Spring naar bijdragen

Berichtje plaatsen


bolletje

Aanbevolen berichten

Beste @moderator

Nu het inmiddels elke keer minstens een uur duurt voor er een bericht wordt geplaatst, als het al wordt geplaatst, is het geen kwestie meer van geduld dat opraakt. Dat is allang op. Het gekste is wel dat berichten met schuttingtaal meestal wel door komen. 

Het is vervelend dat hier niets mee gebeurt, terwijl op elk lichtelijk afwijkend woord meteen een strafpunt volgt.

Wat is er aan de hand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De webmaster kan het probleem nog niet vinden. Hij heeft daarom de volgende vragen.
 Het zou fijn zijn als we wat meer informatie kunnen verzamelen.

  • Als er vertraging optreed, is dat dan op een bepaald tijdstip (bijvoorbeeld alleen s ’avonds)?
  • Kan er een zo precies mogelijk tijdstip worden genoteerd van een moment waarop een bericht vertraagd word weergegeven? Ik kan dan in de logfiles gaan kijken of er op dat moment iets bijzonders gebeurde op (of met) het forum.
  • Treed de vertraging bij dezelfde personen op? In dat geval zou ik graag een keer met één van diegenen willen overleggen. 

Mvg 

Moderator 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@moderator

7.13 poging tot bericht plaatsen op dagdraad, knop 'plaatsen' wordt na indrukken lichtblauw maar bericht wordt niet geplaatst. Om 7.18 wordt de knop 'plaatsen' weer donkerblauw maar herhaaldelijk drukken helpt niet.
7.21 andere pagina op forum bezocht daarna nogmaals geprobeerd bericht te plaatsen. De knop heet nu 'opslaan' en is weer lichtblauw. Bericht wordt niet geplaatst.
7.26 nogmaals naar andere pagina en daarna weer geprobeerd, geen verandering.
7.28 afgemeld van forum en weer aangemeld, opnieuw bericht proberen te plaatsen, lukt nog steeds niet.
7.29 andere pagina bezocht, weer terug naar dagdraad en toen lukte het!

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@moderator

De vertraging gebeurt random, de hele dag door.

Sommige mensen hebben er wekenlang geen last van tot ze opeens wel problemen krijgen. Andersom gebeurt ook.

Ik heb deze ochtend last gehad (zie verslagje hierboven), nu gaat het weer probleemloos.

 

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Forumleden,
Bedankt voor de input en het meedenken bij het probleem. 
De webmaster kan het probleem nog niet reproduceren. Toch blijkt uit jullie input dat het er probleem er nog wel is. 
De webmaster heeft daarom de volgende vraag; 
-----------------------------------------------
Zou je, direct als je de vertraging opmerkt, een 'ping' kunnen uitvoeren? Dat kan alleen op een PC of laptop, niet op een smartphone. Het kan zijn dat je prima weet hoe dat moet, maar voor de zekerheid; in Windows klik je op de startknop, dan typ je CMD. Je hebt dan de mogelijkheid om de Opdrachtprompt te openen (zie cmd.jpg). In dat zwarte venster typ je dan 'ping forum.verslavingdebaas.nl' (zonder de aanhalingstekens). Het resultaat zou er ongeveer zo uit moeten zijn als bij ping.jpg. Het gaat me daar met name om de getallen achter 'time='. Zoals je in ping.jpg ziet zijn die mij erg kort, 7 milliseconden). Ik ben benieuwd of, tijdens zo'n vertragingsmoment, die tijden veel hoger worden.


Alvast bedankt! 
 

Met vriendelijke groet,
Moderator

cmd forum.jpg

ping forum.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had er in het begin regelmatig last van, de laatste tijd vrijwel niet meer. Zojuist nog wel een keer en toen leek bevestigd wat ik al vermoedde: het helpt als je even uit je bericht gaat, bijvoorbeeld door naar een andere pagina te gaan, en dan weer terugkomt. Daarbij is het niet eens nodig een punt of iets anders te verzenden vanuit die andere pagina. Gewoon direct terugkomen bij je andere bericht en opnieuw verzenden is al genoeg. 

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Forumleden, 

Er is een wijziging ingevoerd voor de inlogprocedure.
Waar het voorheen mogelijk was om met je accountnaam in te loggen, is het nu alleen nog mogelijk om dit met je emailadres te doen. 
De wijziging is doorgevoerd om de veiligheid van het forum wat aan te scherpen. 

Met vriendelijke groet,
moderator 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei moderator:

De wijziging is doorgevoerd om de veiligheid van het forum wat aan te scherpen.

Eerlijk gezegd voel ik me veiliger op het forum als ik met mijn nickname inlog
dan met een mailadres. Er zijn hier meer mensen geweest die beweerden het
forum te kunnen hacken en ik meen zelfs dat dat ook gebeurd is een poos geleden.
Wat heeft dan ons mailadres voor méérwaarde voor het forum, kunt U dat uitleggen?
 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...