Spring naar bijdragen

Ff voorstellen


Tattoodan

Aanbevolen berichten

HoI mede strijders ik ben tattoodan ik ben sinds 2018 terug gevallen in alcohol voornamelijk en drugs komt er automatisch bij.

Ik ben daarvoor 15 jaar clean geweest op joint na ook om medische redenen. Nabreuk met mijn ex na 19 jaar ze wegging met mijn 2 zonen is het mis gegaan.

Ik heb inmiddels meerdere detoxen gehad maar geef niet op zit op dit moment te wachten op nieuwe opname.

Ik wil iedereen hier heel veel kracht en steun geven, want opgeven is geen optie.

Gr Jullie mede strijder

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wens jullie ook succes .

Hopelijk kunnen we samen elkaar verder helpen op de weg naar clean/nuchter worden.

Het is al fijn om een plek te hebben om met mensen te chatten die weten en begrijpen wat en hoe je je voelt en die niet meteen zeggen och je kan gewoon stoppen. 

Dus bij deze als iemand moeilijk zit kan je altijd mij berichten.  Al is het om maar ff je hart te luchten of stoom af te blazen

Ik wens iedereen een fijne avond en morgen is een nieuwe dag nieuwe kansen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ene dag makkelijker dan de andere dag.

Maar door zo te denken drink ik stukken minder en het levert minder druk op. Maandag naar verslavingsarts en vraag voor revusal dan zal ik een paar dagen nuchter moeten zijn voor ik start.want anders wordt je doodziek.

Ik heb alle doucheschuim Deo enz waar alcohol in zit al vervangen want je kan echt niks met alcohol erin meer hebben zelfs via je huid kan je behoorlijk beroerd van worden.

Hoe ga jij met je gebruikers gedrag om? Mits ik dat mag vragen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je dat weet, van die douche-schuim. Wist niet dat daar alcohol in kon zitten. 

Ja zo denken maakt het makkelijker, dan denken dat je het nooit meer moet doen.

Natuurlijk mag je naar mijn gebruikersgedrag vragen, daar zitten we hier voor. Ik ben ruim twee jaar geleden begonnen met anders denken en niet meer dagelijks te drinken. Ik vond dat een heel proces en tijden lang gaat het heel goed. Bij stress heb ik weer meer gedronken, voor de zomer. Nu zit ik beter in mijn vel en kan ik mijn stress beter hanteren. En de andere emoties. Al valt dat niet altijd mee, want ik zoek ook regelmatig vervanging in thc of veel eten.

Normaal zou ik nu snakken naar alcohol, zo tegen vijven op een vrijdagmiddag. Dat heb ik gelukkig niet meer, dat continu er mee bezig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Overal waar parfum in zit zit alcohol.

Maar goed bezig kerel en maak je niet terug als een terugval hebt . Het is een illusie om te denken dat je in 1x clean/nuchter blijft.

Ik heb voor dat ik 15 jaar niet gedronken heb 2 jaar nog moeilijk gehad en opgegeven moment gaat het vanzelf.

Ik weet nog was ik 4 jaer alci vrij en loop over een braderie en ruik biertent.

Kreet ff mmmm lekker maarten het zo over mijn schouder gooien en weg trek.

Het is en blijft met vallen en op staan , maar ik weet zeker als je je blijft inzetten dan komt het goed.

Ja thc zal je op een gegeven moment ook onder de loep nemen en waarschijnlijk stoppen want het is grensverlagend. 

Dus stel je hebt een kut moment dan is de kans groter dat je dan gaat drinken. 

Ik weet en ken het gevecht met jezelf maar je zit op de goede weg.

Heel veel sterkte en het gaat niet om de terugval maar hoe je opstaat en Door gaat

Fijne avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Lonster:

Goed dat je dat weet, van die douche-schuim. Wist niet dat daar alcohol in kon zitten. 

Ja zo denken maakt het makkelijker, dan denken dat je het nooit meer moet doen.

Natuurlijk mag je naar mijn gebruikersgedrag vragen, daar zitten we hier voor. Ik ben ruim twee jaar geleden begonnen met anders denken en niet meer dagelijks te drinken. Ik vond dat een heel proces en tijden lang gaat het heel goed. Bij stress heb ik weer meer gedronken, voor de zomer. Nu zit ik beter in mijn vel en kan ik mijn stress beter hanteren. En de andere emoties. Al valt dat niet altijd mee, want ik zoek ook regelmatig vervanging in thc of veel eten.

Normaal zou ik nu snakken naar alcohol, zo tegen vijven op een vrijdagmiddag. Dat heb ik gelukkig niet meer, dat continu er mee bezig zijn.

Hou dat vol. Maar laat je niet hangen mocht het mis gaan. Kijk wij mensen kijken en horen alleen als je fout hebt gedaan en dan zeggen we wat een k.t dag maar het zijn k.t moment . Niet de hele dag. Mij heeft ook geholpen om iedere dag de positieve dingen wat gebeuren op een dag op te schrijven in begin voelt raar maar naar paar dagen merk je dat positieve gebeurtenissen tastbaar worden want je hebt ze op geschreven. 

Ik hoop dat je  er iets mee kan 

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mbt het gebruik van refusal ,  ik gebruik gewoon alles mbt stoffen waar alcohol in zit.

Deodorant  ,  parfum  , doucheschuim  , en zelfs handalcohol in ruime hoeveelheden per dag  als ik aan het werk ben en daar merk ik niets van.

Heb in begin kleine  beetjes  uitgetest en tot conclusie gekomen dat dit niets doet bij mij. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...