Spring naar bijdragen

Ontwenningsverschijnselen Lorazepam


Pijn

Aanbevolen berichten

Ik heb 1 jaar lorazepam 1 mg geslikt tot 1 januari 21. Dit vanwege een slepend arbeidsconflict van 4 jaar dat duurde tot 1 mei van dit jaar.

Ben begonnen met afbouwen tot ik op 1 juli definitief geen benzo meer heb genomen. Maar de ontwenningsverschijnselen zijn vreselijk:

Ik heb de hele dag door pijn in de borst en middenrif, last van duizeligheid, wazig zien, spier krampen in nek en schouders. Gek word ik ervan.

Mijn psycholoog zegt dat ik een burn-out heb en een depressie. Heb vanwege de pijn ook nergens zin in en ben somber.

Ik ga door en neem nooit meer een benzo. Wat een hel is dit. Mijn huisarts wil dat ik een AD neem maar daar begin ik niet aan.

Slapen gaat zeer matig. Vannacht weer niet geslapen. Ik doe er alles aan om weer gezond te worden: fietsen, tennissen, gezond eten. Alcohol nuttig ik nauwelijks, hooguit een glas rode wijn bij het eten. Ik heb een masseur 1 keer in de week. Het leidt niet tot ontspanning na 4 maanden benzovrij.

Ik heb al zoveel onderzoeken gehad in ziekenhuis maar ik ben fysiek in orde. Dokter zegt dat ik psychosomatische pijn heb. Werken is er niet bij.

Herkent iemand dit? Ik hoop dat dit allemaal hoort bij het ontwennen en dat zenuwbanen moeten herstellen.

Hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben net 60 geworden en wil graag weer plezier hebben van oa mijn 1e kleinzoon die in juni is geboren.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Roberto . Heb dia’s bekeken. Herken veel dingen..

De zenuwen moeten echt herstellen en dat kost meer tijd zag ik ook in de dia’s. Superbedankt voor tip. Geeft me in ieder geval de steun om door te gaan zonder die vreselijke pillen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Vanmiddag gesproken met verslavingsarts/medische acupunctuur  en mijn situatie uitgelegd. Het antwoord wil ik graag delen. Langdurig gebruik van lorazepam leidt tot opname in de celstructuur waardoor het lang duurt om te herstellen met alle ontwenningsverschijnselen van dien. Het landurig voorschrijven van dit soort pillen door huisartsen en ggz leidde tot zeer veel verontwaardiging bij de verslavingsarts 

Ik heb in combinatie met een burn-out veel teveel aanmaak van adrenaline waardoor ik zelfs na 19 weken benzo vrij heel veel pijn heb op borst en middenrif. Kost in mijn geval veel tijd maar ik heb weer veel hoop dat ik weer een blij ei word.
 

Ik zal mijn ervaringen na mijn consult volgende week met jullie delen. Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik was 22 weken benzovrij alleen pijn op middenrif is niet weg. Is zelfs toegenomen. Volgens mijn nieuwe arts kan er sprake zijn van slokdarmverkramping waardoor pijn voortdurend blijft. Dit wordt nu onderzocht want zelfs bij psychische klachten is dit niet normaal. Ik ben overtuigd dat de pijn angst creëert en angst weer pijn geeft. Veel huilbuien door de pijn terwijl ik zowel angst en pijn accepteer en probeer los te laten. Maar pijn loslaten lukt natuurlijk niet. Kom veel slaaptekort.

Heb een week 3 lorazepam genomen maar dat werkte niet. Heb nu sinds een week 5 mg diazepam 2  per dag en sinds vandaag paroxetine. Wil zo snel mogelijk diazepam afbouwen maar de ad moet paar weken inwerken.

Ik kom hier doorheen maar zal niet makkelijk zijn.

Mijn advies bij afbouwen: vertrouwen hebben dat je het kan. Langzaam afbouwen. Ontwenningsverschijnselen accepteren maar zeker niet net als ik te ver over je pijngrens gaan want dat zuigt alle energie uit je lichaam.

Als je echt van die zooi af wil lukt dat. Heel veel sterkte en kracht gewenst.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...