Spring naar bijdragen

Go Sober for October


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Ik had kort geleden ook zo'n reūnie met mensen waar ik vroeger veel alcohol mee dronk, uit mijn studententijd in dit geval. Er bleek er welgeteld nog maar één die zich er op ingesteld had weer eens lekker te gaan pilsen. De rest dronk matig of helemaal niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spannend inderdaad @knakker. Ver van huis, niemand thuis die het hoeft te merken, dat zou voor mij een extra risicofactor zijn. Is het een idee om één van je vrienden in vertrouwen te nemen dat je echt, echt, écht niet kunt drinken? Dat zou de stap naar drank een stuk moeilijker maken denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed dat je je er nu al mee bezig houdt, dat verkleint (hopelijk)
wel de kans op impulsief je laten verleiden. De lichaamsherinneringen
kunnen sterk zijn, omdat zij bij die onbezonnen fase horen.
Gelukkig zie je ze in het echt, ook misschien wat voller, rimpeliger, grijzer?
Neem ons maar mee op je tel. ♥
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien de ots er bijna afgaat , moeten we nog het gezinsplan inleveren bij de raad van kinderbescherming. 

Eerst hoefde dat niet en was een borgingsplan voldoende.

Kan ik weer dat hele epistel doornemen en kijken en goed keuren op de verandering die onze voogd  er in gezet heeft ( 25 pagina's) 

Heb hier zo weerstand eigenlijk tegen en doet mij wel raken om weer terug deze tijd in te stappen.

Merk wel dat het zo gewoon is geworden om niet te drinken dat ik hier geen  behoefte of drinkgedachte op krijg.

Wel op een andere  manier  gisteren dus gezellig met ons als gezin gegourmet.  

Vieren dat we nog steeds als gezin dit overleefd hebben en en samen voor gaan.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet eigenlijk niet goed meer wanneer  ik voor  het laatst antabuse genomen heb .. volgens mij nu 3 weken geleden dat we weggingen met de caravan. 

Feit dat ik in normale omstandigheden  dit gerust kan laten zitten , betekend dat ik meer controle heb gekregen om op mijzelf te kunnen vertrouwen ipv de antabuse. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd @knakker 2 stappen weer vooruit en  verder  gezet .

Alleen moeten we nog officieel  de raad afwachten,  zal raar zijn want eigenlijk hebben we al maanden geen bemoeienis  meer van onze voogd .

Ze is 2 keer geweest hier mbt evaluatie en die waren positief. 

En ach als de raad het nog nodig vind be it ..  heb er geen last van .

Maar toch zal het fijn zijn dat je alles weer gestopt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed aangezien op de dagdraad  wat wrijving  voelde nav mijn berichten over mijn activiteiten  als ervaringsdeskundige  waar ik druk mee bezig ben , heb ik vandaag eindelijk mijzelf terug gezien en gehoord in de opgenomen  talk. 

( hij staat online) 

Heel raar om jezelf te zien , te horen praten. 

Dan gaat  mijn interne criticus  aan , ik sprak de gene die ook in de talk zat ( waarmee ik samen was  en ze zei dat herken ik wel.. maar ik luister naar de inhoud en dat is belangrijker. ) 

Ik vind het een mooie spiegel naar mijzelf toe  hoe ik mijzelf presenteer en rustig kan zijn. 

En dat ik het gedurfd  heb   , want het wordt bekeken.

Ik hoop dat dit een inspriratie kan zijn voor anderen die dit ook meemaken .

En dat ouders niet in het hoekje gezet worden maar in hun krachten komen te staan  ) 

Op naar volgende  week dan ga ik een presentatie geven .

Wordt hybride  , een aantal op locatie en een aantal online precies weet ik niet het aantal nog .

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie je al staan op het dak @spirit :lol: fijn dat je , je zo goed voelt. 

 

Ik vind het leuk als je idd een filmpje maakt op live gaat , zie er niets geks aan , aan jou .

Maar het is idd hoe je naar jezelf kijkt.

Het is ook een stukje controle  , als ik een foto plaats op fb of zo dan is het een foto die ik zelf goedkeur .

Maar dit was opgenomen en niets in geknipt enz .

Geen controle meer over , goede leeroefening.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@spirit, jij kiest ervoor om je niet te laten vaccineren dat heeft als consequentie dat je nu even niet overal zomaar naar binnen kan en dat vind ik vervelend voor je. 

Maar alsjeblieft, zeg niet zulke dingen, ik word er zó verdrietig van ik verdraag het haast niet. Je wordt niet samen met je kinderen, kleinkinderen en je hele familie gemarteld, uitgehongerd en vermoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...