien afglijden in eerste instantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei knakker:

Maar mocht ik ooit weer diep wegzakken in de drank op een moment dat andere levende wezens direct van mij afhankelijk zijn, dan hoop ik dat er iemand opstaat die deze bij mij weg wil halen. Mij mogen ze laten liggen. Maar niet degenen die er ongewild het slachtoffer van worden. Hoe verschrikkelijk beschamend en confronterend ik dat ook zou vinden.

Dat! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@DelaropeOh nou begrijp ik het:) Ik herken veel in mezelf als ik Knakker lees daarom denk ik.

Dat is dus de reden dat je nu weer @Delaropegebruikt, @Boekanierheeft weer een ban.

@Robertokan het zeker wel hebben, als je een bom naast hem gooit wordt hij er nog niet anders van, dat snap ik ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Delarope:

ik niet meegaand ben en niet constructief, naar Haar mening.

Heb je dan echt niet door hoe vreselijk je bezig was op momenten dat er een ban kwam? Dan zou ik eerst dat eens terug gaan lezen (voor zover het er nog staat), maar wel als je nuchter bent. Je hebt kennelijk geen goede indruk hoe je gedrag is wanneer je aangeschoten bent. Dat is één punt om eens voor jezelf te onderzoeken.

Een ander punt waar je misschien eens mee aan de slag kunt is de vraag waarom je aandacht steeds zo op anderen gericht is. Je hebt op vrijwel iedereen commentaar, op de moderator, op de deelnemers hier, maar als er naar je eigen achtergronden gevraagd wordt ben je kortaf ("ik ben alcoholist") en draai je het ook vaak meteen weer om naar iets buiten jezelf. Achter zulk gedrag schuilt doorgaans de wens het aanpakken van de eigen problemen uit te stellen. Is dat bij jou misschien ook zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...