Spring naar bijdragen

11-10-2021


bolletje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, ik ben al een maandje weer bezig met mijn afbouw.. van de 1mg lorazepam blijf ik nog af in de avond.

die van de ochtend aan het afbouwen na een jaar weer. Afgelopen 4 weken van een half naar een kwart. Nu sinds paar dagen niks meer overdag. Vind het lastig, zoveel last van mn nek en kaken (daardoor ook hoofdpijn) en thuis van school vandaag.. voelt gewoon als teveel, maar van het missen van school/werk krijg k ook weer stress.. lastig dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Emma, 

Welkom op het forum! Dat vind ik wel knap, hoor, dat je van 0,5 naar 0,25 bent gegaan en nu naar 0! Mij lijkt het misschien wat te snel, maar misschien kan jij het wel hebben...

Ik heb daar 6 maanden over gedaan en ben er nog niet klaar mee (nu op 0,04). Maar ik had een hele slechte ervaring met cold turkey van een andere benzo en daarna ook toen ik na paar maanden van 0,5 naar 0,25 lora wou gaan, dus dat wou ik zeker niet opnieuw meemaken.... Ik ben heel langzaam gegaan en zo is het (voor mij) goed te doen. 

Maar ik herken het helemaal, last van nek, kaken, spanningshoofdpijn... niet kunnen werken en je nog slechter voelen omdat je niets omhanden hebt om je gedachten af te leiden... heb ik ook allemaal gehad, ik was tot niet veel meer in staat...

Als je enigszins kunt zou ik toch proberen om naar school/werk te gaan, dat is beter dan thuis de hele tijd bezig te zijn met je klachten. En anders kan je thuis ook best proberen om afleiding te zoeken en bezig te blijven, zelfs al kan je niet veel op dit moment. En probeer ook wat stretchoefeningen of yoga te doen voor nek- en schouders of probeer een dagelijkse massagebeurt te versieren bij je vriend, goed voor de geest en het lichaam!;)

Heel veel succes, ik hoop dat je snel van je klachten verlost bent! :rose:

En schrijf alles zeker van je af op dit forum, daar dient het ook voor!

Groetjes, Lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Lynn46 bedankt voor je berichtje, ik volg een afbouwschema van mijn psychiater, en slik savonds ook nog 1mg. Hoe bouw jij in zulke kleine stapjes af dan? Bij mijn apotheek hebben ze alleen de 1mg en vind kruimeltjes breken zo’n gedoe. Zijn nooit gelijk.. ik denk dat ik dit ff doorbijt en dan van de avond weer een tijd afblijf. En anders de laatste 1mg met tapering doen.. heb elke dag hoofdpijnklachten en overprikkeld. Dat ben je snel zat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Emma,

Goed van je, hoor! Is inderdaad heftig, die hoofdpijn, maar het gaat ook weer over!

Je zou voor de afbouw  die 1 mg 's avonds   kunnen kiezen om de lorazepam om te zetten in diazepam (1 mg lorazepam is ong gelijk aan 10 mg diazepam) en dat kan je heel geleidelijk afbouwen. Voor sommigen werkt dit heel goed, anderen hebben dan weer last van de omzetting (Vooral als die te laag is, sommige dokters rekenen voor 1mg lora maar 5 mg Dia) 

Ikzelf bouw af met lorazepam, maar ik kan hiervan bereidingen laten maken bij de apotheek. In Nederland doen ze dat blijkbaar niet. Ik weet wel van iemand op het forum dat haar apotheker er een drankje van maakt, wat je dan heel goed kan doseren.

Veel succes en volhouden, he!

Groetjes, Lynn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...